Gå til innhold

Irriterende småbarnsmødre på kafé

Anbefalte innlegg

Skrevet

God lørdag, alle sammen :)

I dag tidlig gikk jeg på kafé alene for å lese aviser, nyte en god koppe kaffe og bare ta livet med ro. Men etter å ha sittet på kafeen i rundt et kvarter kom det inn en gruppe på rundt ti kvinner og deres ti babyer. Sikkert barselsgruppe. For det første måtte servitøren be gjengen om å ikke slepe med seg ti barnevogner inn, for det er det ikke plass til. Kvinnene ble irriterte, men satte til slutt vognene sine utenfor. Med tanke på at kaféen ikke er mer enn rundt 20 kvadrat, er jeg overrasket over at de faktisk trodde det ville være plass til ti barnevogner der .)

De kom inn igjen, og begynte å høylytt slå sammen bord på den lille kafeen slik at de kunne sitte sammen. Alle bestilte kaffe latte, og deretter gikk det i tur og orden: Ei skiftet bleie på gutten sin på bordet. Hele kafeen stinket. Da servitøren ba henne gå på stellerommet, ble hun møtt med et surt fjes av typen "jeg har blitt mamma, jeg bestemmer". Ei pratet høyt om jentas løse mage, mens ei fortalte i det vide og det brede om at hun måtte klippes under fødselen. Mange babyer gråt samtidig, men det virket nesten ikke som om kvinnene brydde seg med å bysse dem. Det virket faktisk som om barselvenninnene var viktigere.

Jeg tror at jeg er ei ganske snill og omgjengelig jente som ikke har noe i mot litt barneskik og litt bæsjeprat, men jeg synes dette er upassende. Skal man virkelig la nybakte mødre oppføre seg slik, og er det virkelig ok å skifte bleier på bordene? Jeg måtte til slutt gå, for hele kafeen luktet babybæsj, og det ble for bråkete til at jeg klarte å lese avisen min.

Er jeg veldig sær, eller er det latterlig at nybakte mødre oppfører seg slik?

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke sær. Det er helt horribelt at voksne mennesker kan oppføre seg sånn.

• Liker 20
Skrevet

Støtter synet ditt, ts. Hvis ikke denne gruppen har vett og forstand selv, så er det helt greit å snakke til dem. Var de veldig unge disse mødrene? Høres ungt og selvopptatt ut for meg.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Si til betjeningen at du vil varsle mattilsynet dersom de tillater toalettaktiviteter i spisesonen. Og gjør det, dersom de ikke fikser dette. Du er betalende gjest, og kan forvente et minimum av hygiene på et spisested.

At de snakker og brer seg utover får du ikke gjort noe med, annet enn å slutte å gå der selv, men bleieskiftingen kan du slå ned på.

Endret av Rayanne
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Du er IKKE sær!! :) Barnevogns mafiaen tar over alle kafeer, og jeg synes ikke det er greit å holde på sånn å skifte bleier etc. på bordene :kjefte:

Hadde også gjort som deg å gått... Nybakte mødre tror at hele verden skal tilrettelegges etter dem, KUN fordi de har fått baby...

Endret av bobbi
  • Liker 11
Skrevet

Jeg ønsker apartheid, småbarnsmødre med sure puddinger må benytte egne kafeer!

• Liker 18
Skrevet

Helt enig med de andre i tråden, du er ikke sær! Bleieskift skal foregå på stellerom, og om man er en så stor gruppe at man ikke får plass uten å ommøbelere kaféen, bør man heller finne en større kafé eller møtes hjemme hos hverandre.

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil også helst at mating av babyer (unntatt flaske) skal foregå på egne rom.

• Liker 6
Skrevet

Er så glad for at jeg aldri har opplevd offentlig bleieskifting på kafé før, det høres sykt ut. Skulle ønske hun som jobbet der hadde kastet dem ut, da hun ble snakket til på den måten. Kunden har IKKE alltid rett.

• Liker 8
Skrevet

Merker jeg blir provosert bare av å lese innlegget ditt ts, jeg blir rett og slett kvalm av slike mennesker som tror at verden kun er der for dem og alt og elle skal tilrettelegges bare fordi de har vogn og baby. Tror jeg hadde gått fra kafen og gjort det veldig klart for gruppen hvorfor.

• Liker 9
Skrevet

De skulle vært nektet adgang på kafe når de ikke kan oppføre seg som folk...............

• Liker 8
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg er absolutt enig i ditt syn TS! Man må da kunne oppføre seg selv om man er nybakt mamma...

• Liker 4
Skrevet

God lørdag, alle sammen :)

I dag tidlig gikk jeg på kafé alene for å lese aviser, nyte en god koppe kaffe og bare ta livet med ro. Men etter å ha sittet på kafeen i rundt et kvarter kom det inn en gruppe på rundt ti kvinner og deres ti babyer. Sikkert barselsgruppe. For det første måtte servitøren be gjengen om å ikke slepe med seg ti barnevogner inn, for det er det ikke plass til. Kvinnene ble irriterte, men satte til slutt vognene sine utenfor. Med tanke på at kaféen ikke er mer enn rundt 20 kvadrat, er jeg overrasket over at de faktisk trodde det ville være plass til ti barnevogner der .)

De kom inn igjen, og begynte å høylytt slå sammen bord på den lille kafeen slik at de kunne sitte sammen. Alle bestilte kaffe latte, og deretter gikk det i tur og orden: Ei skiftet bleie på gutten sin på bordet. Hele kafeen stinket. Da servitøren ba henne gå på stellerommet, ble hun møtt med et surt fjes av typen "jeg har blitt mamma, jeg bestemmer". Ei pratet høyt om jentas løse mage, mens ei fortalte i det vide og det brede om at hun måtte klippes under fødselen. Mange babyer gråt samtidig, men det virket nesten ikke som om kvinnene brydde seg med å bysse dem. Det virket faktisk som om barselvenninnene var viktigere.

Jeg tror at jeg er ei ganske snill og omgjengelig jente som ikke har noe i mot litt barneskik og litt bæsjeprat, men jeg synes dette er upassende. Skal man virkelig la nybakte mødre oppføre seg slik, og er det virkelig ok å skifte bleier på bordene? Jeg måtte til slutt gå, for hele kafeen luktet babybæsj, og det ble for bråkete til at jeg klarte å lese avisen min.

Er jeg veldig sær, eller er det latterlig at nybakte mødre oppfører seg slik?

Jeg er selv mor og jeg kan virkelig ikke fatte å begripe at folk kan bli irritert over at mødre diskuterer enkelte saker.

Men jeg er enig i at det ikke er greit at mødre bytter bleier på sine barn på bordet eller kommer inn med 10 barnevogner når det er en veldig liten kaf'e.

• Liker 3
Gjest rabrabara
Skrevet

Disse må jo være litt...spesielle i utgangspunktet, tenker jeg. De aller fleste jeg kjenner har barn, men de oppfører seg da IKKE sånn. Brekkekkelt!

Skrevet

ÆSJ!

SÅ glad for at jeg ikke jobber på kafe, eller pleier gå der. Babyer er ekle i seg selv, men dette høres jo ekstremt ut. Håper nesten at det er en tulletråd, fatter ikke at det er mulig å oppføre seg sånn :kjefte:

• Liker 2
Skrevet (endret)
:hakeslepp: Bleiebytting på bord? Utrolig ekkelt! Er enig med deg, jeg har aldri opplevd lignende selv. Endret av HenLu
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er også enig i at dette med å manøvrere en mengde vogner inn på kafeer, er en uting. For ikke å snakke om å skifte på avkommet i kafé-lokalet.

Nå har riktignok jeg slept vogn inn på kafeer selv, men jeg har bare én vogn, og den blir ikke med inn om jeg ser at det ikke er rom til den. Er det plass, synes jeg det er greit å ha vogna i nærheten...

Håper virkelig ikke noen ville blitt irriterte over det, da. Jeg har jo aldri følge av noen barnevogn-mafia, så det blir jo med den ene vogna...som jeg prøver å plassere ute av veien for andre... :sjenert:

Kjenner at jeg faktisk skammer meg littegranne. :sukk:

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Skrevet

Har opplevd bleiebytting på cafeer uttallige ganger. På toppen av det hele har de ofte stappet bleiene i sånne store tomme ølglass :kjefte: Og i tillegg ser de dumt på servitørene som de var fra en annen planet når de prøver å fortelle dem at det der ikke er sosialt akseptabelt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener at mødre med barn og barnevogn må få ferdes akkurat der hvor andre ferdes. Hadde jo selv et stort behov for å gå ut og treffe andre i samme situasjon på den tiden. Men det betyr ikke at man bare kan ta seg til rette på den måten som du beskriver. For det første syns jeg igrunn ikke det passer seg å komme med 10 barn og vogner på samme sted, sånt er det rett og slett ikke plass til noen steder. Bleier skiftes på do selvfølgelig. Og absolutt alle bør være noe diskré når man prater, uansett hva man prater om spør du meg. Jeg syns generelt det er skjemmende når jeg må sitte å høre på det de prater om på nabobordet.

• Liker 2
Skrevet

TS, du har min sympati. Virkelig. Og jeg er nybakt mor selv...

Dette handler om manglende sosiale antenner og god, gammeldags folkeskikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...