BAMBI<3 Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har vært arbeidsledig i 2 månder og hadde store planer om å komme meg raskt ut i arbeid, helt til jeg for 2 dager siden datt ned trappa og brakk beinet. Nå er jeg 100% sykemeldt i 10 uker. Passer veldig dårlig, da jeg vil ha meg en jobb raskt, men skjedd har skjedd. Det jeg lurer på, siden NAV aldri svarer på tlf er : jeg mottar dagpenger, men nå som jeg er sykemeldt skal vel sykemeldinga sendes til NAV. Men hvordan blir det i forhold til meldekort? Når får jeg penger? Og får jeg noe ekstra eller blir det samme sats som dagpenger? Det er første gang jeg er arbeidsledig og jeg syns det er noe dritt! Jeg elsker å jobbe og er avhengig av en grei inntekt, så hvis jeg får dagpengesats i disse 10 ukene hvor jeg må sitte i rullestol så tror jeg at det vil bli en kald vinter..... Håper noen kan svare meg:)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Huff sånn uflaks. Har ikke noe bedre å komme med, men ville bare si at jeg håper det ordner seg
Østlandet Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 da blir du sykemeldt dagpengemottaker. (iIkke tilgjengelig for arb.markedet) Altså fortsatt dagpenger.
BAMBI<3 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2011 Takk til dere begge. Skal jeg sende sykemelding del 2 og 3 til NAV da? Har prøvd å ringe de og sende Mail, men får ikke svar:(
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Ja du skal sende både arbeidsgiver delen og egenerklæringen til nav. Du vil ikke få dagpenger siden du ikke er aktiv arbeisøkende, men vil få samme sum i sykepenger. Kjip situasjon, som jeg håper du kommer deg igjenom! Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Sjekk om du har mulighet for bostøtte for denne perioden siden inntekten din blir lavere.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Sjekk om du har mulighet for bostøtte for denne perioden siden inntekten din blir lavere. Inntekten blir jo ikke lavere... Send inn delene til nav, fortsett å sende meldekortene dine, og husk å søke gjenopptak av dagpenger når du er friskmeldt igjen
Rayanne Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Kryss av for sykemelding på meldekort, og send sykemeldingen til Nav. (Evt lever den på nærmeste kontor.) Du får utbetalt det samme som du får i dagpenger, men vær forberedt på at sykepenger utbetales månedlig, så det kan gå lengre tid enn 14 dager før de blir utbetalt.
Kontormus Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Og det kan ta mer enn 4 uker å behandle en sykepengesøknad. Sjekk dette, for det kan bli lenge å vente på penger... Kult! NOT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå