AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg kjenner at jeg blir kjempefrustrert. Har saumfart nettbutikkene i flere måneder( generelt), og har vært på to bybesøk nå. Årsaken pr nå er at jeg er på jakt etter en kjole til julebordsesongen. Bestilte en som jeg syntes var kjeempefin, den var nesten litt Fe-aktig. Ikke vulgær eller noe sånt, og ingen kløft. Men der måtte jeg bare sende den tilbake gitt...! HVA er greia med at 90 prosent av kjolene bare går RETT nedfør rompa?? Er det meningen at vi skal vise fram understellet? Sånn tolker jeg det. Nå skal det sies at jeg er en str 36, og normalt slank, ca 1.69 cm. Og bortimot alle kjoler jeg har prøvd rundt om i butikkene blir til topper på meg. Ikke for at de er for trange eller noe, de sitter helt fint, men de som designer disse klærne må jo være besatt etter å eksponere rompa/ underlivet. Jeg trodde det var bare jeg som irriterte meg over dette, men mange av venninnene mine kan bekrefte at dette har de også slitt med de siste årene. Det er jo så synd, når faktisk mange av kjolene man finner i disse vanlige billigkjedene er skikkelig fine !:/ Så da lurer jeg på om det er noen designerstudenter her eller noe sånt, som kan fortelle meg hva det er som gjør at vi som ikke har lyst til å vise fram rompa må ty til kjeledress istedet..Er det ikke mulig å plusse på noen cm lengde...?
Gjest badeand1 Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Syns det er forferdelig stygt med korte kjoler. Slutty er det også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 TS her. Det trenger jo ikke nødvendigvis å være stygt eller slutty, men jeg tror det er bare noen få som kan gå med det...På meg blir det stygt og slutty. Det er jo ikke snakk om knelengde heller, omså bare sånn at rompa blir dekt! At man kan sette seg ned på en stol uten 5 minutter med planlegging og analyse.
Gjest badeand1 Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg syns at alle kjoler som akkurat dekker rumpa er slutty, Uansett.
Eplemos Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Det er det som selger! Bimbo-generasjonen liker ikke lange kjoler
Glynis Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er 1,81 og merker at min eneste kommentar til ei lita tulle på 1,69 som klager over for korte kjoler er 'kjeft.'
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er 1,81 og merker at min eneste kommentar til ei lita tulle på 1,69 som klager over for korte kjoler er 'kjeft.' Ja, for det er vel BARE dere over 180 som har lov til å klage på slikt! Da'aa, det burde vi vel skjønne... TS: jeg er 172 og plages med akkurat det samme. Tror jeg er lang i overkroppen, også har jeg ikke akkurat korte bein heller, så det er nok antageligvis det som gjør at kjolene blir såå korte. Merker det på skinnjakker etc. også - de blir superkorte! Så korte at jeg ikke klarer bruke de. Mens på andre sitter de kjempe flott. Mitt tips er å handle på nett. Hvis man tar på seg en kjole og måler lengden på kjolen helt ned til der den slutter (eventuelt der man VIL at den skal slutte) så vet man hvor lang en kjole må være for at den skal sitte bra og ikke se ut som en hore-kjole. Da kan man tråle ellos.no, nelly.com osv. for kjoler som er i ca. samme lengde - og slippe så mange bomkjøp.
Grønt blad Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Mitt tips er å handle på nett. Hvis man tar på seg en kjole og måler lengden på kjolen helt ned til der den slutter (eventuelt der man VIL at den skal slutte) så vet man hvor lang en kjole må være for at den skal sitte bra og ikke se ut som en hore-kjole. Da kan man tråle ellos.no, nelly.com osv. for kjoler som er i ca. samme lengde - og slippe så mange bomkjøp. Men jeg synes det er nesten umulig å finne litt lengre kjoler (til like over knærne eller omtrent midt på knærne) som er fine, selv på nelly, HM og ellos... For ordens skyld: Jeg sliter også med å finne kjoler som dekker mer enn rumpa... Endret 21. oktober 2011 av Grønt blad
Britt Banditt Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Men jeg synes det er nesten umulig å finne litt lengre kjoler (til like over knærne eller omtrent midt på knærne) som er fine, selv på nelly, HM og ellos... For ordens skyld: Jeg sliter også med å finne kjoler som dekker mer enn rumpa... Jeg også. Finner ingen knelange fine kjoler
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg også. Finner ingen knelange fine kjoler Man må kanskje gå opp en str eller passe på å finne de med mye stretch i. Jeg hater kjoler uten mye stretch, og de som har godt med stretch, kan man nesten ha så lange man vil. Hadde en nyyydelig ullkjole som jeg kunne ha rett over rumpa eller et lite stykke over knærne - alt ettersom hva som passet. Men den ødela svigerfar i tørketrommelen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå