Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen vandrehistorie, og må faktisk tas ytterst alvorlig.

se her. feks

Min lenke

Nå er jeg sikkert vanskelig, men jeg er fortsatt litt skeptisk. I den opprinnelige artikkelen står det at babyen "kan ha" blitt kvalt av katten, og politimannen uttaler at det ville være "extremt ovanligt med sådana här olyckor" om så var tilfelle.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12102967.ab

Oppfølgeren sier at obduksjonen av barnet hverken bekrefte eller avkrefte om katten var årsaken: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/oklart-om-spadbarn-kvavdes-av-katt_3792429.svd

Jeg tenker også at det er forskjell på å legge fra seg et spedbarn ute og å ligge ved siden av det i samme seng, dersom en slik situasjon skulle oppstå.

Og historier om "tanta til venninna til noen jeg kjenne" er jo typisk for vandrehistorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husk at katter lett blir sjalu på nye familiemedlemmer. Vår katt likte ikke den nye babyen, men holdt seg for det meste unna henne. Det hendte han gikk tvers over henne når hun lå "i veien", nesten for å vise at hun ikke betydde noe for han. Nå er katten død så vi rakk ikke få så veldig mye erfaring, men katten hadde aldri fått sove på rommet vårt så lenge babyen også sov der.

Ang Toxo så har jeg alltid hatt katt men har ikke vært smittet selv om jeg har lekt i sandkassa full av kattebæsj som liten. De tar blodprøver på første legekontoll hvis man ber om det.

Endret av Sunshine
Gjest Solstråla88
Skrevet

Det med katter og babyer er ikke SÅ farlig. Da jeg var liten, lå katten vår oppå vogna mi ute mens jeg sov, helt uten oppsyn, katten lå i sengen min, mens jeg sov, helt uten oppsyn hele natten. Det har litt med hvordan katten og babyen blir introdusert for hverandre. Mamma valgte og bare sette kombi bagen jeg lå i på gulvet så pus kunne snuse og bli vandt med meg. Vi hadde et kjempe godt " vennskap" frem til jeg var 5 og pus ble så syk at hun ble avlivet. Jeg kommer nok til og gjøre akkuratt det samme med vår pus og en fremtidig baby.

Skrevet

Det med katter og babyer er ikke SÅ farlig. Da jeg var liten, lå katten vår oppå vogna mi ute mens jeg sov, helt uten oppsyn, katten lå i sengen min, mens jeg sov, helt uten oppsyn hele natten. Det har litt med hvordan katten og babyen blir introdusert for hverandre. Mamma valgte og bare sette kombi bagen jeg lå i på gulvet så pus kunne snuse og bli vandt med meg. Vi hadde et kjempe godt " vennskap" frem til jeg var 5 og pus ble så syk at hun ble avlivet. Jeg kommer nok til og gjøre akkuratt det samme med vår pus og en fremtidig baby.

Man vet jo aldri hva en katt vil finne på. Det der er en UTROLIG unødvendig sjangs å ta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...