Gå til innhold

Er det fint å bo i Kragerø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis vi nå ser litt bort fra at Kragerø er stille mye av året, hvordan vil det være som innflytter å komme dit? Er det et åpent og immøtekommende folk som bor der, eller innesluttede mennesker det er vanskelig å komme inn på?

Det er lett å komme i kontakt med folk hvis du bruker byen litt. F.eks finnes det jo sporter, klubber, treningssenter, og aktiviteter man kan bli med på. De fleste innflyttere jeg har snakket med sier de trives veldig godt. Det kommer jo an på hva du gjør ut av det selv, hvis du ikke tar initiativ til å prate med folk i de situasjonene som tilbyr seg så kan det jo bli vanskelig.

Skrevet

Det er lett å komme i kontakt med folk hvis du bruker byen litt. F.eks finnes det jo sporter, klubber, treningssenter, og aktiviteter man kan bli med på. De fleste innflyttere jeg har snakket med sier de trives veldig godt. Det kommer jo an på hva du gjør ut av det selv, hvis du ikke tar initiativ til å prate med folk i de situasjonene som tilbyr seg så kan det jo bli vanskelig.

Ja det er sånn jeg også tenker. Jeg er utadvendt og omgjengelig selv, og da tenker jeg at det må gå an å knytte vennskap hvor enn. Men jeg vet jo at noen steder så er folk særere enn andre, så jeg prøver å unngå disse stedene :ler:

Skrevet

Min erfaring er at det er et veldig lukka miljø... Folk er så drittlei av sossene som kommer for å "overta" byen at de blir automatisk skeptiske til alle fremmede. Jeg har svigerfamilie i området, og blir alltid sett på med veldig fiendtlige blikk når jeg er nede i sentrum og slikt... Synes overhodet ikke det er koselig der.

Skrevet

Min erfaring er at det er et veldig lukka miljø... Folk er så drittlei av sossene som kommer for å "overta" byen at de blir automatisk skeptiske til alle fremmede. Jeg har svigerfamilie i området, og blir alltid sett på med veldig fiendtlige blikk når jeg er nede i sentrum og slikt... Synes overhodet ikke det er koselig der.

nja, jeg var innflytter til Tjøme hvor det er vesentlig mindre, og jeg hadde overhodet ikke problemer med å få venner der.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 2,5 år har gått, og jeg trosset mine fordommer og flyttet til Arendal. Syns det er topp her, blitt vant til dialekta :)

Vurderer fortsatt Kragerø i o m at det er mye nærmere Vestfold og vesentlig enklere å etablere seg med tanke på lave boligpriser.

Men kan noen fortelle meg hvordan det er å være innflytter der?

Anonymous poster hash: 00e94...427

AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

Innflytter vet jeg ikke. Det er jo hyggelig by om vår og sommer og spøkelsesby om vinteren, men hva skal du gjøre der ellers? Det er viktig. Er det jobb eller skole?

Anonymous poster hash: 1f0e0...f74
AnonymBruker
Skrevet

Innflytter vet jeg ikke. Det er jo hyggelig by om vår og sommer og spøkelsesby om vinteren, men hva skal du gjøre der ellers? Det er viktig. Er det jobb eller skole?

Anonymous poster hash: 1f0e0...f74

Kronisk syk, så jobb/studier er ikke relevant. Det som lokker er ro, skjærgård og rimelige boligpriser. Men det hadde vært fint å vite litt mer om folk som bor der, om det er lett å bli kjent med noen etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...