Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen utrolige morsomme lysbilder som jeg gjerne skulle ha digitalisert. Får man gjort det hos fotoforretningene? Og hva gjør man egentlig med en 78-plate med musikk (fra 1935) - kan man få digitalisert den, og i så fall HVOR I H... gjør man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lysbilder får du digitalisert hos fotoforretning. Det lønner seg som regel å levere flest mulig på en gang, fordi man gjerne betaler en fast pris for lagringmediet og så stykkpris per innscanning.

78-plate? Sorry, ha'kke peiling...

Skrevet
Og hva gjør man egentlig med en 78-plate med musikk (fra 1935) - kan man få digitalisert den, og i så fall HVOR I H... gjør man det?

Har du en platespiller som tar 78-plater da? Madammen og jeg har overført en drøss gamle plater (regner med at det er 45 rpm-plater, hvis jeg ikke husker helt feil da) til CD.

Du kan koble platespiller via en vanlig stereoanleggsforsterker inn på lydkortet på PC'en din og spille inn til en fil på PC'ens harddisk.

Vi benyttet et program som heter CoolEdit Pro for å 'rense' lyden litt (tok bort knitring og skraping) før vi brente CD'ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...