Gå til innhold

Hvor lang flytid fra Washington til Norge ca.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på samboeren min som tok et fly fra rundt området Washington DC igår kveld. Han nevnte i tekstmeldingen at han ville være hjemme neste kveld. Men tar det så mange timer å fly? Rundt 16 timer vil jeg tro, til sammen? Og så er det vel mellomlandinger? I Amsterdam eller København rekner jeg med? Og så er det jo tidsforskjellen på ca. 8 timer.. Avinor har vel ikke oversikt over slikt? Eller er det andre plasser jeg kan henvende meg?

Hilsen hun som savner kjæresten sin, og ikke vil sitte hele dagen å vente på ham..

Skrevet

Tidsforskjellen virker jo ikke inn på selve flytida.

Prøvde et søk nå og det ser ut som det tar ca 9 timer direkte fra Washington til København. Med 1 stopp snakker vi mer i retning av 13-15 timer. Så kommer jo "omlasting" i Køben og evt. bytte av innenriksfly i Norge oppå dette igjen. Bare som et eksempel.

Men trenger jo ikke være at han reiser til København naturligvis, det kan like gjerne være London, Amsterdam eller Frankfürt.

Skrevet

Hvis du ikke vet reiseruten, er det umulig å si hvor lang tid reisen tar. Den henger jo ikke nødvendigvis sammen med flytiden.

Men, som sagt over, ca 9t over Atlanteren høres vanlig ut.

Skrevet

Nei, aner faktisk ikke hvilken flyplass han flyr ifra. Men det er en småby i området rundt Washington DC hvertfall. Slike jeg forsto det, så tror jeg muligens de skulle bytte fly innad i USA også... Men mulig jeg tok feil.

Utrolig kjipt å ikke vite NÅR han er hjemme altså. Mulig jeg kan ringe han, i håp om at han har mellomlandet på en eller annen flyplass.. Det tar uansett ikke så mye som 20 timer, slik han mer eller mindre sa i tekstmeldingen.

Skrevet

Send en sms hør spør hvilket rutenr han ank OSL (hvis dit) så kan du se det på Avior sine sider

Skrevet

Nei, aner faktisk ikke hvilken flyplass han flyr ifra. Men det er en småby i området rundt Washington DC hvertfall. Slike jeg forsto det, så tror jeg muligens de skulle bytte fly innad i USA også... Men mulig jeg tok feil.

Utrolig kjipt å ikke vite NÅR han er hjemme altså. Mulig jeg kan ringe han, i håp om at han har mellomlandet på en eller annen flyplass.. Det tar uansett ikke så mye som 20 timer, slik han mer eller mindre sa i tekstmeldingen.

Ikke? Er han på en småflyplass så må han trolig inn til den internasjonale flyplassen for å komme seg "over dammen".

Da kan regnestykket bli noe som følger:

Flytid (småflyplass - Dulles) : 1 time

Ventetid(nnsjekk Dulles: 3 timer

Flytid Dulles - København: 9 timer.

Ventetid København: 2 timer

Flytid København - Oslo: 1 time

Da er vi alt oppe i 16 timer. Så kommer transport fra Gardermoen inn til Oslo på ca 1 time (han må vel hente ut bagasje også).

Skal han videre innenlands så kan du plusse på med 1-2 timer venting i Oslo og 1-2 timers flytid til hvor han nå enn skal.

Tror mannen har regnet rimelig fornuftig jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...