Gå til innhold

Jeg skal fettsuges om noen uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så spent, er så nervøs!

Dritt dyrt var det også. 48000 må jeg betale. SHIT!!!

Men har funnet ut at det er verdt det, jeg sliter så grådig med selvbildet mitt ang magen min. Men fuck det var dyrt ass!

Er så redd noe vil gå gale, redd jeg ikke våkner opp av narkosen, redd noe skjer så de må varsle familien (er bare en venninne som vet om det, hun skal følge meg og være med meg hjem), redd det blir gjort en feil og at magen min blir skeiv.

Litt nervøs for at det gjør veeeldig vondt dagene etterpå.

Sukk :sjenert:

Skrevet

Er det noen her som har opplevd eller vet om noen fæle komplikasjoner ved fettsuging på mage? Jeg har nå betalt for operasjonen, skal opereres om et par uker. Og jeg er skikkelig spent, er ikke noe nervøs, gleder meg bare til å få det over. Er kansje litt nervøs for at noe skal gå gale. Og veeeeldig spendt på resultatet :sjenert:

Er Dr Øyvind Bugge som skal utføre dette.

• 2 uker senere...
Skrevet

2 uker igjen :hoppe:

Skrevet

Jeg har hatt kombinert fettsuging og bukplastikk... Egentlig veldig greit fornøyd, utenom løshud igjen på flankene etter fettsugingen der. men det var da en fæl pris da! Jeg betalte 40 000 for fettsuging av flanker, full bukplastikk og fettsuging av mage...

Det er ekstremt sjelden at noe går galt, ihvertfall med fettsuging, som er en ganske ukomplisert operasjon...

Skrevet

hei! jeg skal om 2 uker også, mage, sider og lår. jeg betaler kun 15 000 totalt, på fertilitas i tallin. der får du minst like bra kvalitet på legene, bedre oppfølging(2 dager på sykehus med inkludert body og medisiner) sykehuset har fått veldig bra omtale med kirurger utdannet i tyskland og USA. de har samme garanti som i Norge, er du ikke fornøyd får du dekt ny operasjon. flybilletten til tallin får du for en tusenlapp. så nesten litt synd dere som betaler over 3 ganger så mye for å få det gjort i Norge. kirurgene tar seg overbetalt her, det er helt sikkert. men jeg kan jo forstå de av dere som ikke tør å gjøre det i utlandet. men tro meg, jeg har gjort mye research.

Det eneste som bekymrer meg er historier jeg har hørt om de som fikk tilbake kiloene på samme sted på kort tid. kirurgene sier jo at det ikke skal gå an med mindre man snakker om stor vektoppgang. vet ikke jeg, har lest endel forskning på området også som viser at kiloene kommer tilbake. for meg er det uvestentlig om jeg ikke går nevneverdig ned i vekt, men jeg vil ha vekk magen- altså få en annen figur. håper de kan gi meg en helt flat mage, det hadde vært noe! trening hjelper ikke, rett og slett. det der er genetisk. men jeg mener denne operasjonen i det minste er verdt et forsøk :-)

• Liker 1
Skrevet

Ja shit det var MYE billigere!!

Men bør du ikke ha med deg en reisefølge eller noe? Er bare en venninne som vet om at jeg skal gjøre det, ingen andre og tviler på hun kunne blitt med dit.

Er jo selvfølgelig mye billigere der du skal, men jeg bare orker ikke den påkjenningen, har flyskrekk i tillegg, familien ol vet ikke om det så hvis noe skjer i utlandet er jeg fucked :P

Har spart opp endel penger og tat 30.000 i lån. Betalt resten selv i egenkapital og np jobber jeg bare ræven av meg lsik at jeg betaler det ned med engnag.

Har også lest mye og de fleste sier det at fettet ikke kommer tilbake, men man har vel ingen garanti? Jeg og kan godt gå litt opp i vekt, men få vekk fettet fra magen. Jeg skal ta forran på magen og sidene. Tenkte poste før og etter bilder her hvis jeg får det til :)

Reiser du nedover aleine?

Skrevet

Du som har tatt fettsuging og bukplastikk, er det vondt etterpå? Dagene etterpå? Er smertene jeg er redd for. At det gjør skikkelig vondt, ikke får sove ol.

Faen altså, får ikke håpe jeg vil få masse løs hud som henger rundt! Får det helt sikkert..

Skrevet

Shit og faen...

Hva er vitsen med sånt språk?

• Liker 10
Skrevet

Fettsuging er tragisk.

• Liker 6
Skrevet

Du som har tatt fettsuging og bukplastikk, er det vondt etterpå? Dagene etterpå? Er smertene jeg er redd for. At det gjør skikkelig vondt, ikke får sove ol.

Faen altså, får ikke håpe jeg vil få masse løs hud som henger rundt! Får det helt sikkert..

Selvfølgelig kommer du til å få det, det er kun når man legger om kostholdet og trener (slik at man går sakte, men sikkert ned i vekt) at huden også klarer å følge med og ikke blir hengende.

Hvis man heller velger en enklere vei ned, så blir man seende ut deretter.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo en selvfølge, men det kommer an på kroppen ol på hvor mye hud som vil bli hengende. Jeg er ganske liten i utgangspunktet da, men er nok forberedt på løs hud ja :ler:

Skrevet

"Kort fortalt gjøres en mageplastikk på følgende måte: Hos de aller fleste fjernes først fett på magen og ut mot hoftene ved hjelp av liposkulptur (fettsuging). Operasjonssnittet legges alltid på tvers (bikinisnitt) - like over kjønnshårene. Etter at snittet er laget, løsnes hud/underhud fra bukveggen og fra navlen. Overflødig hud strammes nedover og blir fjernet. Sårene syes så sammen (se tegningene "slik gjøres en mageplastikk" i Fotoserie mageplastikk). Hvor synlig arret blir, avhenger av den enkeltes evne til å danne arr.

Man skiller mellom full og enkel mageplastikk (miniplastikk). Med full plastikk menes at all hud løsnes helt opp til kanten av ribbena. For å få strammet all denne huden nedover, må navlen løsnes og nytt hull lages til den. Med mini-mageplastikk menes at huden løsnes bare opp til navlen. Denne operasjonen vil altså ikke stramme noe løs hud over navlenivå."

Skrevet

Til deg som lurte på om jeg reisertil Tallin alene: ja, jeg gjør det. jeg hadde både kjæreste og venn som kunne være med men jeg ønsker faktisk å reise alene. jeg vet mange som har gjort det, og det er ikke noe problem da du blir hentet på flyplassen av en fra sykehuset, jeg får all hjelp og oppfølging på sykehuset. pluss at jeg skal være der 3 netter(skal på spa også:)) tror det skal gå greit jeg. så kan jeg heller komme hjem litt mer oppegående og likevel få hjelp dersom det skulle trenges.

Og til dere som snakket om løs hud; ja, hvis du har vært gravid eller veldig overvektig så kan det være at man må ta full bukplastikk. i ogmed at jeg ikke er/har vært noen av delene så tror jeg det kan få ganske fint :-)

Skrevet

Åja. Jeg har aldri vært gravid og er ikke overvektig. Har heller ingen strekk merker på magen. Får bare vente å se rett og slett :)

Kan jeg spørre dere jenter som leser her hvor mange cm dere er rundt magen? Jeg er 166cm, veier 58kg og er ca 90 cm rundt magen :hakeslepp:

Skrevet

Åja. Jeg har aldri vært gravid og er ikke overvektig. Har heller ingen strekk merker på magen. Får bare vente å se rett og slett :)

Kan jeg spørre dere jenter som leser her hvor mange cm dere er rundt magen? Jeg er 166cm, veier 58kg og er ca 90 cm rundt magen :hakeslepp:

Hvordan kan det være mulig??? Jeg veier det samme som deg og er bare to cm høyere, og jeg er 62 cm rundt midjen???

• Liker 2
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å gjøre det samme :)

Men jeg er så usikker...altså, jeg har penger til å betale, jeg øsnker å gjøre dette , jeg er frisk og alt det der. Men vet ikke hvordan jeg går fram ? Er ikke så mange her hjemme som er enig i at det er en god ide så tviler på at noen i det hele tatt gidder å hjelpe meg :P

Men det verste er konsultasjonen, jeg er redd de skal le av meg...ikke det at er så mange grunner til at de skulle gjort det sånn sett ( er ikke så stor og skiller meg ikke ut på noen måte) men de finner sikkert en grunn. Jeg vil ta noe fra magen, synes den er litt for stor i forhold til beina. Men synes hoftene er litt store også, da.

Også må det vel være veldig flaut å liksom kle av seg foran fremmede mennesker ? Har lyst til å bare hoppe i det å bestille en sånn konsultasjontime, men er redd for å bli skuffet på noen måte. Jeg har vannvittig liten selvtilitt og vil bare få gjort noe med det. Men er også veldig sjenert så da er ikke morsomt å oppsøke sånne folk :P

Åja, nå virker jeg sikkert useriøs og dum, men er ikke det.

Dere som har gjort det, er det flaut og "skummelt" ?

Gjest grapefrukt
Skrevet

Kanskje løsningen heller er trening og et sunnere kosthold?

Fettsuging bør heller være den aller siste løsningen, når absolutt ingenting annet fungerer og man er farlig overvektig.

• Liker 1
Skrevet

Grapefrukt med det svaret viser du hvor kunnskapsløs du er på emnet. En person som er farlig overvektig egner seg ikke for fettsuging og ville således fått avslag hos samtlige kirurger. En slank eller normalvektig person kan ha fettansamlinger under haka eller magen f.eks som ikke lar seg trene bort men er genetisk betinget. Foreslår av du leser deg litt opp på dette før du byr opp til dans her.

• Liker 3
Skrevet

Til deg som lurte på om jeg reisertil Tallin alene: ja, jeg gjør det. jeg hadde både kjæreste og venn som kunne være med men jeg ønsker faktisk å reise alene. jeg vet mange som har gjort det, og det er ikke noe problem da du blir hentet på flyplassen av en fra sykehuset, jeg får all hjelp og oppfølging på sykehuset. pluss at jeg skal være der 3 netter(skal på spa også:)) tror det skal gå greit jeg. så kan jeg heller komme hjem litt mer oppegående og likevel få hjelp dersom det skulle trenges.

Og til dere som snakket om løs hud; ja, hvis du har vært gravid eller veldig overvektig så kan det være at man må ta full bukplastikk. i ogmed at jeg ikke er/har vært noen av delene så tror jeg det kan få ganske fint :-)

Heisann! Jeg skal å til Tallinn om 2 uker på fertilitas klinikken.

Jeg reiser 13 november og er der helt til 16.

Hva med deg? Spa hotellet ligger ikke så langt unna så jeg var der i fjor:)

Lena

Gjest grapefrukt
Skrevet

Grapefrukt med det svaret viser du hvor kunnskapsløs du er på emnet. En person som er farlig overvektig egner seg ikke for fettsuging og ville således fått avslag hos samtlige kirurger. En slank eller normalvektig person kan ha fettansamlinger under haka eller magen f.eks som ikke lar seg trene bort men er genetisk betinget. Foreslår av du leser deg litt opp på dette før du byr opp til dans her.

Så du mener det er bedre at forholdsvis tynne mennesker tar fettsugning? Istedet for å trene og spise sunt? Du mener det er sunnere for kroppen å gjennomgå enn fettsuging?

Personen jeg siterte spesifiserte magen, og akkurat der kan de aller aller fleste nå langt med trening og et godt kosthold.

Du kan vel ikke for alvor mene at unge jenter (som det er tydelig er mange av i denne tråden), skal fettsuge magen fordi de synes det er en enklere vei til å være smal?

Og jeg kan såpass mye om trening og kosthold, OG hvor farlig, samt unaturlig det er for kroppen å gjennomgå operasjoner at det er helt latterlig å skulle gjøre noe slik bare fordi man har litt fett under haka eller rundt magen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...