AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er vant til å lage muffins kun i papirformer. Vurderer nå å kjøpe meg varige muffinsformer. Ser at det er både metall og silikon å velge mellom samt ulike størrelser på selve muffinsformen. Hva er du fornøyd med og hva er ikke ok? Noen tips og råd? Kjøpt hvor? Dyrt? Ser at noen har metallformer, men har i papirformer allikevel. Fordeler og ulemper? Altså alt som har med muffinsformer å gjøre.
Gjest Survival Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har både silikonformer og muffinsbrett. Jeg bruker som oftest silikonformene på vanlige muffins, da jeg syns det er bedre. Det er lett å rengjøre syns jeg også...
^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har muffinsbrett i metall (teflon) og er kjempefornøyd med det. Du får kjøpt brett med 12 muffins (standard størrelse) på Clas Ohlsson til 70 kroner tror jeg. Grunnen til at jeg bruker papirformer oppi, er for å gjøre det lettere å få muffinsene ut av brettet.
Frk. Belle Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er en aktiv muffisbaker, og har har både silikonformer og brett. Brettet syne jeg er supert men bruker ofte papirformer i slik at muffinsene er lettere å få ut. Fordelen med brettet er at muffinsene holder formen så bra! Lager også eltefrie rundstykker i den også.. Silikonformene jeg har synes jeg ikke er stive nok så kjenn på dem før du kjøper Fordelen med enkeltvise silikonformer er at man får fyllt opp hele stekeplata med former. Jeg setter av og til silikonformer ved siden av brettet når jeg lager en stror bathc. Jeg kjøpte for litt siden muffisnbrett med tilhørende lokk på Jernia i gave.. 100 eller 200 kr tror jeg. PS: jeg synes det er viktig at brettet har dype nok former - min søster har et som er veldig grunt og det funker ikke så bra.
Grønt blad Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg bruker metallbrett med papirformer oppi. Fordelen med å bruke muffinsformene i metallbrettet er at formen på muffinsen blir fin og "samlet", i stedet for å "renne/skli" litt utover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå