Gå til innhold

Sykemeldt, men bestilt tur til utlandet for fler mnd siden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er riktig og poste her, men prøver.

Har bestilt tur til Asia for ca 6 mnd siden, nå er det 2 mnd til avreise. Jeg er sykemeldt pga ettervirkninger av kyssesyken, er slapp med feber og tåler genrelt lite.

Kan jeg søke om å få dra på denne turen? Det er uten barn, og jeg vil jo få slappet av, det blir ikke noe hektisk ferie.

Noen som har erfaringer med å søke NAV om å kunne reise? Vil dette bli godkjent tror dere?

Hva hvis jeg er i form til å begynne å jobbe om en mnd, og jeg jobber, drar på ferie, jobber litt og blir dårlig igjen. Vil jeg da miste sykepengene for denne perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er veldig sikkert at turen gjør deg godt, så får du som regel lov til å reise, har jeg erfart. Det er mer slik at kan du ikke farte på jobb og jobbe, kan du ikke reise på tur og farte. Hvis det er meget rolig ferie, og du trenger jo å slappe av etter kyssesyken.

Skrevet

Du må kontakte legen, NAv? om å si i fra at du bestilte denne for måneder siden, og skulle ha fri for å dra. Med mindre du skal på oppdagelsesferd i Sør-Amerika så er det sjelden det blir nei, men du MÅ sjekke det.

Skrevet

Det er strand og sol, ikke utflukter eller noe. Jeg får ta det opp med legen min.

Hva skjer om jeg begynner å jobbe litt før, drar på tur, jobber litt og blir dårlig og sykemeldt igjen? Mister jeg da pengene for den perioden jeg var på ferie?

Jeg har en jobb der det kreves både psykiske og fyskiske utfordringer, det kan være slitsomt. Har prøvd meg på jobb tidligere, noe som var utrolig dumt, man skal jo ikke presse seg. Tror jeg har blitt "sykere" av at jeg presset meg tidlig i sykdommen.

Skrevet

Vet ikke om det er riktig og poste her, men prøver.

Har bestilt tur til Asia for ca 6 mnd siden, nå er det 2 mnd til avreise. Jeg er sykemeldt pga ettervirkninger av kyssesyken, er slapp med feber og tåler genrelt lite.

Kan jeg søke om å få dra på denne turen? Det er uten barn, og jeg vil jo få slappet av, det blir ikke noe hektisk ferie.

Noen som har erfaringer med å søke NAV om å kunne reise? Vil dette bli godkjent tror dere?

Hva hvis jeg er i form til å begynne å jobbe om en mnd, og jeg jobber, drar på ferie, jobber litt og blir dårlig igjen. Vil jeg da miste sykepengene for denne perioden?

Det skal ikke være noe problem å få dette avklart med nav, dersom du får legen til å sende et skriv hvor det står at denne godkjenner reisen. Vil anbefale deg å sende søknaden i goooood tid, jeg sendte selv søknad og lege erklæring 3 uker før avreise...det tok seks uker før jeg fikk penger igjen, enda turen var godkjent. Lykke til!

Skrevet

Men man skal jo ikke ha penger i ferien likevel, så det er vel egentlig ikke slik at du mister dem?

Eller ver jeg helt på bærtur nå?

Skrevet

Men man skal jo ikke ha penger i ferien likevel, så det er vel egentlig ikke slik at du mister dem?

Eller ver jeg helt på bærtur nå?

Dersom du blir syk når du har ferie, får du igjen den ferien til bruk senere :)

Skrevet

Jo,når man er sykemeldt tar man jo ikke ferie på vanlig måte, og skal ha utbetalt sykepenger hvis legen har godkjent at man reiser bort i sykemeldingsperioden....

Skrevet

Jeg trenger ikke ta ut ferie fra jobben på denne turen, da jeg har langfri og avspassering.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...