AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Okei, dette er ikke akkurat gøy å ta opp. Men, here we go.. I perioder lukter jeg skikkelig vondt under armene. Det trenger ikke ha gått mer enn en halvtimes, times tid siden dusj engang. Det rare er at jeg ikke svetter noe særlig mer enn "vanlige folk", opplever veldig sjeldent å ha f.eks svetteringer o.l. Dette er rett og slett begynt å hemme meg, da jeg alltid er så redd for at det skal merkes av andre. Vil jo ikke folk skal tro jeg er urenslig. Har prøvd å bytte deodorant, uten særlig hell. Har også prøvd å følge med på om det kan ha noe med krydder i mat å gjøre osv, men ikke merket noen endring fra uker jeg har spist krydret mat og ikke. Har noen opplevd noe lignende, eller har peil på hva dette kan komme av? Jeg er forøvrig en jente som nærmer seg midten av tjueårene, normalvektig og spiser normalt.
*Sinnataggen* Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 noen medisiner lager en spess lukt. kan det være det? på apoteket får du kjøpt sånn stopp 24 greie som du bruker istedetfor deo, og de har sikkert annet du kan bruke. kanskje unormale svettekjertler, kanskje en ubalanse i kroppen pgr av noe underliggende? kanskje legen din kan svare deg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Går ikke på noe som helst legemidler, så det kan utelukkes. Har bestemt meg for å bestille legetime til uken, kanskje viser det seg at det er noe helt enkelt å komme til bunns i. Spurte på apoteket om stopp 24, men hun i skranken trodde den kanskje hjalp best for de som sliter med å svette mye, ikke selve lukten. Men er jo godt mulig det er verdt et forsøk uansett. Takk for svar!
*Sinnataggen* Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 jeg er ganske sikker på at dette er noe helt enkelt å komme til bunns i, bare vent skal du se:) litt ditt og datt så er problemet borte:) gravid? neida sorry
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Kan det være at svettelukta sitter i klærne. Jeg hadde en bomullsgenser som var sånn. Jeg trodde jo at jeg luktet feil for lukta var ikke sterk. Genseren var nyvasket og det var jeg også samt ordentlig deodorant.
Gjest Ruccola Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Kan det være at svettelukta sitter i klærne. Jeg hadde en bomullsgenser som var sånn. Jeg trodde jo at jeg luktet feil for lukta var ikke sterk. Genseren var nyvasket og det var jeg også samt ordentlig deodorant. Akkurat dette skulle jeg også til å si Jeg har kastet sikkert 15-20 overdeler, fordi de setter seg lukt i dem Så jeg er sluttet å kjøpe topper og gensere som går tett oppunder armene, for da blir de bare ødelagt, selv om jeg heller ikke svetter mye. (Svettet mye før, men etter jeg kjøpte Aco sin 72 timers deodorant på apoteket svetter jeg så og si aldri lenger! ) Prøvde å gi bort noen av toppene jeg ikke kunne bruke lenger, og søsteren min kjente ikke noe til noe lukt! Så er nok mest i mitt hode det sitter, men sånn ble det jo bare. Når jeg først kjente jeg luktet, så presser man jo armene tettere inntil for å holde den fra andre, så blir man stresset og lukter bare enda mere... Har prøvd å koke plagg, men det tar ikke bort lukta
Cata Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Kan det være at svettelukta sitter i klærne. Jeg hadde en bomullsgenser som var sånn. Jeg trodde jo at jeg luktet feil for lukta var ikke sterk. Genseren var nyvasket og det var jeg også samt ordentlig deodorant. På meg har akrylplagg den effekten, jeg lukter svette to minutter etter at jeg har kommet ut av dusjen og har tatt på meg et plagg med akryl i. Dermed har jeg konvertert til bomulls- og ullgensere. Polyester kan til nød brukes for mitt vedkommende, men en ull- eller bomullsgenser kan jeg gå i i 2-3 dager om så er (hvis det ikke er varmt så jeg virkelig svetter, altså) uten at det lukter noe som helst. Et klesplagg av polyester holder maks en dag før det må i vask.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Har noen opplevd noe lignende, eller har peil på hva dette kan komme av? Jeg er forøvrig en jente som nærmer seg midten av tjueårene, normalvektig og spiser normalt. Skyll plagget med eddik og vann, og se om det bedrer seg da.
Gjest Ruccola Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Skyll plagget med eddik og vann, og se om det bedrer seg da. Jeg har prøvd det også, hjalp ikke på mitt tøy ihvertfall :/
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Oi, her hadde det plutselig skjedd mye! Solosuper10 ; nei, gravid er jeg ikke. men verpesyk, ja Har også kastet plagg tidligere pga det har satt seg lukt i dem som tydeligvis kommer frem igjen når de blir tatt i bruk. Men, det virker som om det ikke er dette som er problemet nå, det kommer gjerne uansett hva jeg har på meg. Evt. ikke har på meg! Men nå blir det prøving av diverse apotekdeodoranter de nærmeste dagene samt en snakk med legen så fort hun har tid. Skal holde dere oppdaterte i dette "o, så spennende" eventyret
Lutetium 71 Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 TS: Du skulle ikke fått noen til å faktisk lukte på deg da? (Second opinion) Er ikke sikkert det er så gal lukt, egentlig. Lukt can be deceiving.
Gjest Consensio Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Maten man spiser kan også påvirke hvordan man lukter. Se bare på hvitløk, men annen mat kan også føre til lukt. Ellers er det en del klær jeg ikke kan bruke uten at jeg stinker Men som Lutetium er inne på, det kan hende det bare er i ditt hode også. Flere ganger jeg syns jeg lukter skikkelig vondt, men både mannen min og venner har sagt at jeg lukter godt når jeg har spurt dem.
Mooria Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Hvilken deodorant bruker du? Regner med at du har prøvd de fleste, men jeg bruker kun Sterilan, den med rød kork. Det er den beste av alle jeg har prøvd:) billig er den og:)
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Som de andre sier så kan det være plagget du har på deg som gjør at det lukter. Det kan være noe du har spist Eller det kan være når du har mensen. Noen lukter mer svette da av en eller annen rar grunn.
Gjest Ruccola Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 løk får jeg forresten sterkere svettelukt av, så det er jeg sluttet å spise. Jeg bruker Aco sin 72 timers deo et par dager i uka (Er sterk så skal ikke brukes hver dag) og s¨Sterilan sin cotton stick de andre dagene. Eneste som har funket på mg.
Vimsemus Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Det fins en slags deodorant som heter aluminiumsklorid. Her på apoteket står den ikke fremme, man må spør etter den. Dette er en veldig sterk deodorant som er supereffektiv. Jeg har brukt den totalt 4-5 ganger i løpet av noen år, og jeg svetter/lukter nesten aldri under armene! Obs, ikke vær nybarbert hvis du skal prøve den. Det kan svi litt med en gang. Sterke saker med andre ord
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 det kan eventuelt sette seg litt i hårene under armene? Selvom du barberer deg (antar jeg) så kan det være at det er små korte hår igjen som lukta setter seg i. Prøv derfor å vokse/bruke epilator under armene For meg funket det å bruke epilator (og så slipper jeg å barbere annenhver dag!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå