AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Dere som jobber med telefonsupport; sitter der i åpent kontorlandskap eller har dere eget kontor? Krever jobben din spesielle fagkunnskaper/spesiell utdannelse eller er den såpass generell at "alle" kan lære seg det som trengs? På forhånd takk for svar! :-)
afeio Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Vi sitter i kontorlandskap, men er kun fire som besvarer telefoner her så det blir ikke mye bråk. Det er en fordel med regnskapsforståelse, men ikke noe krav og "hvem som helst" kan bli tatt inn fra gata.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Som regel er det kontorlandskap, og som oftest, på de 3 stedene jeg har jobbet med IT-support har vi hatt slike skillevegger som vi kan henge opp ting på etc og gjøre det litt personlig, men ryddig. Man driter fort i de andre folka, og etter et par dager hører du ikke lenger på kollegaene dine og de hører ikke på deg heller =) Jeg har ingen utdannelse innen IT, en jeg er interessert i å lære, og alt jeg vet om pc har jeg lært selv eller lært via jobben. Pga dette kan jeg nå sette isammen en pc selv, jobbe med servere, nettverk, citrix ++, uten utdannelse. Jeg fikk også et jobbtilbud foran folk med it-utdannelse, men kun pga erfaring fikk jeg tilbudet. Så man MÅ ikke ha utdannelse hvis man velger IT f.eks. Bare være interessert og bruke tid på å lære. Jeg elsker å jobbe i kontorlandskap med support! :D Det er de beste jobbene jeg har hatt!
Anglofil Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Jobber i åpent kontolandsskap, da i team med fem-seks store bord i en stor ring. Ingen skillevegger. Man blir vant til det, merker egentlig ikke så mye til de andre man jobber ved siden av, dette til tross for at det ofte kan være mange mennesker i lokalet. Jobben krever ikke spesiell utdaninng, men jeg måtte gjennom en del tester for å sjekke datakunnskaper (bruker mye data) før jobbintervjuet, og vi fikk seks uker med grundig opplæring i forkant. I tillegg er det greit å kunne litt språk, får en del kunder som kun snakker engelsk. Snart får jeg seks uker til med opplæring da mitt ansvarsområde utvides. Har jobbet som kundeansvarlig i over to år. Mvh Yvonne Endret 21. oktober 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Åpent landskap. Arbeidsgiver krever bachelor i noe relevant, men alle normalt oppegående personer ville fikset jobben. Er det rart det er vanskelig å få seg jobb? Må jo snart ha master for å få jobbe på kiosken, men det er en annen diskusjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå