Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg sender mye sms til hverandre, men midt på dagen i går bestemte min iPhone 3GS at det ikke var noe særlig å sende sms til ham lenger.

Jeg får motta SMS og sende og motta anrop. Jeg kan sende sms til andre nummer enn hans. Jeg kan også koble meg opp på 3G-nettet.

Jeg har prøvd å skru telefonen av/på og nullstille instillinger. Jeg har også prøvd å slette meldingssamtalen jeg har hatt med ham.

Noen som har noen peiling på hva som skjer her? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Blir meldingen sendt fra din mobil, mens han ikke mottar den? Jeg har opplevd det med en kompis sitt nummer, og grunen var at han hadde en facebook-app der han la inn nummeret sitt på FB via appen. Nummeret hans ble registrert med +1 for USA, og deretter 47 for Norge og så hans nummer. Han endret det, og nå er alt ok.

Skrevet (endret)

Ja, jeg vil tro at meldingen sendes. Når jeg forsøker å sende kommer denne "svupp"lyden som alltid kommer når jeg sender sms. Jeg bruker samme "nummerkilde" (kontakten i kontaktlisten, som jeg en gang i tiden la inn manuelt) til å både ringe og sende sms med.

Hvis det har noe å si har jeg NetComabonnement, og hans abonnement er knyttet opp mot Telenornettet.

Endret av PecanPie
Gjest Silvermist
Skrevet

Har du vært inne på kontakter og sjekket hvilket nummer han ligger med der, at det ikke er +1 foran nummeret hans?

Hvis det ikke er den årsaken jeg skisserte i det første innlegget så kan han ha lagt nummeret ditt i blokkerte nummer på meldinger, og det kan være ved et uhell. Jeg drev og ringte til samboeren min her for noen ukler siden, men kom ikke gjennom. Da hadde mitt nummer havnet på blokkerte nummer fordi det kommer opp en stor knapp med "blokker dette nummer" når han svarer på telefonen :ler:

Skrevet

Jeg har sjekka nummeret hans, men han lå inne med ingen ting foran. Jeg la in +47 og ser hva som skjer.

Vi snakket litt om at han kan ha blokkert nummeret mitt på en eller annen måte, men jeg får jo ringt ham? Men meldinger og anrop er kanskje to forskjellige "systemer" på en eller annen måte?

Han er ikke her nå, så vi får ikke testet umiddelbart. Men jeg syns dette er så rart, det skjedde så veldig plutselig.

Skrevet

Jeg får ringe NetCom og høre hva de har å si. Håper de er tilgjengelige på lørdager..

Uansett, takk for innspill, Silvermist! :)

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Bare hyggelig! :)

Endret av Silvermist
Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten har akkurat samme problemet; siden fredag har jeg ikke greid å sende sms til ham, men vi kan ringe som vanlig og jeg mottar sms fra ham. Han har telenor og jeg netcom. Telefonen min gir ikke noen beskjed om at meldingen ikke kommer fram, alt ser ok ut. Vet at flere har samme problemet, var inne på netcom sin kundeservice på facebook der et par andre har skrevet inn akkurat det samme. Så feilen ligger nok ikke i telefonene, men i nettet et sted. Vi var til og med og skaffet oss nye sim-kort i går, men det hjalp jo ikke. Si ifra her om du får svar fra kundeservice da, jeg har sendt dem mail men får vel ikke svar før i morgen! :)

For øvrig litt merkelig at alle opplever dette med nettop kjærestens nummer, men det er vel kanskje der man merker det først, bare;)

Endret av Luppa
Skrevet

Jeg og kjæresten har akkurat samme problemet; siden fredag har jeg ikke greid å sende sms til ham, men vi kan ringe som vanlig og jeg mottar sms fra ham. Han har telenor og jeg netcom. Telefonen min gir ikke noen beskjed om at meldingen ikke kommer fram, alt ser ok ut. Vet at flere har samme problemet, var inne på netcom sin kundeservice på facebook der et par andre har skrevet inn akkurat det samme. Så feilen ligger nok ikke i telefonene, men i nettet et sted. Vi var til og med og skaffet oss nye sim-kort i går, men det hjalp jo ikke. Si ifra her om du får svar fra kundeservice da, jeg har sendt dem mail men får vel ikke svar før i morgen! :)

For øvrig litt merkelig at alle opplever dette med nettop kjærestens nummer, men det er vel kanskje der man merker det først, bare;)

Ja, kjæresten min var i kontakt med Telenor i går, og der fikk han beskjed om at det ligger i nettet til NetCom. Forsøkte å skrive på Facebooksidene, håper de svarer. I følge Telenor var dette et kjent problem de forsøkte å løse, men jeg syns det er innmari rart at kundene ikke får noen beskjed om problemet? Jeg "tør" jo ikke sende meldinger til venner, for jeg aner jo ikke om de kommer fram.

For min del er jo "hovedproblemet" at jeg ikke får sendt meldinger med kjæresten, skulle ikke forundre meg om dette er en snakk sammen-kampanje fra NetCom sin side. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...