Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å nevne hva jeg interesserer meg for: Filosofi, psykologi, sosiologi og samfunn, etikk evt religion.

Jeg har tenkt mye på hva slags yrke jeg skal jobbe meg bortimot, da jeg ikke vet hva jeg skal bruke denne kompetansen til om jeg studerer noe. Synes det virker flott å studere ved et universitet. Har tenkt på å bli forsker, og forske innenfor humanoria. Er dette å legge listen veldig høyt? Må man ha gode karakterer?

Som person liker jeg å skrive, reflektere, leke med teorier og komme fram til nøyaktig kunnskap eller informasjon. Alltid likt samfunnsfag, norsk, historie og filosofi. Men er heller ikke av typen som fikk 6-ere på skolen, så jeg føler meg usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli forsker krever definitivt høye karakterer, men det du egentlig bør tenke mer over er jobbmuligheter. Det er ekstremt få stabile jobber som forsker innen de fagene, så korte engasjement og perioder med arbeidsledighet er mer regelen enn unntaket.

Skrevet

Blæh. Er dette jeg virkelig interesserer meg for, men tenker som deg, at det er arbeidsledighet innen yrket. Men det går alltids å studere fagene og jobbe som lærer, og som et pluss jobbe ved siden av med forskning. Men vet ikke om jeg er lærertypen, og vet strengt tatt ikke om det er noe behov for læreryrket innenfor filosofi o.l.

Det blir vel fort til at jeg nøyer meg med en bachelor i sosialt arbeid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...