AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg snakket med ei som jobber som rusmiddelkonsulent og hun fortalte meg at det var fler og fler studenter som ruset seg under studietiden, både for å avstresse, med også for å fremme prestasjonen til en forestående eksamen f.eks. Så det jeg lurer på (som en liten anonym undersøkelse) 1) Har du ruset deg under studietiden/gjør du det nå? 2) Hva brukte du eventuelt og i hvilken hensikt? Prestasjon/fest? 3) Bor du på et tettsted eller storby? Jeg selv: 1) - ja har gjort, ikke nå 2) - Ritalin - på fest 3) - Liten by
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 1) Aldri 2) Aldri 3) Stor by Ser forøvrig ned på alle som bruker ulovlige rusmidler og tar partydop i helgene. Samt prestasjonsfremmede. Drikker alkohol til fest. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 1) Teller alkohol? Jeg brukte ritalin i forrige eksamensperiode, men vil ikke kalle det rus da jeg faktisk har diagnosen adhd. Jeg bruker riktignok ikke ritalin lenger, kun under denne eksamensperioden for å få styr på konsentrasjonen 2) Vet ikke om det med ritalinen kan kalles å ruse seg for prestasjonen, men blir jo på en måte det, selv om jeg får det lovlig. 3) Storby, selveste studentbyen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Alkohol teller ikke som et rusmiddel her.. da hadde vel alle studenter omtrent svart ja.. Hilsen TS.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 3) Storby, selveste studentbyen. Jasså, og hvilken by er det? :gjeiper: 2
Gjest shirleys-secret Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) 1) Har du ruset deg under studietiden/gjør du det nå? Nei 2) Hva brukte du eventuelt og i hvilken hensikt? Prestasjon/fest? Bruker ikke noe. 3) Bor du på et tettsted eller storby? Storby, eller by i alle fall. Er arkeologistudent. Endret 20. oktober 2011 av shirleys-secret
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Alkohol teller ikke som et rusmiddel her.. da hadde vel alle studenter omtrent svart ja.. Hilsen TS. Var det jeg regna med
Rød Heltinne Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) -------- Endret 23. oktober 2011 av Rød Heltinne
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 jeg har veret edru i fire uker nå og må si at jeg drømmer om å ta meg en tre dagers fest for å få en pause fra den grufulle edruheten som jeg syns det er SÅ SINNSYJT vnaksleig å takle, jeg føler jeg er omgitt av miljøskadde skadeølige idioter, jeg skal IHVERTFALL Mixe emg en drink når jeg er ferdig med edrutiden.....jeg er ikek student da, det e rmulig det er pga traumene fra studietiden jeg føler så stort BEHOV for rus.......
Gjest Vampen Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Det nærmeste jeg kommer er nikotin og kaffe. 1
Gjest shirelle Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 1. ja, før. gjør det ikke nå. 2. kun hasj om det telles. til fest og andre sosiale settinger. 3. storby
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Studietiden min var grusom, da jeg hadde en GRUSOM venninne med de mest negative vibrasjoner jeg NOENSINNE i dette liv har fått erfaring med.Eller vnet, jeg kjenner jo faktisk flere av den typen mennesker, en gutt også.Oh vere sosialarbeider og Å forsøke å blidgjøre dette(disse) monsteret(monsterene) viste seg mulig, men JA det kostet. En gang i studietidens mørkere avsnitt fikk jeg dog en rein vodkadrink av en SINNSYKT pen italiener:)
Rød Heltinne Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 jeg har veret edru i fire uker nå og må si at jeg drømmer om å ta meg en tre dagers fest for å få en pause fra den grufulle edruheten som jeg syns det er SÅ SINNSYJT vnaksleig å takle, jeg føler jeg er omgitt av miljøskadde skadeølige idioter, jeg skal IHVERTFALL Mixe emg en drink når jeg er ferdig med edrutiden.....jeg er ikek student da, det e rmulig det er pga traumene fra studietiden jeg føler så stort BEHOV for rus....... Dette er ikke ment som refs eller noe. Men det å benytte seg av rusmidler for å takle hverdagen er aldri noen god ide. Man kan godt ignorere problemet sitt men det vil ikke slutte å eksistrere selv om du snorter noen linjer coke. Mest sannsynlig vil du pådra deg enda mer problemer enn du hadde til å begynne med. 1
Gjest Raindrops Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 1. Ja, men sjeldnere enn da jeg var yngere. 2. Cannabis. Det har egentlig ingenting med studentlivet å gjøre, jeg gjorde det før jeg ble student også. 3. Middels stor by.
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 1. Nei 2. Nei 3. Trondheim Hadde faen meg ikke sagt nei til en ladning ritalin, dog.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan får man tak i ritalin? Får diagnose og deretter resept. Eventuelt skaffe seg en venn som kan selge deg. Men det er ikk ufarlig for alle, husk det. Det er en grunn til at man må sjekke hjerterytme osv før man får begynne på det.
HedvigR Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 1) Har du ruset deg under studietiden/gjør du det nå? -Nei 2) Hva brukte du eventuelt og i hvilken hensikt? Prestasjon/fest? 3) Bor du på et tettsted eller storby? By/Trondheim
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Får diagnose og deretter resept. Eventuelt skaffe seg en venn som kan selge deg. Men det er ikk ufarlig for alle, husk det. Det er en grunn til at man må sjekke hjerterytme osv før man får begynne på det. Jeg tenkte bare å prøve det i eksamensperioden 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Hadde vært interessant å legge til et spørsmål om hva man studerer, for å trekke idiotiske slutninger om sammenheng av studieretning og bruk av dop 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå