Gå til innhold

Jeg vil bli branningeniør!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 25 år som vurderer å begynne på ingeniørutdanning.

Jeg er vel ikke den beste i realfag, noe som visst er en forutsetning for å starte denne utdannelsen, men vurderer likevel å prøve meg på forkurs for ingeniør, så ser jeg om det er noe for meg.

Jeg har alltid hatt interesse for brann og og sikkerhet generelt, liker også å jobbe praktisk, litt kontorarbeid er også veldig greit, jeg er glad i å skrive, så jeg tror med dette at branningeniør vil være noe som vil passe meg bra.

Det er jo ikke noe minus at det er stor etterspørsel etter ingeniører i fremtiden som da medfører at man vil ha gode sjanser for å få tilbudt jobb så tidlig som allerede FØR studiet er fullført.

Dette studiet holder til på Stord/Haugesund, og jeg lurer på om det er noen der ute som har denne utdanningen som kanskje vil fortelle meg hva som er lurt å forberede seg på?

Hvilke forventninger man kan ha ang jobb etterpå, o.l?

Hilsen Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ashley_Johanna

Jeg leste nettopp et yrkesintervju med en branningeniør, der jeg tror han snakker om de spørsmålene. Mener det var på utdanning.no , sjekk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

Jeg er litt på tenkestadiet selv, tenker på å kanskje starte udanning som branningeniør. Men det er visst ikke en så alt for vanlig utdanning å ta såvidt jeg forstår, så det er vanskelig å finne folk som har denne jobben.

Har lest på utdanning.no, en veldig ok side!

men det er samtidig litt greit å få høre ifra "ekte mennesker" hvis du skjønner.

tar den infoen på disse store utdannings sidene med en klype salt jeg, føler at det er bare skryt.

så.. jeg DYTTER på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...