AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Hei. For tiden arbeider jeg gjennom et vikarbyråd. Dette fungerer greit for en tidsbegrenset periode. Jeg vurderer nå å ta et kurs igjennom NAV. Dette betyr at jeg må slutte som vikar og blir trygdemottaker (usikker på terminologien her). Vil dette kunne være negativt på min CV? Altså at jeg har gått på trygd? Merker at jeg har noen fordommer mot trygdemottakere som ikke MÅ liksom.. Takker for evt. svar!
mp84 Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Men du slutter jo vikar jobben for å ta kurs? Da vil det jo stå at du har gått på kurs i den perioden på CVn, og kompetanseheving er aldri negativt...!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Joda.. Men igjennom Nav.. Vil dette bli ansett seriøst? Slik jeg har forstått det så må jeg, for å kvalifisere for kurs, gå på trygd.. Likevell vil jeg gjerne ha dette kurset. Jeg lurer på hvordan potensielle arbeidsgivere vil stille seg til dette - hvor 'tabu' er det å ha vært trygdemottaker? Altså, det er vel en viss motvilje i meg siden jeg ikke MÅ. Har alltid annsett stønader ol. som noe man benytter seg av når man ikke har andre muligheter...
Gjest evo6 Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 hold deg langt unna nav ! om du ikke absolutt må! nav er forbanna rot system. ingen burde havne hos dem 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 jeg skjønner din skepsis til nav og trygd. vil du si hva slags kurs du ønsker? jeg ville undersøkt ganske grundig før jeg kastet meg på noe. nav her i byen holder en del kurs, blant annet innen kontor og administrasjon. jeg vet at jeg ikke hadde lært noe nytt der, og om ikke papirene er attraktive for en arbeidsgiver er det jo ikke noe å vinne.. kurset bør jo være tilsvarende attraktivt for en fremtidig arbeidsplass som trygdemottaker er negativt.. hvis du i tillegg er personlig interessert i det kurset vinner du jo på det kontra å jobbe som vikar.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 hold deg langt unna nav ! om du ikke absolutt må! nav er forbanna rot system. ingen burde havne hos dem Usikker på hva du mener her. har du dårlig erfaring med nav eller tenker du at det vil være negativt iht. arbeid ol. senere?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 jeg skjønner din skepsis til nav og trygd. vil du si hva slags kurs du ønsker? jeg ville undersøkt ganske grundig før jeg kastet meg på noe. nav her i byen holder en del kurs, blant annet innen kontor og administrasjon. jeg vet at jeg ikke hadde lært noe nytt der, og om ikke papirene er attraktive for en arbeidsgiver er det jo ikke noe å vinne.. kurset bør jo være tilsvarende attraktivt for en fremtidig arbeidsplass som trygdemottaker er negativt.. hvis du i tillegg er personlig interessert i det kurset vinner du jo på det kontra å jobbe som vikar. Takk for svar Er faktisk administrasjonskurset jeg tenker på.. Jeg hadde håpet å ikke arbeide så lenge som vikar, men når jeg ser på stillingsannonser som interesserer meg er det gjerne krav/fordel med erfaring ol. fra administrasjon. Har hatt noen korte lignende oppdrag gjennom vikarbyrådet innenfor administrasjon, men mangler likevell en del basic kunnskap som dataprogrammer ol. Da jeg fant ut at nav hadde slike kurs fikk jeg lyst til å melde meg opp - men kvier meg som sagt da jeg er usikker på om det i det heletatt vil være mer negativt enn positivt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå