Gå til innhold

Frustrasjon


Honeydew

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare skrive litt fra meg nå. Jeg har siden juli jobbet meg nedover i vekt. De første ukene gikk kjempebra, nedgangen gikk raskt og jeg var glad. Var også klar over at det ville gå lettest i begynnelsen, men nå synes jeg det har stoppet litt vel mye opp.

Har de siste månedene trent minimum 4 ganger i uken. Jeg har passet på kalorier, og i oktober har jeg vært spesielt nøye. Har skrevet inn ALT jeg har spist på mylog, og er rimelig sikker på at disse tallene er ganske så nøyaktige. Har veid stort sett alt jeg har spist, det eneste som er litt vanskelig er middag, men jeg tror jeg har klart også dette ganske nøyaktig.

I følge mylog har jeg et gjennomsnittsinntak på ca 1550 kcal/dagen. Dette er litt skjevfordelt, da jeg gjerne har 1-2 dager i uken hvor jeg får i meg rundt 2200 kcal, og noen dager ligger jeg under 1000. I følge diverse kalkulatorer har jeg et dagsforbruk på rundt 1850 kcal uten noe mosjon, 2100 med litt mosjon, 2400 med moderat aktivitet. Er 177 cm høy. Vet at disse tallene ikke stemmer 100 %, men en viss pekepinn bør de jo gi. Har som sagt trent relativt mye i denne perioden, så jeg regner med at jeg egentlig hvertfall kan regne ut fra litt mosjon, om ikke moderat. Jeg har veldig dårlig kondis, men det har blitt hvertfall 3 km på møllen + en del styrketrening hver gang jeg har trent. I tillegg går jeg hvertfall 20 min hver dag, min. 10 av de er sammenhengende i en bratt oppoverbakke.

Ut fra dette burde jeg gå ned i vekt, burde jeg ikke? Men jeg tror slett ikke jeg gjør det. Synes hvertfall ikke jeg kan se det i speilet. Nå har jeg ikke hatt tilgang på vekt de siste ukene, men jeg tviler på at jeg har gått noe ned. Føler heller at jeg begynner å gå oppover igjen. Den siste uken har jeg vært UTROLIG slapp, har sovet masse på dagtid og generelt vært veldig utslitt. Kom meg på trening for første gang denne uken i dag, og det var et skikkelig ork. Klarte feks bare å ta 15 repitisjoner med 35 kg på den øvelsen for lårene hvor man sitter på et sete med føttene mot et brett i 90 graders vikel og presser seg opp i "stående" stilling. Vanligvis tar jeg 3x15 med 70 kg på denne øvelsen...

HVA ER DET SOM ER FEIL? Noen som har noen ideer/råd etc? Må jeg kutte enda mer ned på maten? Eller trene mer/mer intensivt? Men kroppen sier jo stopp, det er helt tydelig. Var hos legen i dag og fikk sjekket jern, blodprosent, stoffskifte etc. Gleder meg til å få resultatene. Kan også legge til at jeg nok generelt sover for lite, er dette kanskje nøkkelen? Det er så utrolig frustrerende :( Jeg VIL ned i alle fall 6 kg til, og hadde egentlig sett for meg at jeg skulle klare det i løpet av november (etter det tempoet jeg hadde på nedgangen for noen mnd siden var dette realistisk), men nå kan jeg bare glemme det...

Blir så deprimert av å gå rundt og telle kalorier til en hver tid når jeg ikke ser noen resultater av det :(

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg noen ekspert, og jeg antar at mange her inne vil be deg om å skrive ned her hva du spiser i løpet av en dag for å kunne gi deg noen råd. Men jeg bet meg merke i at du skriver at du er slapp og orker mindre for tiden, samtidig som du også skriver at den siste tiden har du blitt enda mer påpasselig med hva du spiser. Er du sikker på at du får i deg _nok_ mat? Selv har jeg erfart at det å få i seg det jeg antok var "nok" mat var for lite. Joda, jeg gikk ned i vekt (nå skal det legges til at det ikke var et mål, så det blir ikke helt sammenliknbart for øvrig), men jeg orket ingenting! Jeg har aldri følt meg slappere, og jeg ble syk for et godt ord -alt av virus og bakterier så ut til å treffe meg. Jeg trente mye også, men hadde null fremgang, hverken på styrkedelen eller kondisjonsdelen, noe som frustrerte meg veldig. Da jeg begynte å spise mer, orket jeg mer, og vips så jeg resultater på trening også.

Kanskje du skal øke matmengden, men heller få noen tips til _hva_ det lønner seg for deg å spise (og når). Å gå på "sparebluss" er ikke lurt i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...