AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg vil bli slank, men jeg er ikke motivert. Kan noen her skrive opp alle de gode grunnene de kommer på for å være slank? Selv om jeg vet at det er pent å være slank + god helse, så er det ikke nok for meg til å komme i gang. Jeg vet at det ikke er bra for meg å være overvektig, men jeg feiger ut gang på gang. Eier ikke viljestyrke. Syns maten smaker så godt, og den roer meg ned. Er ikke noe glad i sunn mat. Men jeg vil så gjerne være slank... noen som har motivasjonstips?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Motivasjonen bør ligge hos de helsemessige fordelene ved å være sunn, og det burde være motivasjon nok i seg selv. Hvis du blir slank i tillegg, er det en grei bivirkning. Og motivasjon for å bli sunn... - Å kunne leve et langt og godt liv, med mindre risiko for livsstilsrelaterte sykdommer.
2shy Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Fordeler ved å spise sunn mat: Du er slank. Når du er slank føler du deg mer vel, og du utstråler at du har det bra. Da tiltrekker du deg også bedre omstendigheter. Er du overvektig og ikke føler deg vel, så har du ingen god utstråling. Du har mer energi, du sover bedre og våkner mer uthvilt. Du er i bedre humør. Du har bedre helse, noe som gjør at du også forebygger fremtidig sykdom. Dårlig mat kan føre til svært alvorlige sykdommer. Du er i større fare for å uvikle diabetes 2, allergier, hjerte og kar-sykdommer, kreft, osv. Det er lett å tenke "det skjer ikke meg", men det skjer så altfor mange, og matvanene øker risikoen. Sunn mat gir deg finere hud og hår. Har du barn? Isåfall, barna dine arver dine matvaner. I tillegg så bør du ønske å være frisk for barna dine. Hvis du ikke har barn og har lyst på, så kan overvekt og dårlig mat føre til at du får problemer med å bli gravid. Å gå fra "dritt til grønt" kan være vanskelig i forhold til smak, men smaksløkene vil endre seg. Jeg syns grønn og sunn mat er det beste som finnes, men jeg måtte vennes til det. I begynnelsen kan man også føle seg emosjonellt og fysisk dårlig ved kraftig omlegging av kost, men det går fort over. Sunn mat kan være svært godt når man vet hvordan man lager maten. Kanskje du vil fortelle hva du spiser i løpet av en vanlig dag, så kan jeg prøve å komme meg noen gode erstatninger som ikke blir for brutale?
Rosenknoppen Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Min motivasjon for å trene er at jeg har ryggproblemer som blir nærmest kurer hvis jeg trener.. rett og slett! En annen ting er at jeg ikke klarer å se for meg at jeg skal være noe større enn hva jeg er nå. Jeg innbiller meg at jeg ville følt meg utrolig kvapsete og ekkel i kroppen(pluss ryggsmertene da), og ikke minst det at jeg ikke ville vært like "bevegelig" som jeg er nå. Det er mulig at dette ikke er måten man bør motivere seg selv på, men det er iallefall det som får meg på trening de dagene jeg ikke har lyst.. det er ikke mange ganger da men :gjeiper:
Gjest *Maja* Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg vil bli slank, men jeg er ikke motivert. Kan noen her skrive opp alle de gode grunnene de kommer på for å være slank? Selv om jeg vet at det er pent å være slank + god helse, så er det ikke nok for meg til å komme i gang. Jeg vet at det ikke er bra for meg å være overvektig, men jeg feiger ut gang på gang. Eier ikke viljestyrke. Syns maten smaker så godt, og den roer meg ned. Er ikke noe glad i sunn mat. Men jeg vil så gjerne være slank... noen som har motivasjonstips? Så du mener at dette ville smakt ekkelt? Kyllingburger! Hamburger 2 personer 400 gram kyllingkjøttdeig moses sammen til 2 store karbonader. Finhakk chili og bland sammen med kjøttdeigen. Freses på panne med solsikkeolje, spe på med havsalt og pepper. Hjemmelaget hamburgerbrød 2 store knyttenever med Fibramel, 2-3 ss solsikkeolje, litt lunkent vann, 1 ts natron. Blande alt sammen og formes til 2 hamburgerbrød(gjør dem ganske flate, de heves litt pga natronen-perfekte rundstykker om du gjør dem mer bollete i fasongen ) Settes i ovnen 180-200 grader i 16-17 min. (kommer an på hvor varm ovn du har). Fyll: 1 avocado moses med litt salt, pepper på sitronjuice. Smøres på burgerbrødet. Kjør på med tomater og annet grønt om du vil det Sunn mat er hva du gjør det til. Ingen som sier du må spise et salatblad for å være sunn. Kom deg ut av sofaen og ta det en god gåtur. Bare der er du i gang med å endre tankemønster. Spis ting du liker; bare mindre; Eller enda bedre; Lag maten fra grunn av hjemme slik at du faktisk har en oversikt over hva du putter i deg. Endret 20. oktober 2011 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå