Gå til innhold

hvor vanlig er dyre merkeklær til BABY?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ofte sammen med min gode venninne og finner på mye koselig med henne. Dessverre er det en liten irriterende hake ved henne. Hun klager mye på at hun ønsker seg bil og førerkost, at hun ikke har til overs for å spare osv. Hun er alenemor, men det er ikke det at hun har dårlig økonomi. Barnet hennes er 11 måneder, helt siden han var født har han fått av de dyreste klærne. Vi shopper av og til sammen, og ellers viser hun meg alt hun kjøper til sönnen. Jeg mener, er det virkelig nødvendig med Nike Shox til et 9 mnd gammalt barn som bare sitter i vogna med dem på? Skoene kosta feks 400ca. Så trengte hun nye bodyer. H&M Var ikke bra nok, hun handla de på et sted som het NAME IT, og da kosta de fort litt. Hun må handle det hun vil, men jeg er litt lei av ä høre hvor dyrt det er å ha barn når mor bare i realiteten er opptatt av merkeklær! Dere andre mødre her på forumet, synes dere dette høres vanlig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde baby var jeg student med helgejobb. Mine små gikk i mye fine arveklær, også handlet jeg på h&m og lignende. Handlet mye på salg, barnet skal jo gjennom de fleste størrelser, så bunkret opp. Nå har jeg mye bedre råd, men hadde ikke giddet kjøpt så dyrt til en baby som uansett vokser ut av det på null tid. Men - folk er forskjellige. Hadde det vært min venn hadde jeg tipset om rimeligere klær og argumentert med at det et lurt å heller bruke penger på andre ting.

Skrevet

Ja, jeg har ofte nevnt at h&m har salg, salg andre steder osv, men hun bare avfeier det. Så finner hun pene plagg som hun bare MÅ ha, og de koster fort en liten formue. Så er det kort tid etterpå samme mas om hvordan hun bare skulle hatt bil, ferie, lappen osv. I går sa jeg rett ut at hadde hun spart et par tusen i mnd det siste halvåret, hadde hun snart hatt lappen. Men da måtte jo jeg skjønne at ungen hennes måtte ha skikkelige klær og sko, det må alle barn, og det koster jo litt! Joda..

Skrevet

Er ofte sammen med min gode venninne og finner på mye koselig med henne. Dessverre er det en liten irriterende hake ved henne. Hun klager mye på at hun ønsker seg bil og førerkost, at hun ikke har til overs for å spare osv. Hun er alenemor, men det er ikke det at hun har dårlig økonomi. Barnet hennes er 11 måneder, helt siden han var født har han fått av de dyreste klærne. Vi shopper av og til sammen, og ellers viser hun meg alt hun kjøper til sönnen. Jeg mener, er det virkelig nødvendig med Nike Shox til et 9 mnd gammalt barn som bare sitter i vogna med dem på? Skoene kosta feks 400ca. Så trengte hun nye bodyer. H&M Var ikke bra nok, hun handla de på et sted som het NAME IT, og da kosta de fort litt. Hun må handle det hun vil, men jeg er litt lei av ä høre hvor dyrt det er å ha barn når mor bare i realiteten er opptatt av merkeklær! Dere andre mødre her på forumet, synes dere dette høres vanlig ut?

NAME IT er da virkelig ikke det jeg legger i dyre merkeklær..? Det er en vanlig kjedebutikk på linje med Cubus og HM... Mulig de er litt dyrere, men det er ikke snakk om mange kronene og de har en del tilbud, f. eks på bodyer og pysjer som er forbruksvarer på babyer. Nå har de dessuten 25års jubileum og jeg har handlet en god del tøy der til begge mine til lave priser og med fin kvalitet.

Nike shox er jeg derimot enig med deg i at er tull :)

• Liker 6
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Name It er ikke av de dyreste stedene man kan få kjøpt barneklær på. Til informasjon ligger Name It litt høyere oppe i prisklasse enn H&M, men ikke i samme skala som Nøstebarn sine klær, Reima (det er et MERKE for barn i øverste prisklasse). Klær fra sportsbutikker er også i det øvre toppskiktet i forhold til pris. Cluet med Name It er vel kanskje at de ikke har så mange fysiske butikker som H&M og lignende. Det er vel kanskje derfor mange verdsetter dem?

Skrevet

Jeg var på Name it på oslo s, BYPORTEN SHOPPING, en gang, og der var det i allefall ikke så veldig billig.

Skrevet

Enkelte mennesker er bare sånn, uavhengig av barn eller ei. Jeg har ei barnløs venninne som klager konstant over hvor dårlig råd hun har og at hun ikke vet hvordan hun skal få endene til å møtes. Når vi ser nærmere på tallene er det sånn at hun og mannen har flere tusen mer i inntekt hver måned enn meg og min mann, og i tillegg har vi flere tusen mer i utgifter pr mnd enn dem (to barn her). Så differansen mellom oss er på rundt rundt 12-15.000 pr mnd, i deres favør. Da er det irriterende å høre henne klage over hvor dårlig råd hun har. Hun går til frisør og hudpleier annenhver måned. Jeg går til frisør en gang i året og til hudpleier hvert skuddår når jeg vil unne meg selv noe ekstra. Hun reiser på ferie 3-4 ganger i året, jeg har ikke vært ute av landet på to år. Ikke at jeg klager, jeg har det fint og det har familien min også. Men jeg er såååå lei av å høre venninna mi klage over dårlig økonomi når det kun handler om hennes luksusvaner.

Skjønner godt at du reagerer ts! Men så er det jo så tabu å si ifra om sånt, så man får vel bare sitte og høre på gnålet. :sukk:

• Liker 4
Skrevet

Har også ei venninne som sløser på shopping, klær, og masse ubrukelig nips. Jeg tok førerkortet og kjøpte meg bil i sommer, og jeg fikk høre at "Gud så heldig jeg var, åssen fikk jeg råd til det". Jeg sa det bare rett ut, jeg har ikke unnet meg noe utenom nødvendigheter på lenge, jeg har spart og spart, og spart, og bare spart i laange rekker nesten. Og la til ".. kanskje du burde prøve..".

Da fikk jeg høre det..! Så ja, man blir vel bare sittende og høre på det?

Gjest Silvermist
Skrevet

Det er jo ingen vits i å handle dyre merkeklær til en baby som vokser ut av det på kort tid? :klo:

Det der høres helt tullete ut, spesielt dersom hun ikke har en overflod med penger som brenner i lommen.

Det virker jo som om du har prøvd å prate med henne, men at det budskapet ikke synker inn. Da får du heller bare overhøre sytingen hennes, eller si at du ikke orker å diskutere det temaet med henne siden hun ikke vil lytte til dine råd.

Skrevet

Skjønner ikke hva en baby som ikke en gang går skal med sko til 400 kr og sånn..

Skrevet

Enkelte mennesker er bare sånn, uavhengig av barn eller ei. Jeg har ei barnløs venninne som klager konstant over hvor dårlig råd hun har og at hun ikke vet hvordan hun skal få endene til å møtes. Når vi ser nærmere på tallene er det sånn at hun og mannen har flere tusen mer i inntekt hver måned enn meg og min mann, og i tillegg har vi flere tusen mer i utgifter pr mnd enn dem (to barn her). Så differansen mellom oss er på rundt rundt 12-15.000 pr mnd, i deres favør. Da er det irriterende å høre henne klage over hvor dårlig råd hun har. Hun går til frisør og hudpleier annenhver måned. Jeg går til frisør en gang i året og til hudpleier hvert skuddår når jeg vil unne meg selv noe ekstra. Hun reiser på ferie 3-4 ganger i året, jeg har ikke vært ute av landet på to år. Ikke at jeg klager, jeg har det fint og det har familien min også. Men jeg er såååå lei av å høre venninna mi klage over dårlig økonomi når det kun handler om hennes luksusvaner.

Skjønner godt at du reagerer ts! Men så er det jo så tabu å si ifra om sånt, så man får vel bare sitte og høre på gnålet. :sukk:

Enig. Noen klager over dårlig råd uansett, og disse vil alltid sammenligne seg med noen som lever flottere og bedre enn dem selv, og de er flinke til å fokusere på alt de IKKE har råd til, og glemmer alt de bruker penger på.

Jeg syns faktisk det er svært få mennesker i norge som ikke er dønn patetiske når de sutrer over dårlig råd. De aller aller fleste som bor i norge i dag vet ikke hva det vil si å ha "dårlig råd" .

• Liker 1
Skrevet

Babyer skal jo ikke ha sko før dem kan gå, for det ødelegger utviklingen av føttene :klo: (har jeg lest) Jeg synes ikke Name It er dyrt å handle på, men å klage over at hun ikke har noen oppsparte midler blir for dumt. Jeg har sett mødre som har kjøpt EKTE Ralph Lauren og andre merkeklær til babyene sine. Synes det er horribelt når de ikke en gang har nok penger til mat i slutten av mnd. Min baby får nesten bare "dyre" klær fra Reflex, Reima, Tommeliten osv, men til mitt forsvar så har jeg en babygal og veletablert mormor som elsker å shoppe - og da litt dyrere ting.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med dyre merkeklær til de små. Ei heller sko før de lærer seg å gå. Men når det er sagt, så er jo ikke Name It en merkekjede? Klærne er litt dyrere enn de man kjøper på H&M, men holder seg som regel mye bedre (jeg har spart lite klær fra H&M til nestemann i motsetning til klær jeg har spart fra Name It). Når det gjelder sko så kostet førstegangsskoene 600 kroner... Men de trenger jo ikke ha fire sånne par da, det har holdt godt med ett!

Skrevet

Sikkert noen mødre om forsøker å vise det de TROR er "status" gjennom barna sin bekledning.

Lattelig men sant.

Når den nyfødte ligget der med rutete Burberry- tøfler, lyser det status- jakt lang vei ;)

• Liker 3
Skrevet

Sikkert noen mødre om forsøker å vise det de TROR er "status" gjennom barna sin bekledning.

Lattelig men sant.

Når den nyfødte ligget der med rutete Burberry- tøfler, lyser det status- jakt lang vei ;)

Ja, eller UGGS i størrelse bittebittesmå... Jeg tviler ikke på at det finnes mange som har penger til sånt, men hvorfor gidder de???

Skrevet

Ja, eller UGGS i størrelse bittebittesmå... Jeg tviler ikke på at det finnes mange som har penger til sånt, men hvorfor gidder de???

Ja, hvorfor bruker de bare ikke pengene på moteting til seg selv? Hvorfor bruke barnet som reklame for hva man har i lommeboka? Eller i grense på kredittkort..

Skrevet (endret)

Lattelig men sant.

For ikke å snakke om at man får kjøpt Burberry-kjoler og gensere til nyfødte, og da til den nette sum av 1500 kr for en kjole og 500 kr for en genser! :sjokk:

Personlig så må jeg si at jeg ikke ser poenget med å kjøpe dyre klær til så små unger. De vokser jo ut av dem på null komma svisj! Hva er galt med å handle på HM?

Endret av SmallTalk
Skrevet

For ikke å snakke om at man får kjøpt Burberry-kjoler og gensere til nyfødte, og da til den nette sum av 1500 kr for en kjole og 500 kr for en genser! :sjokk:

Personlig så må jeg si at jeg ikke ser poenget med å kjøpe dyre klær til så små unger. De vokser jo ut av dem på null komma svisj! Hva er galt med å handle på HM?

Herrefred, hva er poenget? Hadde heller spart pengene til ungene ble store..

Skrevet (endret)

Ungane mine har stort sett gått i arvetøy, tøy frå billeg-kjeder eller heimesydd. Er jo totalt bortkasta å kjøpe dyrt tøy til spedbarn som veks ut av det i løpet av ein månad. Når dei blir større er det lurt å kjøpe billeg "inne-tøy" (undertøy, bukse, genser osv), og heller legge litt meir i skikkelege utedressar, regntøy, sko/støvlar og ullundertøy.

Endret av imli
  • Liker 1
Skrevet

Nå er jeg en av disse "håpløse" som bl.a. har Ralph Lauren, Burberry og Gant til mitt barn, i tillegg til Reima, Nøstebarn og Polarn O Pyret. Men en ting skiller seg fra meg og din venninne, vi har råd. Mannen min jobber for et stort selskap og er mye ute og reiser, bl.a. i USA hvor disse klærne er billige. F.eks. betalte han 150kr for en Gant-pique sist han var i NY. I tillegg har han over millionen i årslønn og jeg har ca halvparten. Jeg har kjøpt 2 merkeklær-plagg i Norge.

Jeg synes mange av disse klærne er fine og synes det er trist at jeg av den grunn blir dømt nord og ned som en som er på jakt etter status. Jeg foretrekker en liten polospiller foran dødningehoder, rockeband, nagler, frosker, ugler og pirater.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...