AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg skal legge om hele kostholdet mitt, da jeg er dritt lei av å gå rundt å være feit. Nå skal jeg gjøre noe med det. Jeg har aldri spist mellommåltider, og har hørt det kan være ganske greit å gjøre Er da Skyr et greit alternativ? Er skyr snill med oss slankere? Eller er det nok et "lett produkt" som lurer oss og er stappfull av kunstige stoffer?
Gjest Dropkick Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Les bakpå boksen med Skyr, du må regne ut hvor mange kalorier du har inn og hvor mange du har ut. for å gå ned i vekt må du forbruke fler kalorier enn du får i deg via maten. legg opp en plan med hvor mange kalorier du skal ha til frokost og hvor mange kalorier et mellommåltid skal ha så ser du fort om skyr er greit eller ikke.
Kalas Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 De fleste Skyr-variantene inneholder dessverre kunstig søtstoff, derfor styrer i hvert fall jeg unna.
Gjest Bomullsdott Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Da jeg slanket meg spiste jeg ofte skyr til mellommåltid, og gikk ned masse i vekt. Så tror ikke skyren er så ille, altså. Men den smaker jo helt forferdelig, da.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 De fleste Skyr-variantene inneholder dessverre kunstig søtstoff, derfor styrer i hvert fall jeg unna. Det her er bare hysteria, aspartam, som er søtstoffet du nevner er ikke farlig. Kristine økern, bak siden www.dedication.blogg.no, som er utdannet innen ernæring, driver med trening daglig og har mer peiling enn deg bruker skyr hele, og andre produkter med aspartam, hun har til og med skrevet om "aspartam": http://dedication.blogg.no/1305224231_more_fun.html Og kan godt sitere det hun skrev: "Aspartam er nok det mest fryktede søtningsstoffet og mange synes dette er skummelt. Så og si alle studier gjort med aspartam er gjort på rotter og mus med ekstrem høy dose. University of Maryland gjennomgikk 500 studier i 'Aspartame Deemed Safe By' og konkluderte med at aspartam ikke er farlig og at det ikke er noen sammenheng mellom aspartam og kreft eller andre sykdommer. Jeg tar meg gjerne en lettbrus, et glass funn eller andre produkter som inneholder aspartam uten å frykte noen konsekvenser. Alt med måte, det handler om å finne en balanse. Jeg lever såpass rent og prikk fritt ellers at jeg unner meg et glass pepsi max (som er min store last) uten dårlig samvittighet " For det første så er det ekstreme doser som rotter er utsatt for, og vi er ikke gnagere. Så den hysterien kan du egentlig legge av deg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 De fleste Skyr-variantene inneholder dessverre kunstig søtstoff, derfor styrer i hvert fall jeg unna. Det her er bare hysteria, aspartam, som er søtstoffet du nevner er ikke farlig. Kristine økern, bak siden www.dedication.blogg.no, som er utdannet innen ernæring, driver med trening daglig og har mer peiling enn deg bruker skyr hele, og andre produkter med aspartam, hun har til og med skrevet om "aspartam": http://dedication.blogg.no/1305224231_more_fun.html Og kan godt sitere det hun skrev: "Aspartam er nok det mest fryktede søtningsstoffet og mange synes dette er skummelt. Så og si alle studier gjort med aspartam er gjort på rotter og mus med ekstrem høy dose. University of Maryland gjennomgikk 500 studier i 'Aspartame Deemed Safe By' og konkluderte med at aspartam ikke er farlig og at det ikke er noen sammenheng mellom aspartam og kreft eller andre sykdommer. Jeg tar meg gjerne en lettbrus, et glass funn eller andre produkter som inneholder aspartam uten å frykte noen konsekvenser. Alt med måte, det handler om å finne en balanse. Jeg lever såpass rent og prikk fritt ellers at jeg unner meg et glass pepsi max (som er min store last) uten dårlig samvittighet " For det første så er det ekstreme doser som rotter er utsatt for, og vi er ikke gnagere. Så den hysterien kan du egentlig legge av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå