Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 20 uker er det slutt på dagpengene perioden min, hva slags støtte har jeg krav på etterpå? Eller er det rett på sosialkontoret?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Om du ikke har fått deg en jobb på 20 uker, så får du nok søke om sosialstønad.

Skrevet

Om 20 uker er det slutt på dagpengene perioden min, hva slags støtte har jeg krav på etterpå? Eller er det rett på sosialkontoret?

Nevner ikke at du kanskje har fått deg jobb eller noe innen de 20 ukene...

Nei du, klipp deg og få deg en jobb som alle andre..

• Liker 1
Skrevet

Nevner ikke at du kanskje har fått deg jobb eller noe innen de 20 ukene...

Nei du, klipp deg og få deg en jobb som alle andre..

Har fin hårfrisyre jeg, og med hvilken rett har du billabolla til å automatisk gå ut fra at jeg er en "lat" person som ikke gidder å jobbe? :kjefte: Jeg er voksen og har vært i arbeidslivet i mange år, ble arbeidsledig da bedriften gikk komkurs og har siden sendt 100vis av søknader på jobber det står kø om.

Skrevet

Har fin hårfrisyre jeg, og med hvilken rett har du billabolla til å automatisk gå ut fra at jeg er en "lat" person som ikke gidder å jobbe? :kjefte: Jeg er voksen og har vært i arbeidslivet i mange år, ble arbeidsledig da bedriften gikk komkurs og har siden sendt 100vis av søknader på jobber det står kø om.

Drit i det der, det er alltid folk her som svarer på ALT ANNET enn hva det blir spurt om. Hvis du lager en tråd om at du har fått et sjenerende blåmerke, går folk auotmatisk utfra at mannen din har laga det. Om du har dårlig økonomi, betyr det at du er en jævla sløser. Om du går på dagpenger, og lurer på hva som skjer om du ikke har fått deg jobb, til tross for at du har prøvd, vet folk at det selvsagt er fordi du er lat og ikke vil jobbe. :ironi:

Men svaret er nok slik at det blir sosial/individstønad på deg fra NAV, mulig du må på sånn "jobbsøkerklubb" eller noe lignende da, for å få mottatt stønaden.

håper du får jobb :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

I helsesektoren er det et skrikende behov for flere folk de fleste steder, ta kontakt med pleie og omsorgsdistriktet i kommune så er jeg sikker på at de har bruk for deg. Når dagpengene dine tar slutt er det sosialen som er neste skritt hvis du ikke har fått deg jobb, da må det være bedre å være feks tilkallingsvikar enn å få penger der ;)

Skrevet

I helsesektoren er det et skrikende behov for flere folk de fleste steder, ta kontakt med pleie og omsorgsdistriktet i kommune så er jeg sikker på at de har bruk for deg. Når dagpengene dine tar slutt er det sosialen som er neste skritt hvis du ikke har fått deg jobb, da må det være bedre å være feks tilkallingsvikar enn å få penger der ;)

Og ikkje minst, så skal du ikkje jobbe særskilt mykje for å få meir utbetalt enn du vil få på sosialen.

Skrevet

Takk for seriøse svar og tips. Hilsen TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...