Amber Skrevet 7. desember 2003 #1 Skrevet 7. desember 2003 Noen som har en goood oppskrift på eggesalat?
Grooo Skrevet 7. desember 2003 #2 Skrevet 7. desember 2003 Sorry, har ikke det.. Men jeg vil gjerne ha en jeg og, så jeg henger meg på her sammen med deg! *vente i spenning på gode oppskrifter*
Redhead Skrevet 7. desember 2003 #3 Skrevet 7. desember 2003 Denne er kjempegod (om du liker karri vel og merke ). Eggesalat 6 hardkokte egg 1 sommerløk (evt. vårløk. Purre kan gå til nød, men ikke en hel...) 2 dl majones 1 ts karri salt og pepper Nammm !
Gjest Primula Skrevet 8. desember 2003 #4 Skrevet 8. desember 2003 Denne er også kjempegod: Eggesalat 6 hardkokte egg 1 dl majones 1 dl rømme (el. crème fraîche) 2 ss sennep 3 ss hakket purre eller vårløk salt og pepper Nam-nam
majan Skrevet 8. desember 2003 #5 Skrevet 8. desember 2003 unnskyld meg men deler dere eggene i små biter!
Redhead Skrevet 8. desember 2003 #6 Skrevet 8. desember 2003 Moser eggene med gaffel jeg. Litt biter blir det, men ikke så store.
Labella Skrevet 8. desember 2003 #7 Skrevet 8. desember 2003 Pleier å dele dem i eggedeleren - først den ene veien, så den andre - det gir passelig små biter, synes jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2003 #8 Skrevet 8. desember 2003 Denne er også kjempegod: Eggesalat 6 hardkokte egg 1 dl majones 1 dl rømme (el. crème fraîche) 2 ss sennep 3 ss hakket purre eller vårløk salt og pepper Nam-nam Bruker den samme , men har i litt maiskorn i tillegg. For meg er det ikke eggesalat uten maiskorn, sånn som man fikk på sambo på Mørkved
smile Skrevet 8. desember 2003 #9 Skrevet 8. desember 2003 Jeg lager litt på slump så dette blir en slumpeoppskrift: 3 hardkokte egg halv boks rømme (kanskje litt mer) 1 ss smør 3 ss majones 1 ts salt 1 ts sitron(jeg bruker sånn gul ballong) gressløk eller en liten løk evt. tilsette reker Kok egga, del de på kryss og tvers i eggedeler og mos litt. La smøret smelte i egga. Bland rømme og masjones og har det over egga. Sprut på sitron, tilsett salt og løk. Avkjøl. Sitronen gjør at den blir veldig frisk og det liker iallefall jeg!
Titti Skrevet 8. desember 2003 #10 Skrevet 8. desember 2003 Lager eggesalat til 'halve' familien til jul hver år, fordi de synes den er sååå god; ca. 20 egg ca. 2 pk lett-majones 1-2 finhakket rå løk salt og pepper Moses/blandes i lag til en god gjørme, nytes til det meste av kjøtt/fisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå