Gå til innhold

Gaddafi er død

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje jeg skrev det litt feil men.. jeg synes det er trist at gaddafi er død, synes det er grusomt at de viser bilder der de pinte ham og slepte han gjennom gatene.

Ja jeg VET han har drept mange uskyldige å har vært en veldig veldig dårlig mann! Men jeg er bare slik, uansett hvem som dør så blir jeg lei meg. Jeg ble lei meg da de hengte saddam hussein også...

Aner ikke hvorfor jeg bryr meg sånn om slemme folk som fortjener å dø, men jeg bare synes han kunne fått evig fengsel istedenfor, ingen fortjener å dø :tristbla:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er absolutt helt uenig med deg, ts!!!

Var på tide spør du meg...

• Liker 5
Skrevet

ser jeg skrev "aner ikke hvorfor jeg bryr meg om slemme folk som fortjener å dø og, ingen fortjener å dø"

Noen mener slemme folk fortjener å dø var det jeg mente, jeg mener at ingen fortjener å dø...men fengselsstraff...

• Liker 4
Skrevet

jeg skjønner hva du mener... kanskje han slapp for billig unna ved å bli drept, akkuratt som Hussein, og Hitler og Pinochet når de døde uten å få straff for det de gjorde... Synes det er grusomt å vise liket over hele gata som en trofé uansett hvor jævlig han var... det er et forskjell på rettferdighet (justice) og hevn (vengance) og dette er hevn. Hadde vært "bedre" om han ble stilt for retten og fikk livstid (kanskje ingen straff er bra nok, men det handler om prinssiper?). Tror at det blir litt dobbelt moral når mar dreper noen fordi h*n har drept andre, man blir ikke mye bedre selv... vel my opinion.

Det viktigste er at Lybia kommer seg på føttene snart igjen.

• Liker 7
Skrevet

Vell..hitler er det sånn sett "bevist" ikke døde, men han stakk av med familien sin, var på nyhetene en stund siden der de offentlig gjorde FBI papirer om hitler sin rømming..

Ja jeg synes det er fælt at de drar han gjennom gatene som en trofe.. jeg blir kvalm av å se bildene, av at han ligger der å pines full av blod.jeg synes det er helt grusomt! Fengsel hadde vært det beste!

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis at det er trist at han er død, men jeg synes det er veldig ekkelt å se hvordan han døde. Skulle ønske media ikke klinte de blodige bildene utover alle nettsider.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det som er så ille med å se noen dø?

Sånt skjer i verden hver dag. Sånn er det bare.. Mange som ufrivillig må se andre dø i virkeligheten.. Vær glad du så det på tv/nettet i steden for in real life!!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis at det er trist at han er død, men jeg synes det er veldig ekkelt å se hvordan han døde. Skulle ønske media ikke klinte de blodige bildene utover alle nettsider.

Enig. Med dette viste de at de noen monster, alle og en. Hadde det vært noen verdighet over det, så hadde de bringet han inn på en verdig måte.

• Liker 2
Skrevet

Gaddafi var ikke en bra mann, men jeg skjønner litt hva du mener, TS. Jeg synes videoene viser primitive apekatter, som har sunket ned på hans nivå. Likevel er det utrolig lett for meg å si, som ikke har bodd under hans makt, som ikke har lidd.

Men som rachel who sier, hadde det vært noen verdighet over det, så hadde de bringet ham inn på en verdig og menneskelig måte.

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet

Hva er det som er så ille med å se noen dø?

Sånt skjer i verden hver dag. Sånn er det bare.. Mange som ufrivillig må se andre dø i virkeligheten.. Vær glad du så det på tv/nettet i steden for in real life!!!

Selvsagt er jeg glad for at jeg hittil har sluppet å se noe slikt i virkeligheten. Bare fordi mange mennesker i resten av verden ser folk dø hver dag, så må det da være lov å ytre et ønske om å slippe å slike ting, enten det er i virkelgheten eller på bilder?

• Liker 10
Skrevet

Synes det var mye verre å se den stakkars 2-åringen som ble kjørt ned i Kina og den nærmest totalt manglende medfølelsen fra forbipasserende.

Det er noe fatalt feil med samfunnet i Kina, det er helt klart.

• Liker 5
Skrevet

Enig med flere her, synes det er unødvendig å publisere masse bilder av en død/døende mann uansett hvor grusom han var. Og hvertfall det med å legge ut videoer, er glad PC'en har klikka sånn at jeg ikke kan se de... Og så mener jeg at det hadde vært mye bedre om han hadde blitt holdt i live og straffet på en ordentlig måte, lynsjing er noe som hører fortiden til.

• Liker 2
Skrevet

Orker heller ikke se på disse primitive hevngreiene som de driver med, og er faktisk glad for at tven min er ødelagt for tida.

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet (endret)

Drittsekk eller ei, jeg syns mannen var utrolig sexy... merkelig nok er det mange av mine venner som er enig. Men må si han fikk som fortjent, med tanke på alt han har gjort mot andre.

Endret av Elissima
Skrevet

Jeg er enig med Amnesty i denne saken. Måten han ble drept på (og alle bildene og videoene av dette på internett) er rystende, og det bør granskes.

Det er overhodet ikke sånn at jeg sørger over at denne fæle fyren er død, men jeg er ABSOLUTT ikke for måten det ble gjort på.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel egentlig bedre at denne mannen er død enn levende. Jeg skjønner at folk ønsket han død, jeg skjønner at de oppfører seg sånn som de gjør(feirer, tar bilder av "trofeet" sitt osv), og jeg skjønner at det blir postet bilder og videoer i hytt og pine (for å bevise at han er død/invitere resten av verden til feiringen av hans død?).

MEN, jeg får uansett vondt i sjela mi av å se et menneske/lik bli behandlet sånn som dette. Kanskje er jeg litt for empatisk, for uansett hvor mye lidelse og død han har spredd rundt seg i disse årene han har regjert synes jeg det er et trist syn. Men igjen, jeg VET han fortjente det..

:snurt:

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert mange som lever som fortjener å dø, og sikkert noen døde som fortjener å leve. Vi mennesker kan ikke gi livet tilbake til de døde som fortjener det, og vi burde ikke være så ivrige til å ta livet fra de vi mener fortjener å dø.

Denne mannen har gjort forferdelige ting, ja vel, vi kan ikke gjøre de tingene ugjort ved å drepe han. Hevn bryter ned den som tar hevn like mye som den det går ut over. Før de drepte han hadde de mistet alt, men hadde integritet. Nå har de ingenting.

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Den udyret fortjente å dø. Han fortjente ikke en mulighet til å "forklare" seg, og en mulighet til å slippe billig unna. Jeg fikk ikke vondt av filmklippene. Kanskje jeg bare er fryktelig kald og ond, so be it.

Skrevet

Synes det var mye verre å se den stakkars 2-åringen som ble kjørt ned i Kina og den nærmest totalt manglende medfølelsen fra forbipasserende.

Det er noe fatalt feil med samfunnet i Kina, det er helt klart.

Noe så jævli grusomt som den 2 åringen ble utsatt for. Jeg har ikke klart å se på klippet. Har en toåring selv.

MEN, hva gjør den debatten midt i her?

Å sette to saker opp mot hverandre, er å avspore helt av. Dessuten skal man ikke sette to saker opp mot hverandre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...