Lilleloet Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Hei, dette er min første post på forumet, men måtte bare få ut litt frusterasjon. Søkte nylig jobb i en bedrift, da jeg fortsatt er student og kun kan jobbbe deltid er det ike ye stillinger å velge mellom annet enn matbutikk å butikker som selger klær. Da jeg endelig fant meg en jobb som er relevant for studiene mine nølte jeg ikke med å søke. Sendte en grundig søknad og cv, og fikk positiv tilbakemelding. Senere ble jeg innkalt til et intervju der arbeidsgiver skulle kontakte meg mellom formiddag og ettermiddag, og jeg skulle være klar til å dra med en gang han kontaktet meg. Dette sa jeg var greit og så frem mot jobbintervjuet. Dagen for jobbintervjuet kom og jeg var ferdigordnet og klar til å dra på intervju, timene gikk men jeg hørte ingenting. Etter tidspunktet for at han skulle kontakte meg ble overskredet sendte jeg en fin sms med beskjed om at han sikkert ikke hadde tid til å møte meg, men vi kunne avtale på nytt senere en dag. Denne smsn fikk jeg først svar på 4 timer etter jeg hadde sendt den med svar at det hadde opstått noe uventet, og han rakk ikke å kontakte meg, men at han skulle komme med tilbakemelding når han visste mer konkret. En halv uke etterpå får jeg en lusen mail hvor det står: Hei, takker for hanvendelsen men stillingen er desverre for øyeblikket besatt. Hva syns dere? Noen som har vært borti lignende?
Gjest navnelapp Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Dette høyrest veldig rotete og ustrukturert ut, men slett ikkje uvanleg, dessverre. Det var sikkert ikkje deg det var noko feil med, men kanskje kom det til ein søkar som var veldig godt kvalifisert. La det seile, og prøv på nytt ein annan gong. Lykke til! 3
Lilleloet Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2011 Tusen takk for svar. Har aldri hørt om denne praksisen før, og kan aldri tenke meg hvorfor en profesjonell bedrift ønsker å fremstå som uproffesjonell. Hadde jeg ikke blitt innkalt til intervju hadde det jo vært greit. Men de å kalle meg inn å få meg til å sitte klar til å dra dit en halv dag, for så å få beskjeden om at stillingen er besatt er ikke greit.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Veldig useriøst og jeg tenker i sånne tilfeller at dette ikke er en bedrift man ønsker å jobbe i uansett. 4
Thorn Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Veldig useriøst og jeg tenker i sånne tilfeller at dette ikke er en bedrift man ønsker å jobbe i uansett. Enig. Jeg har selv søkt på et par jobber hvor ansettelsesprosessen virker utrolig uprofesjonel, og er i ettertid veldig glad for at jeg ikke fikk disse jobbene! Det sier tross alt litt om hvordan de driver...
Pingting Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Enig med de andre. Skjønner at dette er utrolig frustrerende (jeg hadde vel gnagd på salongbordet av sinne nå om jeg var ia din situasjon ), men så rotete sted vil du ikke jobbe.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Dette er desverre ganske så vanlig... Du fikk i det minste en mail om at stillingen var besatt, det var ikke dårlig! 95% av arbeidsgivere hører man aldri noe fra! Snakker av erfaring etter 9 års mer eller mindre konstant jobbsøk... Lykke til neste gang:)
rachel who Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Jupp, tenker det samme. Vær glad du ikke jobber der. Har selv aldri opplevd noe så uproft. Men sånn erfaring, er godt å ta med seg på veien. Nesten gang vet du forhåpentligvis hvordan du skal takle dette, både for deg selv og hvordan du skal respondere på elendig personalbehandling.
Lilleloet Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2011 Tusen takk dere! Har liksom gått rundt litt "forfjamsa" over hele situasjonen i dag, og jeg er sikker på jeg har skrevet rundt 100 kladder av saklige klager til ansettelsesansvarlig i denne bedriften, men har vell insett at det ikke er så mye å gjøre med den saken. Får vell bare se det som det å være en erfaring rikere! (Selv om jeg har lyst til å sende de 100 saklige klagene!)
Neon lights Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Selv om det ikke forandrer noe for din del i denne bedriften, syns jeg godt du kan sende en saklig "klage" på hvordan du føler ansettelsesprosessen gikk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå