Gå til innhold

Kjøpt for store støvler, spare til neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt et par Sorel Cub støvler i str 24, de kom i posten i dag, og er alt for store til mitt 14 mnd gamle barn. Er det sannsynlig at de passer til neste år? Han bruker 24 i Ponnystøvler, som jeg også har kjøpt, så han trenger uansett ikke disse støvlene i år, ville bare blitt ekstrastøvler. Jeg syntes Sorelstøvlene så innmari store ut i størrelsen, men samtidig så gode, og et godt kjøp (tilbud 250 kr), at jeg vil beholde de istedenfor å returnere. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig vanskeleg å veta kva str ungen brukar om eit år, i alle fall med så små ungar. Men sannsynlegvis vil str 24 vera passe for ein unge på 2-2,5 år, så det er jo grunn til å tru støvlane vil passe neste år. Ikkje at eg skjønner kvifor du kjøpte støvlar i str 24 til ein 1-åring :klo:

Min gut som no er 2, var 13 mnd på denne tida i fjor, altså omtrent like gamal som din unge. I fjor vinter hadde han vintersko i str 21, i år har han str 24. Dei er litt store, men tippar han veks inn i dei i løpet av vinteren.

Ein 1-1,5-åring vil sannsynlegvis bruke str 20-22 i sko.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har gjort det i mange år. Er det noe som er sikkert, så er det at barneføtter varierer veldig i størrelse ved samme alder!

Ta ut sålene og mål dem mot hverandre. Da får du bedre inntrykk av hvor mye større de er (Sorel er jo klumpete i fasongen, så de SER veldig store ut).

Uansett kan du vel beholde dem, og dersom de er for små neste vinter, så kan du vel selge dem/gi dem bort da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk målt føttene hans hos skobutikk, og han er str 24. Det er forskjell på unger ;)

Da sparer jeg dem :) de må være innmari store i størrelsen!

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg fikk målt føttene hans hos skobutikk, og han er str 24. Det er forskjell på unger ;)

Da sparer jeg dem :) de må være innmari store i størrelsen!

Det er også forskjell på produsenter og t.o.m. modeller innenfor samme produsent, når det kommer til størrelser. Mål alltid i forhold til den innvendige sålen i skoen.

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Imli: det er jo ikke uvanlig at 1 åringer bruker 24 i sko?

Skrevet

Imli: det er jo ikke uvanlig at 1 åringer bruker 24 i sko?

Kanskje ikkje, eg berre såg for meg at ein 1-åring vanlegvis brukte 20-21 eller noko. Det gjorde i alle fall mine ungar og dei eg kjenner...

Gjest Molly80
Skrevet

Sønnen min gikk opp to størrelser i løpet av vinteren i fjør. Han var ett år september -10. Så de vokser plutselig mye og da kan det være de passer plutselig ;-)

Skrevet

Kan godt hende de ikke passer neste år altså, med mindre de ikke er vanvittig mye større (Sorel ser jo gedigne ut). Jenta mi brukte 23 i sko da hun var 15 mnd, ett år etter så måtte hun ha 25/26. Hun blir 3 om en drøy måned og str 27 passer med god margin nå, så føttene vokser i rykk og napp.

Skrevet

Er han 24 nå så passer jo ikke Sorell i str 24 neste år?

Skrevet

Ikkje at eg skjønner kvifor du kjøpte støvlar i str 24 til ein 1-åring :klo:

Hun skriver jo at gutten allerede bruker str 24 i ponnystøvler, så da er det vel ikke så unaturlig at hun kjøper str 24.

Skrevet

Er han 24 nå så passer jo ikke Sorell i str 24 neste år?

De var så innmari store i størrelsen, så tror de passer :) Får vente og se. Selger dem eventuelt på finn neste vinter hvis de er for små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...