Rararara Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Vi har en periode nå mellom januar og august at vi ikke har rett på og heller ikke får barnehageplass til minsten. Nå har jeg lett og lett men finner ingen. Jeg fant en som kunne ta ham fra januar, men hun er jo "svart"... nesten så jeg vurderer det men føler det blir så feil! Er det ikke vanlig å betale skatt når man jobber som dagmamma eller?
Gjest . Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Hva med å se på om hun er kvalifisert? 1
Lista Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Hva med å se på om hun er kvalifisert? Du skjønner vel at hun snakker om dagmammaer som jobber svart, ikke at de er svarte? Ergo svart i "hermetegn". 2
Rararara Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2011 Hva med å se på om hun er kvalifisert? Jeg skal selvfølgelig sjekke referanser osv, men jeg foretrekker at det blir gjort på lovlig vis.. Selvfølgeløig kan hun være kvalifisert selv om hun jobber svart, men jeg er likevel ikke komfortabel med det.
Gjest . Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 hahaha, nei. jeg misforsto - big time. trodde det hadde rabla her.. my bad 5
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 jeg missforsto med en gang jeg også................. hahahaha 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 men nei det finnes ingen dagmammaer som jobber hvit lenger :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 dere som misforstår, vet dere ikke hva dette tegnet " " betyr? 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 dere som misforstår, vet dere ikke hva dette tegnet " " betyr? Joda, jeg gjør det. Men for det først så kan ting gå litt fort i svingene her, og for det andre så er det ikke gitt at TS brukte tegnet rett. Gjest . 2
Gjest Survival Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Uff... jeg trodde dette var enda en tråd om diskriminering av mennesker med andre nasjonaliteter. Huff av meg. Ble litt sur første gangen jeg leste tråden, men nå skjønte jeg den. Og du.. kan ikke du bruke dagmamma? De jobber nok ikke svart. Edit: Dagmammaer som har flere barn, og som er anbefalt av andre mødre i nærområdet. Endret 23. oktober 2011 av Survival
Gjest Kvikklunsj Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Dere kan jo ordne det slik at dere betaler skatten? At dere er hennes arbeidsgiver.. Litt mye papirarbeid for dere men. :-)
~white lady~ Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Da jeg brukte dagmamma kunne jeg velge om jeg ville betale henne svart eller hvitt. Kan du ikke spørre den/de som er aktuelle? Du må nok regne med en tusenlapp mer i mnd da.
Rararara Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. oktober 2011 Joda, jeg gjør det. Men for det først så kan ting gå litt fort i svingene her, og for det andre så er det ikke gitt at TS brukte tegnet rett. Gjest . Jeg nevnte jo også det med skatt i første innlegg, så ser ikke at det skulle være så lett å misforstå den. Jeg snakker selvfølgelig ikke om hudfarge. Da jeg brukte dagmamma kunne jeg velge om jeg ville betale henne svart eller hvitt. Kan du ikke spørre den/de som er aktuelle? Du må nok regne med en tusenlapp mer i mnd da. Ja, det er kanskje en mulighet. Hadde faktisk ikke vurdert det, men det er vel kanskje det beste ja!
Rararara Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 24. oktober 2011 Tusen takk for svar til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå