AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Skal ta min første brasilianske voks, er litt nervøs men håper det går greit... Må jeg "forberede" meg på noen måte?? Har latt håret gro lenge (huff!), skal det trimmes etc?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Har også planer om å ta min første snart. Har lest litt om det her: http://www.afroditeklinikken.no/empty_44.html
Gjesten Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg vil bare slenge inn at jeg har hørt svært mye negativt om afrodite, så det er kanskje lurt å vurdere andre steder. Jeg har ikke prøvd dem selv, men har som sagt hørt mange si at de ikke er flinke.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 huff.. det gjør så voooondt! og resultatet der jeg tok det var dårlig. mye bedre med barbering! alt kommer nok ann på om de er flinke eller ikke!
Rosenknoppen Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Har tenkt å prøve en gang! Men til nå har det ikke vært nødvendig.. Men blir litt skremt av at man faktisk kan få blåmerker! Hvorfor får man det?!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Kan anbefale Miami spa i Oslo De bruker ikke strips, men en varmvoks som legges direkte på huden og dras av. Kleber seg kun til hårene, og skal være mye mindre smertefullt enn tradisjonell voksing.
charlott Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Du trenger ikke trimme etc, de gjør det før de vokser, bare viktig at håret ikke er for kort. Og, i USA lærte jeg å bruke smertestillende krem! Trolig er det noe du må ordne selv, du kan bruke Ibux-gel som du får på apoteket. Smør på rikelig minst 30 min før. Endret 20. oktober 2011 av charlott
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for alle svar og anbefalinger! Har fått anbefalt bl.a. KGH (Karl Johan Hudpleie) i Oslo. Noen som har brukt de? Og, i USA lærte jeg å bruke smertestillende krem! Trolig er det noe du må ordne selv, du kan bruke Ibux-gel som du får på apoteket. Smør på rikelig minst 30 min før. Det var interessant!
beyonce_1 Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Skal ta min første brasilianske voks, er litt nervøs men håper det går greit... Kan ikke du poste erfaringene dine når du har gjort det, jeg skal også ta min første
krissa Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg tok min første like før sommerferien, og har fortsatt etter det, så fornøyd ble jeg! Jeg tok på afrofiteklinikken, og ble veldig fornøyd. Har også lest mye negativt om dette stedet, skal innrømme at jeg ble ganske nervøs, men hadde allerede bestilt time, så lot det stå til. Jeg opplevde stedet som veldig bra,er veldig fornøyd med hun jeg går til. Jeg har riktignok kun gått til dette stedet, så har ikke grunnlag for å sammenligne med noe annet. Et tips fra meg er å ta en ibux eller paracet like før du skal inn, dette hjelper litt! Første gangen er ganske vond, men ikke så vondt som jeg trodde (klar over at smertegrenser er forskjellige, jeg snakker kun for megselv nå), og synes det gjør mindre og mindre vondt for hver gang.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Kan ikke du poste erfaringene dine når du har gjort det, jeg skal også ta min første
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Kan ikke du poste erfaringene dine når du har gjort det, jeg skal også ta min første Will do! Har time i morgen. Du som nevnte dette med ibux gel, eeh - hvordan får jeg til det i praksis? Er jo hårete som fy.
charlott Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Will do! Har time i morgen. Du som nevnte dette med ibux gel, eeh - hvordan får jeg til det i praksis? Er jo hårete som fy. Det er bare å smøre seg inn, la det sitte på en god stund før du vasker og tørker deg (ellers blir det å møte opp med et sabla klin...). Har du lang reisevei kan det bli uaktuelt da effekten ikke varer veldig mange timer. Hårete som fy - du kan jo trimme deg kort da, trenger kun ca 5-7 mm. PS: Lidokain er bedre en Ibuxgel, men det tror jeg ikke du får reseptfritt i Norge lenger. Endret 23. oktober 2011 av charlott
Judge Judy Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Det er bare å smøre seg inn, la det sitte på en god stund før du vasker og tørker deg (ellers blir det å møte opp med et sabla klin...). Har du lang reisevei kan det bli uaktuelt da effekten ikke varer veldig mange timer. Hårete som fy - du kan jo trimme deg kort da, trenger kun ca 5-7 mm. PS: Lidokain er bedre en Ibuxgel, men det tror jeg ikke du får reseptfritt i Norge lenger. Vet ikke hvilken styrke du har fått kjøpt før, men tror Xylocain 5% selges reseptfritt i hvert fall https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=833146 http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/X/Xylocain...AstraZeneca_565548.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 TS her, vel overstått! Synes egentlig det gikk veldig greit, min blyghet og sjenanse var værre enn smerten… Kanskje hjalp ibux gel'en en del!? Litt øm etterpå, men føles fint nå snart 6t etter, ingen utslett eller noe.
beyonce_1 Skrevet 25. oktober 2011 #17 Skrevet 25. oktober 2011 TS her, vel overstått! Synes egentlig det gikk veldig greit, min blyghet og sjenanse var værre enn smerten… Kanskje hjalp ibux gel'en en del!? Litt øm etterpå, men føles fint nå snart 6t etter, ingen utslett eller noe. Så bra at gikk så fint! Jeg skal ta med meg dine erfaringer! Hvor gjorde du det hen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå