Sunnshine Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Har planer om valpekjøp muligens til sommeren og har i en periode nå sittet mye inne på finn.no. Ser at det noen ganger er selgere fra Sverige der og lurer litt på hvorfor? Er ikke markedet stort nok i Sverige, eller et det andre årsaker som gjør det, feks behov for nye gener i en liten rasebestand? eller andre grunner?
Gjest Consensio Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Norske oppdrettere selger en del til sverige også. Samme med mellom norge og danmark, norge og finland osv Sånn er det i norden, har ikke nødvendigvis noe med markedet i det enkelte land å gjøre. Min hund kommer fra Finland...rett og slett fordi den oppdretteren der bruker hunder med fantastiske linjer. 1
Gjest Survival Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Det er som Consensio sier, et godt samarbeid mellom Sverige, Danmark og Norge med hundeoppdrett og avl. Det dumme er at det også foregår mye svindel på tvers av landegrensene. Jeg ble f.eks. tilbud å kjøpe en Coton de Tulèar fra Danmark som selger hevdet at han kunne sende problemfritt med fly til Norge, samt at prisen var mye redusert. Jeg luktet lunta og fant ut at dette var en kjent svindler som holdt seg til annonser på Finn. Jeg har en personlig regel for meg selv, og det er å alltid besøke oppdretter før man kjøper valper sånn at man kan se tilstanden på oppdrettet og sjekke foreldrene om de virker friske og opplagte. Ja, rett og slett se at ting er som de skal. Det kan bli litt vanskelig dersom man kjøper fra Sverige, men det går selvfølgelig an om man legger til rette for det.
Sunnshine Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar! Er ny på dette så det er greit å vite Tror jeg uansett kommer til å holde til nærområdet slik at jeg får til et hjemmebesøk..
Gjest Survival Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar! Er ny på dette så det er greit å vite Tror jeg uansett kommer til å holde til nærområdet slik at jeg får til et hjemmebesøk.. Det er veldig smart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå