AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Hvor mye øl kan en person som aldri har drukket alkohol før drikke før han blir full? Av å drikke 0,5 liter øl, hvor godt vil han merke at han har drukket? Hvor mye tåler en person som er godt vant til alkohol før han blir full?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Kommer an på veldig mye det. Kjønn, alder, høyde/vekt, matinntak, dagsform osv. Men for de fleste unge mennesker som aldri har smakt alkohol skal det vel ikke så mye til. Da jeg begynte å drikke som 17 åring ble jeg ganske full av to halvlitere øl + to smirnoff ice, samme med venninnene mine Nå som jeg er 5 år eldre med erfaring må jeg drikke ca 6 halvlitere før jeg er full.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 En person som ikke har drukket før vil nok merke halvliteren, ja. Han/hun vil bli beruset, men ikke stupfull. Som AB over skriver, så er det mange faktorer som spiller inn. Jenter tåler mindre enn gutter (selv om de veier like mye), drikker man på tom mage gar alkoholen rett i blodet ("utvannes" ikke med mat) og man får høy konsentrasjon av alkohol. Er man sliten reagerer man raskere enn en uthvilt person. Jeg har drukket alkohol i mange år, men drikker sjelden, og merker når jeg har drukket en halvliter, selv om jeg ikke blir full. En person som drikker ofte vil få samme alkoholprosent som en person som ikke har drukket før(forutsatt at alle faktorer er helt like), men den erfarne vil ikke få samme reaksjoner på alkholen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Så mange faktorer her. La meg nevne: Kjønn, vekt, alder, matinntak, dagsform, ølets alkoholmendge, og sikkert mer. Ei sped lita jente på 40 kilo vil nok godt kjenne en halvliter med pils (4,7%), men en storvokst gutt på 90kg vil kjenne betydelig mindre. Har man ikke spist blir man fortere full enn dersom man har spist seg god og mett. Jeg er dreven i faget og tåler fint 8 halvlitere på 3-4 timer, etterfulgt av bytur med ett par halvlitere for å vedlikeholde. Dette også vanlig pils med 4-5% alkohol.
Gjest NozMonster Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 ikke frekt ment ts, men har du sååå lite peiling på alkohol, så anbefaler jeg deg å holde deg unna altså.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå