Gå til innhold

Jeg skal fettsuges om noen uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vondt å massere ja. Tror jeg skal gjøre dette flere ganger om dagen jeg. Jeg vil ikke ha bulker! :(

Går du på do med body'en på?

Skrevet

Var vondt å massere ja. Tror jeg skal gjøre dette flere ganger om dagen jeg. Jeg vil ikke ha bulker! :(

Går du på do med body'en på?

Sa legen noe til deg angående hvor lenge du kommer til å være hoven? jeg glemte å spørre min lege. Ja må nesten det, det er så slitsomt å ta bodyen vekk hver gang og det er ikke behagelig å presse den på igjen. Men jeg har en ekstra body hjemme såe:)

Skrevet

Jeg og går på do med bodyen :) Er jo fransk åpning :P

Tok den av idag da jeg skulle dusje, så tok jeg på den andre jeg hadde som var litt strammene. Får bare lide meg gjennom det akkurat no.

Vet ikke hvor lenge hevelsen er, husker ikke om de sa noe, skal sjekke om det står noe her i papirene.. Står ikke noe der. Men tar sikkert en litens tund. Jg smilte da jeg så meg selv speilet. Tror ejg vil bli fornøyd. Usikkert om det vil bli ugjevnt når hevelsen er gått ned, men det så veldig bra ut nå. De valkene er ikke der :hoppe:

Skrevet

Fy faen jeg har lyst til å bli fettsugd. Shit altså. Det høres faen meg herlig ut å få bort en del av dette faens fettet. Men jeg synes det er dyrt. Faen altså. Det er helt shit at man må betale 40000 for å få bort dette faens fettet rundt midja. Shit.

Skrevet

Forresten, det stor i papiret her at det kunne gå opp til 6 mnd før all hevelse er gått ned og at man kan se endelige resultat. Men tror ikke det gjelder alle. Så det kan ta opp til 6 mnd :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Godt det gikk bra da :)

Jeg har så sykt lyst selv. Men herregud...jeg tør seriøst ikke. Jeg kan overleve at det gjør litt vondt osv men jeg er så redd for at jeg av en eller annen grunn ikke får gjort det.

Så er jeg så sjenert at det skulle ikke vært lov. Men føler at jeg MÅ gjøre dette også.

Hvordan går man egentlig fram? Er ikke så mange her hjemme som akkurat "støtter" meg når det gjelder akkurat dette her, så må liksom få det til selv på et vis. Men hva gjør man når man ikke tør å ringe de selv en gang? Jeg vet ikke hva jeg skal si og jeg blir bare så stresa når jeg snakker med fremmede.

Men jeg "må" som sagt gjøre dette her, det ville betydd alt.

Jeg er fylt 18, jeg har penger til å betale og jeg er frisk. Det burde gå da, eller?

Skrevet

Godt det gikk bra da :)

Jeg har så sykt lyst selv. Men herregud...jeg tør seriøst ikke. Jeg kan overleve at det gjør litt vondt osv men jeg er så redd for at jeg av en eller annen grunn ikke får gjort det.

Så er jeg så sjenert at det skulle ikke vært lov. Men føler at jeg MÅ gjøre dette også.

Hvordan går man egentlig fram? Er ikke så mange her hjemme som akkurat "støtter" meg når det gjelder akkurat dette her, så må liksom få det til selv på et vis. Men hva gjør man når man ikke tør å ringe de selv en gang? Jeg vet ikke hva jeg skal si og jeg blir bare så stresa når jeg snakker med fremmede.

Men jeg "må" som sagt gjøre dette her, det ville betydd alt.

Jeg er fylt 18, jeg har penger til å betale og jeg er frisk. Det burde gå da, eller?

Jeg fyller snart 20 år, og jeg har ingen planer om å fortelle foreldrene mine det. ER også veldig sjenert, men vet at en flat mage vil bli verdt det :)

Skrevet

Jeg har kun fortalt det til en venninne. Ingen andre vet om det utenom de som jobber på klinikken. Føler meg litt slem også, for har løget litt. Sagt jeg har influensa, stiv og støl i kroppen ol. Har bare gjemt meg inne de siste dagene.

Men jeg tok det valget å ikke si det til noen nettopp pga jeg ikke orket alle spm, det å bli stilt opp mot veggen osv. Vet mangen av de jeg kjenner ville vært i mot det, de ville nok vært der for meg men jeg vet de ville sett litt ned på meg.

