Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. De siste månedene har jeg jobbet i en barnehage på Østlandet, som assistent i et ettårsvikariat. Jeg er utdannet sosionom, og tenkte at denne jobben ville være en god start i stedet for å gå arbeidsledig.

Nå har jeg begynt å se etter stillinger som passer min utdannelse bedre. Jeg skulle i utgangspunktet bare se etter faste stillinger, men har funnet et ledig vikariat på en skole som jeg synes er meget interessant.

Men jeg er bekymret for hvordan det vil se ut å søke etter en ny jobb etter bare noen måneder i den forrige. Spesielt med tanke på at det er et nytt vikariat.

Virker det uprofesjonelt? Kommer de som mottar søknaden til å bekymre seg for at jeg vil se meg om etter noe nytt etter bare noen måneder hos dem også?

Noen som har vært i lignende situasjon, og/eller kan gi meg noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tipper nok at de forstår at du bare har jobbet der du jobber nå mens du ventet på en bedre jobb i stedet for å gå arbeidsledig. Tror nok ikke det er noe å bekymre seg for :)

Endret av Linelia
Gjest Spinell
Skrevet

De fleste arbeidsgivere har full forståelse for at man søker seg over til en mer relevant stilling når den jobben man har verken er fast eller relevant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...