Gjest nervøs Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 som overskrifta sier..og nå er jeg redd!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Nei... det tror jeg ikke. Jeg gikk til psykolog og det har aldri vært noe barnevern i min oppvekst. 1
*Sinnataggen* Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Trenger ikke være redd. Er du god mor og har et trygt hjem og alt det der så gjør de vel ingenting vondt.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Nei, det er slett ikke vanlig at barnevernet kobles inn fordi man går til psykolog. Enten er det da snakk om en veldig alvorlig lidelse eller så er det noen andre momenter som vurderes inn her. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 vis du er alvorlig psykisk syk bør du også gi ditt barn tilbud om hjelp.
Papirfly Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Det kommer nok veldig an på årsaken til at du skal dit. Det kan jo hende at det er en rutinesak at Barnevernet tar en samtale med barna hvis en forelder skal til psykolog? Hvis du fungerer bra som forelder og din psykiske tilstand ikke går ut over dem, så skal du ikke behøve å være redd.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Det kan hende legen som henviser deg til psykolog har sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Han/hun har nemlig opplysningsplikt når man kan vere redde for at barn ikke skal få den oppfølgingen de trenger. Kanskje legen din har vurdert det slik at du har nok med deg selv for en periode og ønsker at barna skal få litt ekstra oppfølging? Håpar det går bra med dere! Klem. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 det er ikke bare psykisk syke eller ustabile mennesker som blir henvist eller går til psykolog. Jeg er en flott og sunn kvinne som fungerer i aller høyeste grad utmerket i samfunnet. Jeg er glad, om gjengelig og har stabil/fast jobb og masse venner og aktiviteter å henge fingrene i. Men jeg opplevde noe for 8 år siden som påvirket hukommelsen min. Så jeg har gått til psykolog for å lære å trene opp denne biten igjen. Jeg er verken medisinert eller psykisk ustabil. Mange som mister sine nærmeste eller har vært i traumatiske ulykker får tilbud og gruppeterapi. Det betyr ikke at de ikke fungerer i hverdagen og er flotte foreldre/ektefeller/venn. 2
daemonia Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Som så mange andre sier så har det vel mer med grunnen til at du skal til psykolog å gjøre. Hvis det er for å bearbeide barndomstraumer f.eks. kan det jo være at de kobles inn for å være sikker på at de problemene du har ikke videreføres eller påføres dine barn. En gjør jo ofte det en har vært vant med selv. Og hvis det er noe som går ut over din daglige funksjonsevne på noe som helst vis vil jeg tro det kunne vært aktuelt om det var hemmende nok. Svaret på hvorfor har du egentlig selv. Men det kommer til å gå helt fint. Vi har kontakt med barnevernet selv pga at gutten vår viste problematferd når han hadde søvnproblemer og ikke spiste ordentlig før han fikk operert mandlene. Barnehagen sendte bekymringsmelding før vi fikk konstatert at han faktisk hadde problemer med mandlene fordi de var overbevist om at det var store problemer hjemme eller at han hadde psykiske problemer av noe slag. Men det går helt fint, og nå vet jo også de hva som egentlig har vært problemet hans. Men vi jobber med å avlære det dårlige atferdsmønsteret som er blitt sittende fast som vaner selv om det er veldig sterkt redusert. Det er ingenting å være redd for. Vis at du er samarbeidsvillig, vær ærlig, og ta imot de råd og tips de gir deg, så går dette kjempefint 1
mammamora90 Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Nei, det er slett ikke vanlig at barnevernet kobles inn fordi man går til psykolog. Enten er det da snakk om en veldig alvorlig lidelse eller så er det noen andre momenter som vurderes inn her. Jeg har fått inntrykk av at det er normalt at psykologer sender bekymringsmeldinger til bv, det er nok ren rutine på de med alvorlige lidelser og slikt, men noen psykologer tror jeg melder fra om ¨alt¨.. (vanlige depresjoner liksom).. Syns egentlig det er synd (og ja, man har jo ikke lov til å si det da) siden det kan gjøre at noen foreldre som har en litt vanskelig tid eller sliter med noe ikke tør å oppsøke psykolog.. 1
Kontormus Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Herregud, blir helt kvalm! Nå kommer barnevernet hvis det er skolefravær, uteblitt ved tannlegetime og nå også hvis en forelder skal til psykolog? Hva blir det neste? Sånn umiddelbart tenker jeg at de kan jo ikke vite noe om diagnose FØR man har vært hos psykolog? Må ærlig innrømme at jeg har litt problemer med at de skal innvadere flest mulig og at man som forelder blir livredd og kan ikke annet enn å håpe at en får en saksbehandler som har en smule vett og en god dag! 5
Mooria Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Har aldri hørt om at det er vanlig, nei. Hvis du er blitt meldt til barnevernet så er det jo en grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Vet om en jente som ble mobbet psykisk på skolen, så til slutt orket hun ikke gå på skolen lenger. Da meldte skole ifra til barnevernet om at jenta ikke ville gå på skolen og kalte henne skolevegrer, og de mente at hun hadde det dårlg hjemme. Dette var jo ikke tilfelle, noe jeg vet siden jeg er søstern til denne jenta. Til slutt fant barnevernet ut at det ikke var noen barnevernssak. 4
litle_my Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 som overskrifta sier..og nå er jeg redd! Det kan hende at psykologen tenker det kan være godt for barna dine å delta i samtalegruppe med andre barn/unge med foreldre med psykiske lidelser, for eksempel? Ikke vær redd, du. Vent heller og se hva som hender.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg synes det er noe FEIL med samfunnet vi lever i når bv kobles inn hvis foreldre skal til psykolog. Har aldri hørt om det før, og jeg er utdannet sosionom. Det er ingen mennesker som går gjennom ett langt liv som ikke støter på faser som er vanskelige, at man kan snakke sammen med en psykolog bør bli mer vanlig og ikke så tabulagt som det er her i Norge. Her er det mye hemmelighetskremmeri, ALLE skal være 100 prosent oppegående, i full jobb, ha gode etablerte nettverk, aldri oppleve psykiske belastninger og ungene skal ALDRI vise tegn til det jeg karaktriserer som vanlig adferd i ulike utviklingstrinn. Synes det er skremmende jeg. Det er egne "maler" på hvordan det skal være. En tidligere venninne av meg og narkoman, fikk lenge beholde barnet sitt, hun hadde nemlig mye penger, flott hus og bil ( da blir de gjerne oppfattet som ressurssterke) .. det gikk selvfølgelig ikke i lengden, men det sier NOE om pengers makt. 6
*Sinnataggen* Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Det er ikke vanlig, så jeg mistenker at det er noe info som er uteblitt fra din side. En beskymringsmld har nok gått ut fra enten lege eller skole barnehage, eller naboer eller såkalt venner. Den saken ang barnevern og tannlegetimer handler om barn som ikke har møtt opp på tannlegetimer over mange år. Ikke en og annen time, men alle timer over flere år. Dette er da grunn for en beskymringsmld. Jeg jobber ikke i bv, og tar ikke noe parti med dem. Det er mye feil som skjer via bv, men også mye bra. Det hører man aldri om. Og dem dom somoftest klager om dem er jo dem som er under bv og ikke ser hvorfor. Og det er jo ofte grunnen. At de ikke ser hvorfor og dermed klager sin arme nød og serverer sin egen historie, og kun den delen som gir dem sympati. 4
wahaj Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 Begynte hos psykolog pga sterkt fødselsdepresjon, fikk ikke henvisning til barnevernet. Eneste var at psykologen ville ta en tlf til dem å høre om det var en sak for dem, og han spurte meg først. Men det er ikke vanlig at barnevernet blir koblet inn bare fordi mor/far skal til psykolog, så det ligger andre grunner til det, er iallfall min tanke. 1
Gjest Michelle82 Skrevet 23. oktober 2011 #18 Skrevet 23. oktober 2011 Barnvernet blir ikke koblet inn ved at en voksen går til psykolog nei. Hvorfor skal du til psykolog?
mammamora90 Skrevet 23. oktober 2011 #19 Skrevet 23. oktober 2011 Det kan hende at psykologen tenker det kan være godt for barna dine å delta i samtalegruppe med andre barn/unge med foreldre med psykiske lidelser, for eksempel? Ikke vær redd, du. Vent heller og se hva som hender. Hun sier at hun skal til psykolog, ikke at hun har vært, og om hun har diagnose vet vi lite om...
Kontormus Skrevet 23. oktober 2011 #20 Skrevet 23. oktober 2011 Det er ikke vanlig, så jeg mistenker at det er noe info som er uteblitt fra din side. En beskymringsmld har nok gått ut fra enten lege eller skole barnehage, eller naboer eller såkalt venner. Den saken ang barnevern og tannlegetimer handler om barn som ikke har møtt opp på tannlegetimer over mange år. Ikke en og annen time, men alle timer over flere år. Dette er da grunn for en beskymringsmld. Jeg jobber ikke i bv, og tar ikke noe parti med dem. Det er mye feil som skjer via bv, men også mye bra. Det hører man aldri om. Og dem dom somoftest klager om dem er jo dem som er under bv og ikke ser hvorfor. Og det er jo ofte grunnen. At de ikke ser hvorfor og dermed klager sin arme nød og serverer sin egen historie, og kun den delen som gir dem sympati. Nei, jeg sikter til det som skrives i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=579243&st=0 Der dreier det som om 2-3 ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå