AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Hva tenker dere hvis ei jente i midten av 20 åra sier at hun er jomfru? Årsak: Har ikke funnet noen hun føler seg trygg nok med. Er det negativt?
Gjest Apophis Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Eg tenker at det er uvanlig at folk i den alderen er jomfru, men at det er ein forståelig grunn til det Bedre å vente på ein spesiell fyr enn kaste den vekk på ein fjott i fylla. Endret 22. oktober 2011 av Apophis 1
Anglofil Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Nei, jeg var selv over 20 år. Synes egentlig det bare står respekt av at du venter til du finner du føler deg trygg på. Mvh Yvonne 1
Gjest Katten. Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Det står jo respekt av, men jeg takler ikke tanken på å skulle ta en jomfrudom. Aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Nei, jeg var selv over 20 år. Synes egentlig det bare står respekt av at du venter til du finner du føler deg trygg på. Mvh Yvonne [/quote Det var snilt sagt, det gjelder dere andre også! Katten: Skjønner selvsagt at noen ikke vil det, det må jo være opp til hver enkelt, men hva er egentlig årsaken?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Som de andre sier så står det faktisk stor respekt i det. Var 19 år selv da det skjedde på ONS, og jeg skulle ønske det aldri hadde skjedd. Ga meg absolutt ingenting. Personlig sett: på alle mulige måter postitivt!
Gjest Katten. Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Katten: Skjønner selvsagt at noen ikke vil det, det må jo være opp til hver enkelt, men hva er egentlig årsaken? En kombinasjon av for stort press. Det vil være motpartens entré til den seksuelle verden, og det må man ta mye hensyn til. Jeg liker røff sex og vil kunne kjøre på. Liker også jenter som vet litt av både det de selv liker i sengen samt at de kan en del om guttenes anatomi. 1
LoneWolf Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 Bare vent på den rette du Det er mye bedre enn å kaste det vekk på et ons på byen.
Cata Skrevet 22. oktober 2011 #12 Skrevet 22. oktober 2011 Synes det høres fornuftig ut. Har man ikke funnet noen man ønsker å ha sex med så er det like greit å vente. Ser liksom ikke poenget i å hoppe til køys med noen "bare for å ha det gjort".
Cammomille Skrevet 22. oktober 2011 #14 Skrevet 22. oktober 2011 Absolutt ikke!!! Jeg var selv over 20 og har aldri angret på det. Min første og eneste er alt for meg, og jeg kunne inne funnet noen bedre. Så stol på magefølelsen din
saltvann Skrevet 22. oktober 2011 #15 Skrevet 22. oktober 2011 Det er nok noen gutter som blir skremt av det.. Men jeg vil tro at for de fleste gutter så er det nok en positiv ting. Ja, kanskje de hadde satt pris på at du kunne litt osv, men som helhet tror jeg nok de syntes det er mye bedre å være den eneste enn å vite at her har det vært veldig mange. Men jo eldre du blir, så blir det også mer rart at du ikke har gjort det..
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #16 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg synes det er beundringsverdig. Jeg hadde aldri i verden klart å holdt meg så lenge. Selv var jeg 15, men det var heldigvis med mannen jeg nå skal gifte meg med Jeg har ikke opplevd noe fælt, og jeg har ikke trøbbel med å stole på folk heller. Så for meg var det å miste jomfrudommen det letteste jeg hadde gjort. Uff, nå hørtes jeg ung og dum ut! Men dere skjønner hva jeg mener; det kan jo ligge mer bak, når man er nesten 30 og jomfru.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #17 Skrevet 22. oktober 2011 Ser ikke noe negativt i å ikke ville at den første man har sex med er en tilfeldig ONS, men må innrømme at jeg synes det er pussig om noen ennå er jomfru når de nærmer seg 30. Da tenker jeg at det ligger mer bak enn at man ikke har funnet noen man stoler på, f.eks. at man stiller vanvittig høye krav til en eventuell partner eller har noen slags psykiske problemer som gjør at man ikke klarer å nærme seg andre på "normalt" vis.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 Som flere andre skriver her så er det ikke noe negativt med å vente til man finner den rette. Men vent ikke for lenge, for da kan det utvikle seg til å bli et problem. Selv er jeg tretti år og jomfru og det ser ikke ut til å forandre seg med det første (eller det siste). Dette er pga sterk sjenanse, stygghet, sosial angst, depresjoner osv. Hvis du har disse problemene som jeg nevner her, er det ikke sikkert at du noensinne vil miste jomfrudommen din. Hvis du ikke har disse problemene tror jeg nesten jeg bare ville drukket meg full, funnet meg en på byen og fått det overstått. Da vet du hva du går til når du evt finner en du liker og vil være sammen med,og hele opplegget med sex vil ikke lenger være noe fjernt og mystisk. La det ikke bli til et kompleks for deg.
Gjest D_flatmajor Skrevet 23. oktober 2011 #19 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tenker at seksualitet er individuelt og ikke noe jeg har rett til å dømme andre for. Jeg driter i om et menneske har hatt sex med 0 eller 100 personer, i utgangspunktet. Moralisering, den ene eller andre veien, er ikke min stil.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #20 Skrevet 23. oktober 2011 Det tok meg et år før jeg og min kjæreste lå med hverandre som 22åring. Nå, som gift 26åring er jeg kjempeglad for at det var med han som nå er blitt min ektemann. Ikke noe å haste med, min mann var selv jomfru, men ble overrasket og glad da han fikk høre at jeg også var det. Å pule for første gang var helt topp, vi var så kåte og trygge på hverandre at det ikke gjorde vondt men bare var fantastisk, og jeg tror ikke at vårt sexliv er mindre bra enn andre par hvor den ene eller begge har mer erfaring enn det vi hadde, tror nok heller vi har vært ekstra nysgjerrige og lærevillige enn mange andre på min alder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå