Hipphurra Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Da har jeg akkurat oppdaget at det er to Jokke-konserter i Oslo i desember, noe som passer perfekt med min kjæres bursdag. Så er spørsmålet, hvem skal man velge: - VALENTINERNE m/Vidar Rugset spiller Jokke & Valentinerne. Alt Kan Repareres – LIVE - VALENTOURETTES speller Jokke Noen Jokke fans der ute som har noen mening om hvilken av disse konsertene man bør velge?
Hipphurra Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 20. oktober 2011 Man kan også lese om konsertene her og her
Gjest Uglefot Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ikke så mye peiling men Valentinerne er vel de som spilte sammen med Jokke og Valentourettes er vel et tribute band? Så tror jeg ville ha gått for Valentinerne. Men jeg er ikke blodfan, bare lytter litt til dem nå og da
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 De i Valentourettes har også spilt med Jokke, og de er veldig flnke. Men jeg kjenner ikke like mye til Valentinerne, så jeg tør ikke si hvem som er best.
Gjest Consensio Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Om jeg skulle valgt så ville jeg valgt valentourettes. Disse er liksom de gode gamle og litt sprø folka. Men jeg skal ikke garantere at det blir en bra konsert. Jeg har ikke vært på konsert med dem siden Jokke levde. Det blir ikke det samme uten ham. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har vært på mange valentourettes-konserter, og det er som regel helt konge. Og på den siste konserten jeg var på så kom valentinerne, may-irene og sånt inn midt i konserten og tok over. Publikum ble helt ville såklart, og det var ganske stas og se. Og det er nok sikkert ganske stas for enhver jokke-fan. Personlig ville jeg ha valgt begge, haha. Men valentourettes spiller konserter med jevne mellomrom, det gjør ikke valentinerne
redchilli Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Valentourettes Knall bra og god stemning.
Gjest Uglefot Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Ser ut til at jeg bomma totalt med min resonnering
bobbi Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Da har jeg akkurat oppdaget at det er to Jokke-konserter i Oslo i desember, noe som passer perfekt med min kjæres bursdag. Så er spørsmålet, hvem skal man velge: - VALENTINERNE m/Vidar Rugset spiller Jokke & Valentinerne. Alt Kan Repareres – LIVE - VALENTOURETTES speller Jokke Noen Jokke fans der ute som har noen mening om hvilken av disse konsertene man bør velge? Var på Valentourettes i fjor, det var utrolig bra!!!! Er stooooor Jokke fan, så var litt skeptisk, men det gjorde det helt fantastisk bra Heldige deg, gled deg :D
Gjest Raggy Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Valentourettes på Rockefeller er helt konge! Stemning, allsang og gulvet gynger Petter Baarli på¨gitar er jo alltid en høydare! De andre har jeg ikke sett så vet ikke..
Fanta Exotic Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hvorfor kaller du det Jokke-konsert? Jokke er død.. Valentourettes er forresten dritbra! Har ikke sett valentinerne m/vidar Edit: Trykkleif Endret 21. oktober 2011 av Fanta Exotic
Hipphurra Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2011 Takk for svar alle sammen! Tror det blir Valentourettes etter deres tilbakemeldinger. Dette blir hvertfall en super bursdagsgave Fanta Exotic: Jeg vet selvfølgelig at Jokke er død, men han er fellesnevneren i denne sammenhengen, det er jo han som i størst grad forbindes med muskken som skal spilles på begge konsertene. Beklager om du ut fra emnetittelen trodde han var gjenoppstått og ble skuffet da du leste innlegget :gjeiper: 1
Fanta Exotic Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Beklager om du ut fra emnetittelen trodde han var gjenoppstått og ble skuffet da du leste innlegget :gjeiper: lol
Ulfis Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Hallå. Som Jokke-fan gjennom nærmere 20 år og med spessialkompetanse på feltet, vil jeg gjerne supplere med litt info her. Jokke & Valentinerne platedebuterte i 1986, ga ut fem album, og la opp i 1994, men hadde flere reunions, den siste lille julaften 1998. Bandet bestå av Joachim Nielsen-gitar/vokal, May-Irene Aasen-Trommer, Håkon-Torgersen-bass. Håkon ga seg i 1990 etter tre album og ble erstattet av Petter Pogo. Etter J&V's oppløsning ga Joachim Nielsen ut soloskiven "Nykter" i 1996, hvor Backstreet Girls (Med Petter Baarli) trakterte instrumentene. Så dannet Nielsen bandet Jokke med Tourettes, som ga ut to album. Det siste av dem var med Runar "Kula" Johannesen på trommer og Petter Baarli på gitar. Hyllestbandet Valentourettes oppsto på Stavanger punkrock-festival i 2003 med Kula og Petter B fra Tourettes, og Pogo fra Valentinerne. Vidar Rugset vikarierte for kongen selv. Dette skulle være en engangsforeteelse, men gikk så bra at det ble turne ut av det, og siden har snøballen rullet. Rugset ga seg i 2006, Tarjei Foshaug tok over vokalen. Så Valentourettes har god rutine, leverer varene fett, men Jokke selv spilte aldri selv med denne konstellasjonen i ryggen. Valentinerne derimot, er det opprinnelige bandet, og siden begge bassistene er tilstede 1 desember, speller Petter Pogo gitar, noe han også gjorde mye av på platene. (f.eks. gitarsolo'n på her kommer vinteren). Så her blir det litt smak og behag, jeg synes bare det er viktig å vite forskjellen. Valentourettes låter 90 % som "Tourettes", det senere bandet. Høyt tempo og beinhardt gitardriv. Valentinerne låter mer "autentisk", slik det låt i "gamle dager", og holder seg til Valentinerkatalogen. Dessuten driver ikke Valentinerne og speller til stadighet, dermed er vel den konserten mer "eksklusiv". Valentourettes speller jo javnt og trutt. story i dagbladet: http://www.dagbladet.no/2011/10/26/kultur/musikk/jokke_og_valentinerne/18772629/ Jepp.
bobbi Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Hallå. Som Jokke-fan gjennom nærmere 20 år og med spessialkompetanse på feltet, vil jeg gjerne supplere med litt info her. Jokke & Valentinerne platedebuterte i 1986, ga ut fem album, og la opp i 1994, men hadde flere reunions, den siste lille julaften 1998. Bandet bestå av Joachim Nielsen-gitar/vokal, May-Irene Aasen-Trommer, Håkon-Torgersen-bass. Håkon ga seg i 1990 etter tre album og ble erstattet av Petter Pogo. Etter J&V's oppløsning ga Joachim Nielsen ut soloskiven "Nykter" i 1996, hvor Backstreet Girls (Med Petter Baarli) trakterte instrumentene. Så dannet Nielsen bandet Jokke med Tourettes, som ga ut to album. Det siste av dem var med Runar "Kula" Johannesen på trommer og Petter Baarli på gitar. Hyllestbandet Valentourettes oppsto på Stavanger punkrock-festival i 2003 med Kula og Petter B fra Tourettes, og Pogo fra Valentinerne. Vidar Rugset vikarierte for kongen selv. Dette skulle være en engangsforeteelse, men gikk så bra at det ble turne ut av det, og siden har snøballen rullet. Rugset ga seg i 2006, Tarjei Foshaug tok over vokalen. Så Valentourettes har god rutine, leverer varene fett, men Jokke selv spilte aldri selv med denne konstellasjonen i ryggen. Valentinerne derimot, er det opprinnelige bandet, og siden begge bassistene er tilstede 1 desember, speller Petter Pogo gitar, noe han også gjorde mye av på platene. (f.eks. gitarsolo'n på her kommer vinteren). Så her blir det litt smak og behag, jeg synes bare det er viktig å vite forskjellen. Valentourettes låter 90 % som "Tourettes", det senere bandet. Høyt tempo og beinhardt gitardriv. Valentinerne låter mer "autentisk", slik det låt i "gamle dager", og holder seg til Valentinerkatalogen. Dessuten driver ikke Valentinerne og speller til stadighet, dermed er vel den konserten mer "eksklusiv". Valentourettes speller jo javnt og trutt. story i dagbladet: http://www.dagbladet.no/2011/10/26/kultur/musikk/jokke_og_valentinerne/18772629/ Jepp. Da jeg var på Valentorettes spilte både Petter Pogo, May Irene og Jim Johansen også fra Senjahopen( et av bandene Petter P er med i) og Vidar sang.... Kan det hende at de varierer litt på sammensetninga fra gang til gang? Vet du Ulfis?
Ulfis Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Da jeg var på Valentorettes spilte både Petter Pogo, May Irene og Jim Johansen også fra Senjahopen( et av bandene Petter P er med i) og Vidar sang.... Kan det hende at de varierer litt på sammensetninga fra gang til gang? Vet du Ulfis? Det stemmer at det varierer litt, men ikke mye. Noen ganger har Petter P dobbeltbooket, og da har gjerne Håkon steppet inn, Vidar Rugset har vikariert både for Tarjei og Petter B, og noen ganger har Rugen vært med som 5-mann på rytmegitar. May-Irene har også dukket opp og tatt noen låter noen ganger. Lydmann Pål vikarierte på trommer en gang Kula var syk. Men lurer veldig på hvilken konsert du mener, for jeg er ganske sikker på at Vidar og Jim aldri har stått på scenen sammen... Du mener ikke Håkon da, for under julekonserten på Rockefeller i 2009 kom Vidar & Valentinerne på midtveis i konserte og spelte 30 minutter. (Er du helt, helt sikker på dette her....) he he. Skjønner du er Raga-fan også, fett.
bobbi Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 Hmmm... du har nok rett, det var sikkert ikke Vidar da. Konserten var i August 2009, men det var ikke i Oslo Raga ja Elsker tekstene
altflyter Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg ville gått for begge, men jeg er blodfan!!! Uansett hvilken du velger, blir det nok kanonbra!
Hipphurra Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #19 Skrevet 31. oktober 2011 Lenge siden jeg har titta innom her, men tråden har gått sin gang ser jeg. Det ble billetter til Valentourettes, både pga av anbefalinger her, men så passa den datoen best også. Så får vi håpe gubben blir fornøyd. Takk for god info Ulfis. Jeg visste kanskje 2% av det du skrev, så da lærte jeg mye nytt! Ble nesten frista til å kjøpe billettene til den andre konserten også. Men spiller Valentourettes sanger fra både Jokke & Valentinerne og Tourettes?
Ulfis Skrevet 31. oktober 2011 #20 Skrevet 31. oktober 2011 Lenge siden jeg har titta innom her, men tråden har gått sin gang ser jeg. Det ble billetter til Valentourettes, både pga av anbefalinger her, men så passa den datoen best også. Så får vi håpe gubben blir fornøyd. Takk for god info Ulfis. Jeg visste kanskje 2% av det du skrev, så da lærte jeg mye nytt! Ble nesten frista til å kjøpe billettene til den andre konserten også. Men spiller Valentourettes sanger fra både Jokke & Valentinerne og Tourettes? Det stemmer det, Hipphurra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå