AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er på utkikk etter en familiebil med 7 seter. Har hele tiden tenkt at jeg ville ha en VW Touran, men syns bilen ser kjedelig ut. Derfor har jeg nå sett på Toyota corolla. De er jo veldig like, men syns Toyotan ser litt mindre ut som varebil enn Touran Ellers har jeg 0 peiling på bil. Noen med erfaring her? Hva ville dere valgt?
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg leste først "Toyata vs WW" (WW = et kjent fenomen på seksualitetsforumet). Tankene begynte å fare der, ja. (Og har dessverre intet nytte å komme med!)
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Begge deler er bra, det blir smak og behag. Har kjørt 2 stk VW i snart 8 år uten en enste feil...
Henkie Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Jeg er på utkikk etter en familiebil med 7 seter. Har hele tiden tenkt at jeg ville ha en VW Touran, men syns bilen ser kjedelig ut. Derfor har jeg nå sett på Toyota corolla. De er jo veldig like, men syns Toyotan ser litt mindre ut som varebil enn Touran Ellers har jeg 0 peiling på bil. Noen med erfaring her? Hva ville dere valgt? Kvalitetsmessig tror jeg det er hipp som happ. Prøvekjøre begge bilene hos forhandler, og se hvilken som er mest praktisk innredet for ditt bruk. Sjekk også sittekomfort og kjørekomfort om du merker noen forskjell der. Har du andre krav, som feks diesel med automatgir, er det vel bare Touran som leveres med det til en fornuftig pris. Betyr ikke slikt noe, er det vel smak, behag og pris som avgjør. Endret 21. oktober 2011 av Henkie
Gjest Doh Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Hei. Jeg har ikke kjørt mye Toyota(egentlig ingenting), men VW er et merke jeg kjenner godt siden samboeren min jobber med det. Både søstra og broren min har endt opp med å kjøpe Touran og jeg kjørte en sånn i forrige jobben min. Utrolig behagelige biler å kjøre og som man orker å sitte lenge i. Som et alternativ har du Sharan, den er også 7-seter(men ikke like fin synes jeg). Hvis jeg var deg hadde jeg dratt til forhandler og prøvekjørt begge bilene, da får du et mye bedre inntrykk av hvordan bilene egentlig er. Pluss at du kan få et pristilbud på begge bilene, det er jo også noe å ta med i betraktningen.
*Sinnataggen* Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Har du mulighet til Toyota velger du dem. Bilene kan gjerne være kjedelige, da vw har flere pene modeller, men Toyota er best på kvalitet og slikt. 1
Gjest Apophis Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Eg hadde glatt valgt VW over Toyota. Gode, fine biler som er billige å få fikset om noe skulle gå galt, i motsetning til mange andre merker.
Kattapult Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 (endret) Hvis jeg får anbefale noe her, så hekter jeg meg fast på Mercedes eller Mitsubishi. Kanskje denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31728903 Bensin er å anbefale, diesel slipper ut flere farlige stoffer enn det bensin gjør. Men gjør det du vil, jeg kommer bare med anbefalinger her! (PS: Toyota framfor VW) Endret 21. november 2011 av Kattapult
Epifant Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 (endret) Hva JEG ville ha valgt? Citroen C4 Grand Picasso. Med beige semsket eller aller helst karamellbrunt skinn. Heldigvis har veldig mange en tilnærmet panikkartet angst for franske biler, noe som betyr en bedre deal for meg. Endret 22. november 2011 av Epifant
ferdig Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 vw er vel ikke billigere å repparere enn andre biler, tvert i mot. toyota vinner tester hele tiden på kvalitet og de holder seg veldig bra i pris om du skal selge en gang, ikke verdens mest spennende biler men det er vel ikke vw heller
bananbåt Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Vw får du både touran, sharan (kommet ny type nå den er ganske så fin) og caddy life i 7 seter... og diesel er mye mer økonomisk å kjøre med fremfor bensin:)
TheHairyToothfairy Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Jeg hadde ikke valgt en eneste en av dem, Toyota-kvaliteten forsvant for flere år siden for oss Europeiske kjøpere og VW er på stadig nedadstormende vei - det virker som de strengt tatt ikke gidder bry seg lengre. Om bilen skal være helt ny, ta en titt på Mazda 5 derimot. ...og alle disse alternativene er tusen ganger bedre enn noe slags Citroen eller Peugeot eller annet fransk industrielt møkk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå