AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er i starten av 20-årene. Siden jeg var 13-14 år, har jeg slitt med spiseforstyrrelser, selvskading og depresjoner. Jeg har alltid klart å holde fokus på skole og arbeid, men i februar i år fikk jeg et sammenbrudd. Nå får jeg tett oppfølging av lege og psykolog, og har startet på medisiner som ser ut til å hjelpe. Jeg går første året på lærerhøgskolen, noe som jeg trives utrolig godt med! Det sier seg selv at jeg er fattig student, og 6800 kroner i måneden er ikke nok til å dekke husleie, regninger, busskort osv. Derfor har jeg vært innstilt på at jeg er nødt til å jobbe ved siden av studiene. Til nå har jeg klart å holde på jobben, men jeg blir så utrolig sliten og utkjørt. Jeg har snakket med legen om dette tidligere, og hun sier at det er mulig å få full støtte fra NAV mens jeg tar utdanningen, og at jeg kan jobbe i ferier o.l. Dette er jeg veldig skeptisk til, fordi at jeg ikke ønsker å føle meg - og bli sett på som en "trygdesnylter". Allikevel vet jeg at det jeg sliter med er såpass alvorlig at jeg har bedre grunn enn mange andre til å få denne hjelpen. Har noen av dere erfaring med dette? Har litt lyst til å vite mer om hva det går ut på før jeg tar det opp med legen på tirsdag. Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å fungere godt nok til å klare å kombinere jobb og skole, men det gjør jeg altså ikke... I tillegg vet jeg at jeg har betalt mitt av både skatt og avgifter, og det er vel akkurat slike situasjoner som dette vi gjør det for? Beklager et litt rotete innlegg...
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 du kan sikkert få sykemelding fra jobben. legen skal jo vite alt om det
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal få stønad Hvorfor skal du kunne få noe ekstra, når de ikke får det? Jeg vet rett og slett ikke, men jeg bare syns det er rart at du skal få ekstra støtte fra nav.
Gjest Bartenina Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg fikk tilbud om å søke om ekstra stønad fra NAV, uten en gang å spøøre om det, så tror ikke du trenger å føle deg som en trygdesnylter ;-)
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal få stønad Hvorfor skal du kunne få noe ekstra, når de ikke får det? Jeg vet rett og slett ikke, men jeg bare syns det er rart at du skal få ekstra støtte fra nav. Det er mange som får ekstra støtte fra nav fordi at de ikke klarer å holde på jobb og inntekt ved siden av studiene. Det er der jeg er nå, og det var det jeg mente
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg fikk tilbud om å søke om ekstra stønad fra NAV, uten en gang å spøøre om det, så tror ikke du trenger å føle deg som en trygdesnylter ;-) Oki, jeg har sendt mail til nav, og skal til legen på tirsdag, så jeg får se hvilke svar jeg får
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå