Gå til innhold

Hva leker din 1 1/2-åring med?

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja, nå nærmer det seg snart jul og folk spør hva vi ønsker oss. Guttunger her i heimen trenger nye leke-utfordringer og jeg lurer på hva DITT barn liker og leke med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Duplo, stableringer, putteboks, pekebøker, alt som lager lyd og blinker har egentlig vært populært hele tiden og er det fortsatt ;)

(Men mest populært er pc'en, mobilen min og fjernkontrollene :fnise:)

Endret av Linelia
Skrevet

Lykken er en bil! Eller et tog... Eller slamer med noe som bråker, eventuelt rydde ut og inn av et skap. Ofte bare ut...

Men til jul ønsker vi oss en togbane, klosser, bøker av biler eller noe med hjul eller motor.

Skrevet

Duplo, stableringer, putteboks, pekebøker, alt som lager lyd og blinker har egentlig vært populært hele tiden og er det fortsatt ;)

(Men mest populært er pc'en, mobilen min og fjernkontrollene :fnise:)

Sånn er mi tulle på 15måneder også.. Og skuffer, hyller og skap SKAL tømmes før hun legger seg på kvelden. Leker er ikke halvparten så interessant som kjøkkenutstyr, søppel og fjernkontroller :D

Skrevet

Lekekjøkken, Duplo, klosser, sparkebil, bøker, puslespill, Little People.

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Ipad... :-) Knerten og mummitrollet:-)

Gjest pysepusen
Skrevet

Takk for mange gode tips! :) Han leker litt med Duplo, men det er ikke den store hit-en enda. Stablebeger og andre putte-leker er også kjekt innimellom. Var på lekebutikken i dag for å se hva Little People er for noe, og mannen og jeg har bestemt at det er juleønskene hans i lekebutikken denne julen :) Så virkelig ut som noe han kan like!

Skrevet

Jobber med småbarn og samtlige i 1 1/2-årsalderen er besatt av leker som har "årakssammenhenger" - der det skjer noe fordi de gjør noe, feks trykker på knapper så det kommer lyd eller bevegelse. Vi har feks en skilpadde med fem knapper på, hvor hodet spretter ut når alle fem knappene er trykket ned. Denne leken er sikkert 10 år gammel, veldig "simpel" og helt utslitt, og er den desiderte favoritten av alle lekene vi har! ;) De virker utrolig fascinert hver eneste gang de får hodet til å sprette ut. De lekene som lager lyd når de trykker på knapper er også utrolig populære. Senest i går satt en jente på 15 mnd med en slik leke helt alene i en hel time uten å gå lei. Rare er de, men det er søtt da :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...