AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Hei, jeg og bf hadde før en privat avtale, vi kom frem til et beløp og vi skulle prøve oss frem og forandre på det hvis jeg trengte mer. Jeg trengte mer etter som ungen ble større og det ble mer utgifter, men da nektet han å diskutere det og mente heller at jeg kunne finne meg en billigere plass å leie (da måtte jeg flyttet laaangt ut i mindre tettbebygget strøk og måtte skifte jobb og barnehage, så det hadde ikke vært aktuelt, i hvertfall når jeg ikke har bil eller lappen). Men uansett, jeg gikk til nav og søkte om å fastsette bidraget, dette er to mnd siden nå. BF har vært helt umulig å samarbeide med etter det, noe jeg egentlig reknet med, men nå i de siste dagene har han roet seg ned og ville diskutere ny avtale som egentlig var ganske grei litt mer rettferdig fordeling liksom.. En 1000 lapp mer (som egentlig er det jeg trengte), men at avtalen gjor slik at han betaler bidragsreiser selv (han bor på andre siden av norge liksom og for å reise hit koster det ca 3000 med fly. Nav er ikke ferdig å behandle den bidragssøknaden, men jeg kan tenke meg jeg får ca 2000 mer enn hva den gamle avtalen var på. Da ser det slik ut Gammel avtale: XXX Nav fastsettelse: +2000 (?) - 1500 (ca. til deling av samværsreiser) Eller Ny avtale: + 1000, men uten samværs reiseutgifter.. Tror helst jeg vil ha privat samværsavtale, det vil han og siden han har venner og slikt her jeg bor, og hvis vi tar det gjennom nav slik at jeg må betale halvparten av samværsreisene får han ikke fritid utenom det (pga vi skal kun dele på det hvis han reiser kun for å ha samvær), derfor måtte han da reist utenom hvis han skulle finnet på noe med venner her. (selv om han fint kan ta med seg ungen på besøk og slikt, selv om han har samvær). Men hva skjer hvis jeg sier til nav at vi har kommet til en ny privat avtale? Siden jeg har fått bidragsforskudd som vi sikkert må betale tilbake..
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Hei, jeg og bf hadde før en privat avtale, vi kom frem til et beløp og vi skulle prøve oss frem og forandre på det hvis jeg trengte mer. Jeg trengte mer etter som ungen ble større og det ble mer utgifter, men da nektet han å diskutere det og mente heller at jeg kunne finne meg en billigere plass å leie (da måtte jeg flyttet laaangt ut i mindre tettbebygget strøk og måtte skifte jobb og barnehage, så det hadde ikke vært aktuelt, i hvertfall når jeg ikke har bil eller lappen). Men uansett, jeg gikk til nav og søkte om å fastsette bidraget, dette er to mnd siden nå. BF har vært helt umulig å samarbeide med etter det, noe jeg egentlig reknet med, men nå i de siste dagene har han roet seg ned og ville diskutere ny avtale som egentlig var ganske grei litt mer rettferdig fordeling liksom.. En 1000 lapp mer (som egentlig er det jeg trengte), men at avtalen gjor slik at han betaler bidragsreiser selv (han bor på andre siden av norge liksom og for å reise hit koster det ca 3000 med fly. Nav er ikke ferdig å behandle den bidragssøknaden, men jeg kan tenke meg jeg får ca 2000 mer enn hva den gamle avtalen var på. Da ser det slik ut Gammel avtale: XXX Nav fastsettelse: +2000 (?) - 1500 (ca. til deling av samværsreiser) Eller Ny avtale: + 1000, men uten samværs reiseutgifter.. Tror helst jeg vil ha privat samværsavtale, det vil han og siden han har venner og slikt her jeg bor, og hvis vi tar det gjennom nav slik at jeg må betale halvparten av samværsreisene får han ikke fritid utenom det (pga vi skal kun dele på det hvis han reiser kun for å ha samvær), derfor måtte han da reist utenom hvis han skulle finnet på noe med venner her. (selv om han fint kan ta med seg ungen på besøk og slikt, selv om han har samvær). Men hva skjer hvis jeg sier til nav at vi har kommet til en ny privat avtale? Siden jeg har fått bidragsforskudd som vi sikkert må betale tilbake.. Det virker rotete å forstå men det virker så du har satt deg inn i at du får mer med offentlig innkreving/fastsettelse av bidrag. Dette ønsker du ikke av en aller annen grunn? Skjønner da far ikke ønsker betale mer da det innvirker på hans økonomi. Det finnes offentlig innkreving og den kan du vel bare benytte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå