She_Leiva Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Heisann, da har endelig den flotte beskjeden kommet om at vi har fått leie drømmeleiligheten. Problemet er nå at vi står igjen som to forvirrede veggfluer når det kommer til det formelle ved å flytte. Heldigvis har vi god til da innflyttingstidspunkt ikke er før 15.Desember, men før det vil vi gjerne ha alt vårt på det tørre. Vi trenger ikke tenke på den leiligheten vi bor i nå, da hans bror blir boende i den. Jeg har bare bodd hos kjærest uten at noe har vert endret (har fått post hjemme hos mor og ikke endret adresse på papiret). Må vi registrere oss som samboere eller noe? Hva er det vi må gjøre med tanke på det å melde flytting og folkeregistret? Adresseendring o.s.v Er så utrolig glad nå! En drøm går i oppfyllelse! ENDELIG. TAKK PÅ FORHÅND FOR ALLE SVAR!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg liker å gjøre ting ansikt til ansikt hvis jeg har mulighet. Går på posten å melder adresseendring og på Skatt Øst for å endre folkeregistrert adresse. Og nei, jeg er ingen gammel dame 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg liker å gjøre ting ansikt til ansikt hvis jeg har mulighet. Går på posten å melder adresseendring og på Skatt Øst for å endre folkeregistrert adresse. Og nei, jeg er ingen gammel dame Egentlig kan man gjøre disse på nettet også. Jeg husker at da vi flyttet og meldt til Posten, fikk vi gratis postkasseskilt med navnene våre. TS, husk å melde ny adresse til forsikringselskaper, banker, andre steder du venter post fra.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Det har blitt veldig greit å melde flytting til Skatteetaten Husk også å gjøre det på posten. Det er mulig du slipper, at posten får adressen automatisk fra Skatteetaten, husker ikke helt, så vill sjekket det. Banken din tar alltid utgangspunkt i din folkeregistrerte adresse. Det er også lurt å gå gjennom alle dine abonnementer, tjenester osv. slik at du får gitt de beskjed om adresseendring.
Britt Banditt Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Det har blitt veldig greit å melde flytting til Skatteetaten Husk også å gjøre det på posten. Det er mulig du slipper, at posten får adressen automatisk fra Skatteetaten, husker ikke helt, så vill sjekket det. Banken din tar alltid utgangspunkt i din folkeregistrerte adresse. Det er også lurt å gå gjennom alle dine abonnementer, tjenester osv. slik at du får gitt de beskjed om adresseendring. Det gjør de ikke, du må registrere deg både på posten.no og skatteetaten.no (det er ikke alltid postadressen og den folkeregistrerte adressen er det samme, for eksempel for mange studenter er den ikke det). http://www.flytteportalen.no/adresseendring/?gclid=CPyy78Tr96sCFcVN3godW3zHzg Dette er også en veldig kjekk side.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Det er separat melding til Skatteetaten og Posten, ja. Det har jeg opplevd også i fjor. I tillegg fikk vi 3 mnd videresending av brevene våre fra den gamle til den nye adresse.
Wonders Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 dere kan også melde flytting til folkeregisteret via ALTINN.no Send inn skjema.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Det er ikke akkurat mye man må gjøre om man skal flytte. Det høres jo ut som du skal få en baby. Posten.no, minside eller dinside.no osv. Lett som bare det.
Wonders Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Greia er at man ikke bare kan melde til posten, man MÅ innom Folkeregisteret på nett eller møte opp der... Veldig mange sender bare til posten, og det blir jo helt galt. Ja takk, begge deler, ---------folkereg + post = sant
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Greia er at man ikke bare kan melde til posten, man MÅ innom Folkeregisteret på nett eller møte opp der... Veldig mange sender bare til posten, og det blir jo helt galt. Ja takk, begge deler, ---------folkereg + post = sant Ja, men slikt finner man jo via minside eller dinside hva det nå enn heter, hvor man bruker pinkoder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå