Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Heisann dere.. Jeg er på utkikk etter ny laptop som jeg hovedsaklig skal bruke til surfing, skriving og bare sånn "i veska laptop".... Denne så jeg på ebay men den ser litt sånn plastik ut? Og den var jo veeeeldig liten... Har en packerbell på 13" nå som jeg har vært fornøyd med i str, men den dør snart så nå haster det med ny. Lefdal har også denne, og den kom ut best i test i følge tv2 hjelper deg, men den er også ett hakk for liten tror jeg... Jeg er en fattig student så laptoppen må være rimelig! Noen innslag/forslag eller tips?
AloeVera Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg er student selv, og valgte en macbook pro. Angrer ikke et sekund! Den er solid og tåler en del og regner med å ha den en god stund fremover. Den går også svært lenge uten strømtilførsel Jo, den er dyr. Ca 10 000 kr. Men de forrige pcene jeg har hatt har kun vart i 2-3 år. Vet av folk som har hatt mac i over fem år og den er fortsatt like rask og god. Endret 20. oktober 2011 av onlyme 1
Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar men jeg ønsker ikke en Mac desverre. Packerbellen jeg har nå koste noen tusen og har hatt den i 5 år(!) 10 tusen blir alt for mye for meg for en laptop men tusen takk for tipset:)
AloeVera Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Kanskje du er litt flinkere enn meg med å bruke den riktig. Hadde en siemens før maccen som jeg betalte 6-7 tusen for og den går det rett og slett ikke an å bruke lenger. Dell har jeg også dårlig erfaring med.
Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har ikke mye erfaring med dell eller simens, men jeg har god erfaring med Packerbell og Hp feks:) Er jo sååå mange laptopper og velge i så er ikke lett å finne " den rette" men tror jeg går for packerbell eller hp, selv har jeg vært super fornøyd med Packerbell
Xmir Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 asus u36 er en maskin jeg vil anbefale i hvertfall. 1
KaffeLars Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Mac er ikke bedre. De som påstår det er religiøst opptatt av å være sære. Mac er bare dobbelt så dyr, det er det hele. En vanlig privat bruker kaster 5 lapper ut av vinduet for ingenting. Acer sin Travelmate serie av laptop har jeg veldig gode erfaringer med. Jeg er i faget og har sett mange hundre ulike PCer. Travelmate tåler en smell, det gjør ikke de billigere. http://www.acer.no/ac/no/NO/content/series/travelmate Men er budsjettet lite, så er det billigere serier av Acer. Tastaturet er dårlig på alle billige laptoper, men det kan brukes eksternt i full størrelse. De fleste skader på laptoper skjer i strømpluggen. Folk spaserer rundt med strømpluggen i og til slutt knaser den og kontakten dens i stykker mot gulvet eller vegger/dørkarmer. Så må hovedkortet eller strømkortet byttes. Det er dyrt. Sørg for at ingen snubler i den.
Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Er enig med deg Kaffelars at Mac er oppskrytt og det er noe jeg aldri ville ha kjøpt, men smak og behag:p Den Ausus pc var flott, også skal jeg sjekke ut liken om acer litt nærmere:) Har aldri hatt acer men min bror hadde en acer pc og makan til dritt pc har vi aldri noen sinne vært borti men kan godt hende det kun var den da men alikevel:/ Ellers er det ingen som anbefaler hp el packerbell?
KaffeLars Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Acer har mange serier. De dyre er bra. De billige er mindre solide og har billigere komponenter. En kunde har nesten 50 Travelmate og det er veldig lite feil på de. Problemet er bare at den produktserien koster mye penger, og vanlige folk har ikke råd. De er henvist til å kjøpe tynn plastikk, renskrapt og taiwansk. Noen er så billig at blekket på tastene går av etter en mnd.
Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Hm ok.. Har hatt hp og packerbell (ikke så alt for dyre, ca 4000-7000kr) og hatt de i flere år og fremdeles blekket på tastene så jeg tror jeg holder meg til en av disse produsentene... Kjøpe en pc som bokstavene går av etter 1mnd, nei det blir for dumt:p Endret 20. oktober 2011 av redstar
charlott Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er student selv, og valgte en macbook pro. Angrer ikke et sekund! Den er solid og tåler en del og regner med å ha den en god stund fremover. Den går også svært lenge uten strømtilførsel Jo, den er dyr. Ca 10 000 kr. Men de forrige pcene jeg har hatt har kun vart i 2-3 år. Vet av folk som har hatt mac i over fem år og den er fortsatt like rask og god. Ditto! 1
KaffeLars Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 De som har Mac kan ikke på noen måte sannsynliggjøre at de har gjort et bra/bedre valg enn PC. Eller får bedre resultater på noen måte. De aller fleste aner ikke hva de snakker om. Det er en slags religion, og de som lar seg verve til den får betale dyrt. Det gjelder mange merkevarer, fra tannpirkere til lastebiler. Argumentene henter mac'erne og kopierer fra nettet, ukritisk. Og hjelper ikke det, så innleder de en innfløkt teknisk debatt med uforståelige termer som ingen kan delta i eller forstå. For å unngå sammenligninger eller slippe å innrømme at de ikke visste hva de gjorde. Brukere har prøvd å vise meg at Mac er "bedre", uten å vite noe om alternativet på PC i det hele tatt. PC kan gjøre ALT det Mac kan gjøre og mere til, mye mere. Det morsomste var vel en som sa at Mac ikke henger seg opp, og et minutt senere skjedde akkurat det. Harddisk til Mac er klin lik de til PC, men er dobbelt så dyre. Eks på aktuelt tilbehør: 2 TB ekstern harddisk til Mac: 2300 kr. Akkurat samme til PC: 900 kr. 3
Mr.Omg Skrevet 20. oktober 2011 #13 Skrevet 20. oktober 2011 De som har Mac kan ikke på noen måte sannsynliggjøre at de har gjort et bra/bedre valg enn PC. Eller får bedre resultater på noen måte. De aller fleste aner ikke hva de snakker om. Det er en slags religion, og de som lar seg verve til den får betale dyrt. Det gjelder mange merkevarer, fra tannpirkere til lastebiler. Argumentene henter mac'erne og kopierer fra nettet, ukritisk. Og hjelper ikke det, så innleder de en innfløkt teknisk debatt med uforståelige termer som ingen kan delta i eller forstå. For å unngå sammenligninger eller slippe å innrømme at de ikke visste hva de gjorde. Brukere har prøvd å vise meg at Mac er "bedre", uten å vite noe om alternativet på PC i det hele tatt. PC kan gjøre ALT det Mac kan gjøre og mere til, mye mere. Det morsomste var vel en som sa at Mac ikke henger seg opp, og et minutt senere skjedde akkurat det. Harddisk til Mac er klin lik de til PC, men er dobbelt så dyre. Eks på aktuelt tilbehør: 2 TB ekstern harddisk til Mac: 2300 kr. Akkurat samme til PC: 900 kr. TS: Asus pleier å være et bra valg 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #14 Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan er f eks denne: www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIX370081NE/msi-x-slim-13-4-barbar-pc-x370-081ne ? Er det no bra for pengene?
KaffeLars Skrevet 20. oktober 2011 #15 Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan er f eks denne: www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIX370081NE/msi-x-slim-13-4-barbar-pc-x370-081ne ? Er det no bra for pengene? Virker kurant. MSI er gode til å lage hovedkort. 1
Cata Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Siden du nå absolutt ikke vil ha Mac , hva med Lenovo? Har brukt IBM og senere Lenovo på jobb i mange år og min første IBM Thinkpad måtte omtrent skytes. Jeg hadde den i nesten 8 år uten å oppleve andre problemer enn at batteriet ble en del svekket over tid. Men det ville trolig alle andres batterier også blitt etter såpass mange år. Der eierne av Dell og Fujitsu-Siemens sto og bannet over laptoper som ikke ville kople seg opp mot nettet i forskjellige møterom, eller laptoper som fikk "blåskjerm" i hytt og pine, så sto jeg med min steinaldermaskin og bare slo den på - og så funket den. Endret 20. oktober 2011 av Cata 1
Gjest redstar Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Tusen takk for nyttige og hjelpsomme innlegg:) Du kaffelars, d virker som om du har litt peiling... Vis en trengen en laptop til 'fritidsbruk' til den billigste sum, hvilken velger jeg da? Lenovo skal jeg sjekke ut:-) Auses må jeg også sjekke ut ja... Leteletelete:)
Henkie Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Harddisk til Mac er klin lik de til PC, men er dobbelt så dyre. Eks på aktuelt tilbehør: 2 TB ekstern harddisk til Mac: 2300 kr. Akkurat samme til PC: 900 kr. Gidder ikke diskutere Mac vs pc med deg, da du virker religiøst overbevist om at Mac er noe ordentlig møkk, men: dersom ekstern hd til Mac og pc er klin like...hva i HULESTE får deg til å tro at de skiller noe i pris??? Det er jo samme harddisken!!! Tufs!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har en relativt ny Asus, som jeg vil advare mot å kjøpe. Asus eee 1215b. Mousepad'en er skikkelig dårlig, og det er visst en feil i produksjonen har jeg funnet ut etter mange timer på google... Og det er visst heller ikke mye å gjøre med, Asus klarer ikke å fikse det for de som har sendt inn pc'n har bare fått den tilbake og problemet har ikke vært løst. Så jeg har en laptop som har en mus som bare virker som den vil, for å gjøre en allerede altfor lang og kjedelig historie kortere: styr unna denne modellen. Bare et tips, siden den faller innenfor søkekriteriene til TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå