Gå til innhold

Et menneske med bachelor i psykologi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en som har en bachelor i psykologi? ville dere oppfattet dette mennesket som smart? eller bare helt average Joe ala noe alle lett kan oppnå? OG: vil du si at dette er en akademiker!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt på det som jeg hadde tenkt på meg selv. Interessert i oppførsel, hvordan vi tenker og hvordan situasjoner og hendelser påvirker oss. Jeg ser ikke på meg selv som smart, kun helt normal. Jeg ser på en som har bachelorgrad i psykolog som nettopp er opptatt av mennesket på denne måten.

De fleste kan oppnå bachelorgrad i psykologi. Dog må man være interessert i det for å komme igjennom det, det er tørt. Man må også ha statistikk for å få graden (i allefall her i landet jeg bor) så om man ikke skjønner det så blir det vanskeligere. Jeg ser på det som en akademiker ja.

Skrevet

Helt vanlig. Mange som har bachelor i akkurat psykologi har det fordi det er kjempevanskelig å komme videre fra bachelor, etter det en venninne av meg har fortalt (hun har denne bacheloren selv, og begynte på noe annet etterpå, fordi det var så vanskelig å komme videre). Men dette er noen år siden, så det kan hende det er endret på nå (for å unngå at så mange tar bachelor når de ikke kommer seg videre).

Har inntrykk av at det er vanskelig å få gjort så mye med "bare" en bachelor nå om dagen, har en annen bachelor selv, og føler ikke den er verdt noen ting :sukk:

Skrevet

Vil vel se på vedkommende som en akademiker, men ikke noe smartere enn andre folk. Dette nettopp pga. det Dragen over her sier, er veldig overkommelig å få en bachelor i psykologi.. men det er det å komme videre som er krevende.

Skrevet

jeg har det. Og føler den ikke er verdt stort. Skal prøve å komme meg inn på proffesjon nå. Har også master i rettsvitenskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...