AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har prøvd meg på å vokse overleppe selv i dag, for første gang. Det var småvondt, men ikke så ille som jeg hadde trodd Men det var heller ikke spesielt vellykket. Er det noen her som vokser overleppe jevnlig, og som har noen gode råd å komme med? Jeg vet man kan få gjort det i salong, men det er uforholdsmessig dyrt syns jeg. Og laser har jeg vurdert men slått fra meg. Frem til nå har jeg rett og slett fjernet ved barbering, men det er ingen god løsning. Jeg har forresten også vurdert bleking, men hårene er ganske stive (pga barberingen selvsagt), så jeg tror det toget har gått. Derfor vil jeg prøve voksing da. Håper noen har gode råd å komme med
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Er du kvinne eller mann? For er du en dame/jente med litt tykt hår på overleppa, kan du fjerne det med tråd. Hvis du lærer deg teknikken en gang, går det lett og kostnadsfritt. Om du er en mann, vet jeg ikke..
Gjest Anuket Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Oi tråd? Fancy AB! Jeg vokser overleppen min en til to ganger i mnd. Jeg trives i grunn best med veet sin kalde voks, den du varmer mellom hendene og kan bruke raskt, jeg er ikke så glad i den varm voksen den er så klissete Jeg pleier å vente til hårene har vokst ut igjen, slik at jeg kan ta alt med en gang. Ellers er det lurt å stramme huden skikkelig 1
charlott Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Hva slags voks brukte du? Synes Veet voks-strips er ok, men har lite hår selv så det meste ville sikkert funket.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Er du kvinne eller mann? For er du en dame/jente med litt tykt hår på overleppa, kan du fjerne det med tråd. Hvis du lærer deg teknikken en gang, går det lett og kostnadsfritt. Om du er en mann, vet jeg ikke.. Jeg er kvinne ja Det tenkte jeg ikke på å skrive, hehe Med tråd!? Hvordan i all verden gjør man det?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Oi tråd? Fancy AB! Jeg vokser overleppen min en til to ganger i mnd. Jeg trives i grunn best med veet sin kalde voks, den du varmer mellom hendene og kan bruke raskt, jeg er ikke så glad i den varm voksen den er så klissete Jeg pleier å vente til hårene har vokst ut igjen, slik at jeg kan ta alt med en gang. Ellers er det lurt å stramme huden skikkelig Det var veet sin kalde voks jeg brukte i dag, sånn rosa pakke med rosaaktig voks mellom 2 papir liksom? Var kanskje det med å stramme huden skikkelig jeg sleit litt med... Strammer du da med den andre hånden, eller strammer du ved å bruke ansiktsmusklene? Sikkert dumme spørsmål, men jeg er så utrolig fersk på dette her
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Hva slags voks brukte du? Synes Veet voks-strips er ok, men har lite hår selv så det meste ville sikkert funket. Jeg brukte Veet-strips ja, de man varmer mellom hendene. Har ikke så veldig mye hår jeg heller, men det jeg har er veldig mørkt og stivt. Jeg tror nok helt klart det skal fungere fint på meg, bare jeg klarer å få det til rent teknisk
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg bruker hårfjerningskrem Smertefritt
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg bruker hard wax - den er uslåelig. Vokser hele kroppen (hårsoner) med jevne mellomrom, ansiktet fikser jeg selv. Hard wax tar pittesmå hår, jeg får bare sår av wax strips fra Veet, og de tar ikke alt heller. Dessuten er det grisebillig
Gjest Adriane Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg bruker hårfjerningskrem Smertefritt Aha! Hvilken krem bruker du? Og lar du kremen sitte på lenge? Hvor ofte må du fjerne? Og får du reaksjon i huden etterpå? Jeg vet jeg prøvde krem for noen år siden, men ble veldig rød og var det i dagesvis etterpå. Var ikke noe stas det heller lissom
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg bruker hard wax - den er uslåelig. Vokser hele kroppen (hårsoner) med jevne mellomrom, ansiktet fikser jeg selv. Hard wax tar pittesmå hår, jeg får bare sår av wax strips fra Veet, og de tar ikke alt heller. Dessuten er det grisebillig Herregud så teit jeg føler meg, men hva er hard wax, og hvordan bruker man dette?