Men jeg er i grunnen litt imot slike ting og, med mindre man har prøvd det som prøves kan. Og jeg har nå prøvd i 4 år og orket ikke kjempe mer mot fettet. Dere er jo fryktelig unge og jeg råder dere ikke til å gjøre det, ikke enda. Men velger dere å gjøre det så skal jeg støtte dere :)

Jeg er i relativt fin i formen etter 4 dager siden jeg lå i narkose. Jeg var til og med på jobb intervju 2 dager etter opperasjonen. Sover veldig dårlig om natten da det er vondt å snu seg, våkner av minste bevegelse. Vanskelig for å plukke opp ting som er på bakke nivå, da må jeg stå i en slik stilling der det ser ut som jeg står på ski. Også denne stramme bodyen jeg må bruke mangen uker. Den er stram og fæl. Må hele tiden sitte i en spessiell stilling i sofaen. Rart å gå på do med den og ihvertfall rart når jeg skal bæsje :fnise: Og mensen må jeg hoppe over.

Gleder meg bare til det har gått noen uker :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun fortalt det til en venninne. Ingen andre vet om det utenom de som jobber på klinikken. Føler meg litt slem også, for har løget litt. Sagt jeg har influensa, stiv og støl i kroppen ol. Har bare gjemt meg inne de siste dagene.

Men jeg tok det valget å ikke si det til noen nettopp pga jeg ikke orket alle spm, det å bli stilt opp mot veggen osv. Vet mangen av de jeg kjenner ville vært i mot det, de ville nok vært der for meg men jeg vet de ville sett litt ned på meg.

Men jeg er i grunnen litt imot slike ting og, med mindre man har prøvd det som prøves kan. Og jeg har nå prøvd i 4 år og orket ikke kjempe mer mot fettet. Dere er jo fryktelig unge og jeg råder dere ikke til å gjøre det, ikke enda. Men velger dere å gjøre det så skal jeg støtte dere :)

Jeg er i relativt fin i formen etter 4 dager siden jeg lå i narkose. Jeg var til og med på jobb intervju 2 dager etter opperasjonen. Sover veldig dårlig om natten da det er vondt å snu seg, våkner av minste bevegelse. Vanskelig for å plukke opp ting som er på bakke nivå, da må jeg stå i en slik stilling der det ser ut som jeg står på ski. Også denne stramme bodyen jeg må bruke mangen uker. Den er stram og fæl. Må hele tiden sitte i en spessiell stilling i sofaen. Rart å gå på do med den og ihvertfall rart når jeg skal bæsje :fnise: Og mensen må jeg hoppe over.

Gleder meg bare til det har gått noen uker :)

Litt teit spørsmål, men bor du for deg selv? Jeg bor hjemme, og aner ikke åssen jeg skal gjemme det for dem.. :sjenert:

Skrevet

Jeg er i slutten av 20 årene og bor for meg selv ja ;)

Du må bare komme på noe. Du må uansett si det til en, for du må ha følge med deg hjem. Og hvis du sier det til en venninne du er trygg på, så kan du vel bo hos henne de første dagene. Men du vil være stiv og støl i en god periode tipper jeg, så da får du håpe det er is ute så du kan si du falt eller noe :P

Skrevet

Jeg er i slutten av 20 årene og bor for meg selv ja ;)

Du må bare komme på noe. Du må uansett si det til en, for du må ha følge med deg hjem. Og hvis du sier det til en venninne du er trygg på, så kan du vel bo hos henne de første dagene. Men du vil være stiv og støl i en god periode tipper jeg, så da får du håpe det er is ute så du kan si du falt eller noe :P

Får dra med meg søsteren min, siden hun er den eneste som vet noe :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har virkelig bestemt meg. Jeg gjør det.

Men noen ideer om hvordan jeg skal gå fram og hvor det er best å gjøre det?

Blir både glad og redd når jeg tenker på det. Ønsker dette av hele mitt hjertet, men er samtidig redd for at jeg ikke får gjort det. Eller bli møtt av fordommsfulle mennesker :(

Men vil man oppnå noe så må man vel kjempe for det :P

Jeg tenkte at det er best å ta det litt langt bort (?) for da overnatter jeg på et hotell eller noe i nærheten av klinikken noen dager etter. Så får jeg ta buss hjem når jeg føler meg opplagt og frisk nok til det. Ellers så vil nok kanskje mamma hente osv om jeg faktisk gjør dette. Men jeg vil gjøre dette, og vil ikke snakke noe med med henne om det, hun forstår meg ikke og synes ikke noe om dette så det vil bare ødelegge veldig. Er vel best å bare stikke, si jeg stikker ut en tur å bare ringe når jeg er ferdig ?

Det er bare så ødeleggende at jeg er så uselvstendig. Men jeg skal " fikse opp" livet når jeg har fått gjort dette. Lei av å gå som dette, ha så vonde tanker om meg selv og unngå ting jeg vil, kun pga jeg ikke liker magen. Jeg har prøvd å gå til psykolog uten at det noe til hjelp, jeg prøver å spise som de aller leste andre mennesker osv men maten har hatt en slags kontroll i over 2 år nå, men nå er det blitt på en annen måte og jeg må gjøre noe med det.

Men seriøst...hvor begynner jeg ?

Skrevet

har lyst til å fjerne hengehuden min jeg :sukk: :sukk: jeg har prøvd alt, men blir ikke strammere. jeg kan jo dra huden min 10cm utover . men det høres så satans vondt ut

Skrevet

Slapp hud kan ikke strammes opp da. Er ihvertfall det jeg har hørt og lært. Men du kan få det litt bedre med å bygge muskler under.

Lebewesen93: Jeg syntes først du skal brue mer tid på å fikse dette selv. Jeg brukte 4 år før jeg tok denne avgjørelsen og da hadde jeg tenkt på det helt fra begynnelsen. Men det skulle være min aller siste utvei.

Kan du med hånden på hjertet si du har utført feks et trenings program der du trener feks 4 ganger pr uke? Få satt opp treningsplan på et trenings senter? (det er gratis å få veiledning) For å oppnå det så MÅ du holde ut, fullføre programmet, og følge kost råd. Lite karbo, sukker osv. Syntes du heller skulle satt deg et mål om 2 år feks. Hvis du da enda ikke har blitt fornøyd med kroppen din ettr å ha fulgt trenings-programmet så kan du vurdere å utføre ett slikt inngrep. Syntes du er veldig ung nå, men altså, jeg skal ikke bestemme over deg. Du får lese litt på nettet og finne ut hva som er best for deg. Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Slapp hud kan ikke strammes opp da. Er ihvertfall det jeg har hørt og lært. Men du kan få det litt bedre med å bygge muskler under.

Lebewesen93: Jeg syntes først du skal brue mer tid på å fikse dette selv. Jeg brukte 4 år før jeg tok denne avgjørelsen og da hadde jeg tenkt på det helt fra begynnelsen. Men det skulle være min aller siste utvei.

Kan du med hånden på hjertet si du har utført feks et trenings program der du trener feks 4 ganger pr uke? Få satt opp treningsplan på et trenings senter? (det er gratis å få veiledning) For å oppnå det så MÅ du holde ut, fullføre programmet, og følge kost råd. Lite karbo, sukker osv. Syntes du heller skulle satt deg et mål om 2 år feks. Hvis du da enda ikke har blitt fornøyd med kroppen din ettr å ha fulgt trenings-programmet så kan du vurdere å utføre ett slikt inngrep. Syntes du er veldig ung nå, men altså, jeg skal ikke bestemme over deg. Du får lese litt på nettet og finne ut hva som er best for deg. Lykke til :)

Jeg kan med hånden på hjertet si det ja:)

Jeg har nemlig perioder hvor jeg er flink til å bruke tredemøllen og skogen. Men da må jeg gjøre det hver dag for å ikke "falle ut" og har jeg først falt ut, da tar det tid til å hente seg inn igjen. Men jeg kunne nok prøvd hardere, ja.

Grunnen til at jeg stresser sånn med dette, er pga selvlliten er såpass lav at jeg hindrer meg selv i ganske mye. Helt vanlige ting som å gå ut alene når jeg vil, søke jobber osv. Kostholdet har vært et problem i over to år. Var litt stor før og slanket meg ved å spise ganske lite en sommer, og det har etter det vært ganske mye ubehag rundt mat og vekt. Men nå har jeg kommet i en periode hvor jeg spiser MASSE og jeg har lagt på meg litt etter de to årene nå, og jeg MÅ få snudd det før jeg ender opp som jeg var for noen år tilbake.

Jeg VIL trene på treningssenter, men tør ikke slik jeg er nå. Er derfor jeg bare vil ta fettsuging eller bukplastikk (?) bare for å komme i gang med livet :P Men ååh...er så skumelt. Vet liksom ikke hvilken klinikk eller hvordan jeg skal oppsøke de. Gruer meg mest for å dra på en sånn kunsultasjon :P

Annonse
Skrevet

Jeg sitter her å nesten griner. Av glede!

Skulle innom polet idag, også måtte jo jeg selvfølgelig innom klesbutikk. Der fant jeg en kjempe fin genser og en utrolig flott topp. Jeg har alltid måtte kjøpe str M eller L. Når andre har kjøpt klær til meg har de kjøpt S og XS for de trodde jeg var så liten (pga flink å skjule) Idag tok jeg str S. Og jeg mener det, de satt som et skudd. Fy faen jeg stod bare å så på meg selv i speilet og gliste og tenkte "så fin du er". INGEN valker, INGEN holde inn magen. Det er helt vanvittig!

På lørdag skal jeg ut med en hel gjeng, vi blir nærmere 20 stykker. Nå driver jeg å prøver kjoler, topper og skjørt. Har funnet antrekket jeg skal gå med og jeg må bare få si det, jeg er skam flott! Kan ikke huske sist jeg så meg selv i speilet og er fornøyd.

Innser bare mer og mer at dette var det rette valget for meg!

(måtte bare få det ut til noen :fnise: )

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter her å nesten griner. Av glede!

Skulle innom polet idag, også måtte jo jeg selvfølgelig innom klesbutikk. Der fant jeg en kjempe fin genser og en utrolig flott topp. Jeg har alltid måtte kjøpe str M eller L. Når andre har kjøpt klær til meg har de kjøpt S og XS for de trodde jeg var så liten (pga flink å skjule) Idag tok jeg str S. Og jeg mener det, de satt som et skudd. Fy faen jeg stod bare å så på meg selv i speilet og gliste og tenkte "så fin du er". INGEN valker, INGEN holde inn magen. Det er helt vanvittig!

På lørdag skal jeg ut med en hel gjeng, vi blir nærmere 20 stykker. Nå driver jeg å prøver kjoler, topper og skjørt. Har funnet antrekket jeg skal gå med og jeg må bare få si det, jeg er skam flott! Kan ikke huske sist jeg så meg selv i speilet og er fornøyd.

Innser bare mer og mer at dette var det rette valget for meg!

(måtte bare få det ut til noen :fnise: )

Så magen ble helt flat? :)

Skrevet

Nja,ikke flat i den forstand, men mye mindre. Den er nok enda opphovven. Jeg er bare ikke så flink å se det. Men kjærlighets håndtake rundt midjen er ihvertfall vekke. Kan være jeg vil se anderledes ut og, at det ikke blir så bra. Nå har jo jeg stram boddy på meg også. Men er ganske fornøyd når jeg ser på meg selv uten den på. Fjernet 1,2kg fett. Men jeg vet ikke om det er mye eller lite jeg? Noen som vet det?

Skrevet

Jeg fettsuget mage, hofter, midje og rygg på torsdag. Jeg vet ikke helt hva som er hvor mye av disse fettgreiene! På meg stod det bare mage: 8 dl. Og rygg-midje-hofter: 5dl+5dl. Aaaaner virkelig ikke hvor mye dette er i kilo. Men jeg bryr meg ikke stort om hvor mye det er i kilo heller. Kroppen min har blitt finere, og det er det som betyr noe:) Til tross for en liten bulk rett under magen. Men det regner jeg med at skal bli bedre etterhvert. Jeg skal ringe kirurgen og snakke med han i morgen. Han kom og snakket med meg etter operasjonen også, men da husker jeg ingen ting av hva han sa fordi jeg var i tåkeheimen. Eneste jeg husker var at han smilte og sa at han hadde tatt bilde av alt fettet han tok ut, fordi han var stolt over å ha fått fjernet så mye! :P I dag, 3 dager etter er faktisk mye av blåmerkene borte allerede! Dette blir ekstremt spennende å se! Men jeg har begge beina planta på jorda og realistiske forventninger:)

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Hvordan er det dere gikk fram om du skjønner ? Jeg vil gjøre dette av hele mitt hjertet og jeg MÅ gjøre det. Jeg er bare livredd for et eller annet...vet ikke, ser for meg det verste. Jeg kan innrømme at jeg er ganske nærtagen og har en tendens til å tolke det meste negativt på en eller annen måte,så er bare redd for å høre noe jeg ikke vil høre eller at jeg begynner å vri og vende på alt de måtte si...

Dårlig til å forklare, jeg.

Men altså greien er at jeg må gjøre dette, MEN jeg vet ikke hvordan. Ringe, sende mail? Jeg hater å snakke i mobilen ( blir bare urolig) sender jeg mail så klarer jeg ikke å forklare meg ordentlig, så vet ikke hva jeg skal skrive?

Så er det den der første timen , da. Konsultasjonen. Er ikke det bare grusomt flaut? Jeg kjenner jeg begynner å grue meg bare jeg tenker på den, men alikevel så er dette noe jeg er fast bestemt på å gjøre

Jeg er bare så utrulig dårlig til å komme i gang med sånne ting, vet aldri hvor jeg skal begynne:P

Jeg har blitt gammel nok, jeg har penger til det og jeg er frisk. Hva kan egentlig stoppe meg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...