Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

det merket hadde ikke noen mirakel effekt på mitt hår. jeg har farget hår, som lett blir tørt i tuppene. fett ved røttene. opplevde at håret mitt ble tørt og frizzy etter brukt av shampoo/balsam. oljen ble håret bare fett av. nå bruker jeg oljen fra shue umera, som er helt fantastisk!!! kjøp en liten prøveflaske. a little goes a long way.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vits i å kjøpe den på nett, den koster £30 der og 300 kr hos norsk frisør. Blir faktisk billigere å bare kjøpe i frisørsalong fordi ved å bestille på nett blir det pris + mva + fortollingsgebyr= 460ish (det jeg betalte for første flaska)

Jeg bruker den vanlige oljen. Veldig fornøyd med den. :)

http://scandinavianbreeze.com/velveresenter/moroccanoil-100-ml.html

Skrevet

Er det noen som vet om man må bruke SLS sjampo for å vaske ut slike oljer? Eller må de ikke vaskes ut?

Skrevet

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg oljen. Gleder meg til å prøve den :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ser det er flere her som sier de får fett hår av Morroccanoil, skjønner ikke hvordan det går an, med mindre dere masserer den i hodebunnen. Den skal smøres i tuppene, den skal jo virke som en slags hårkur for de med langt hår. Hvis dere vil unngå fett hår så ikke smør den langt oppover hodet da. Og forsiktig med mengden. Jeg har ubertynt hår, som i tillegg blir fett etter en dag. Hvis mitt hår ikke blir fett av Morracanoil kan umulig deres bli det, med mindre dere gjør som nevt ovenfor.

Men ja kan vel si litt om min erfaring med Morroccanoil. Fikk det anbefalt av ei vennine, og bestemoren min faktisk, uansett jeg hadde prøvd noen kurer tidligere som ikke ga noe spesielt resultat annet enn at håret føltes tungt og fett etterpå (fett i tuppene altså). Jeg var litt mistenksom til å prøve Morroccanoil rett og slett fordi det var en slags olje, og jeg trodde håret mitt bare kom til å bli grisete og fett. Men jeg ga det en sjanse, og håret mitt har aldri vært så fint og mykt. Trenger heller ikke å klippe meg så ofte, og derfor har jeg nå lengre hår enn jeg noen gang har hatt. Jeg som har tynt hår og alltid har ønsket meg langt hår har kanskje et håp ;-) Jeg trenger dessuten bare 2 trykk hver gang, så for meg blir den veldig drøy. Til dere som tror håret blir fett, nei det blir ikke det, oljen suger seg inn i håret og etterlater det mykt og deilig. Lukten er også kjempegod. Bare husk å smøre det i tuppene, ikke andre steder!

Skrevet

Er det noen som vet om man må bruke SLS sjampo for å vaske ut slike oljer? Eller må de ikke vaskes ut?

De inneholder silikon (Biosilk er bare silikon) og jeg vil tro at disse er oljebaserte. Det er mulig de kan brukes hvis du bruker en shampo uten SLS, men da vil jeg tro du må bruke en renseshampo med SLS av og til.

Skrevet

Jeg har moroccanoil hårkur, den er nydelig for mitt brusete tørt hår.

Men frisøren min anbefalte uansett en renseshampoo til håret :)

Skrevet

jeg bruker jojaba olje og er kjempe fornøyd.

Skrevet

Jeg bruker arganoil og e rkjempefornøyd :)

Jeg har tynt, slitt hår, men tuppene ser mye bedre ut nå. Jeg bruker ikke sjampo med SLS så jeg tror det er greit, må ta i ny olje hver dag, og håret virker ikke tungt eller fett. Bruker kjempelite og det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...