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Aha! Hvilken krem bruker du? Og lar du kremen sitte på lenge? Hvor ofte må du fjerne? Og får du reaksjon i huden etterpå? Jeg vet jeg prøvde krem for noen år siden, men ble veldig rød og var det i dagesvis etterpå. Var ikke noe stas det heller lissom Har brukt den grønne og rosa fra veet. lar kremen sitte på i max 3 min. Fjerner kanskje en gang i uka, gjør som regel det når jeg dusjer på kvelden. Har ingen reaksjon. Perfekt overleppe uten hår
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 Herregud så teit jeg føler meg, men hva er hard wax, og hvordan bruker man dette? Er i samme båt som deg. Skjønner ikke sånt..
Gjest Adriane Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Har brukt den grønne og rosa fra veet. lar kremen sitte på i max 3 min. Fjerner kanskje en gang i uka, gjør som regel det når jeg dusjer på kvelden. Har ingen reaksjon. Perfekt overleppe uten hår Det må testes! *skynde meg til butikken* Jeg er nemlig altfor pysete til å prøve voks, det må være dritvondt!
Gjest Anuket Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Det var veet sin kalde voks jeg brukte i dag, sånn rosa pakke med rosaaktig voks mellom 2 papir liksom? Var kanskje det med å stramme huden skikkelig jeg sleit litt med... Strammer du da med den andre hånden, eller strammer du ved å bruke ansiktsmusklene? Sikkert dumme spørsmål, men jeg er så utrolig fersk på dette her det er den jeg bruker! Jeg klipper stripsen i to, og plasserer den ene delen på den ene siden, så klemmer jeg den skikkelig på plass, stryker over med fingrene og prøver å få alle hårene til å feste seg på den. Deretter bruker jeg den ene hånden min på å dra overleppen nedover og holde huden stram, også bruker jeg den andre hånden (mens jeg ennå holder overleppen stram) til å dra av stripsen. Så gjentar jeg det samme til jeg har fått fjernet alt jeg ville ha vekk. Av og til må jeg ta en ekstra omgang rett under nesen, hvis du skjønner? Er ikke alltid jeg får fatt i alle hårene der Nei ingen dumme spørsmål! Man må jo lære Endret 20. oktober 2011 av Anuket
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #16 Skrevet 20. oktober 2011 Hårfjerningskrem i ansiktet? Er du spik spenna gærn? Du vet at du antakeligvis har anskaffet deg noe lik en mannlig bart by now? Voksing gjør at hårene rives ut med roten - med tid og stunder blir det færre hår som vokser ut, og de som vokser ut er mykere og mye tynnere enn før. Det du gjør fører til at hårene blir hardere og mer robuste. Hard wax er en genial voks, det eneste er at det kan være litt gris. Du varmer opp i mikroen, påfører med spatel, så venter man 10-15 sek og klasker litt med noen fingre oppå. Så river du bort selve voksen, da har den blitt kald og hard. Det står greie instruksjoner i arkene som følger pakken. Du finner det bl a på vita, grønn pakke som heter brazilian hard wax. Det kommer til å gjøre vondt om du ikke har gjort det før, og spesielt du som har brukt hårfjerningskrem... Men alt blir bra, jeg har vokset meg i mange år, og har så lite hår igjen nå, trenger maks å gjøre det hver 5-6 uke
Gjest Adriane Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Har brukt den grønne og rosa fra veet. lar kremen sitte på i max 3 min. Fjerner kanskje en gang i uka, gjør som regel det når jeg dusjer på kvelden. Har ingen reaksjon. Perfekt overleppe uten hår Forresten - bruker du den In shower-varianten, eller bare "vanlig" hårfjerningskrem?
^KinderMaxi^ Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Forresten - bruker du den In shower-varianten, eller bare "vanlig" hårfjerningskrem? Brukt begge deler. Begge i dusjen Det er i grunn ingen forskjell på den for min del.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Og; hard wax fester seg ikke til huden som vanlig varmvoks gjør (og strips som nevnes her..) så det er mindre smertefullt, du blir ikke så rød (jeg kan gjøre det før jeg går ut på byen) og det tar ALLE hår. Helt genialt!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Er i samme båt som deg. Skjønner ikke sånt.. Godt å høre at jeg ikke er alene, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå