Veronica W Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har levd med katter hele livet, men etter at jeg fant mannen i mitt liv og vi flyttet sammen har ikke det vært mulig. Han har allergi mot noen katter, mens noen katter går bedre enn andre:) Jeg har veldig lyst å forsøke å få en kattunge, men da må det være slik at vi får "låne" den noen dager, for å se om mannen reagerer på den eller ikke, men fremdeles være slik at vi kan levere den tilbake dersom det ikke skulle gå. Noen som kunne være interessert i noe slikt?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg ser at dere ønsker en kattunge, men jeg prøver meg likevel... Jeg startet denne tråden i dag om vår pus som trenger et nytt hjem. Vi låner henne mer enn gjerne bort en stund dersom det kunne gitt henne muligheten for å få et nytt hjem. Vi bor ikke i Drammensområdet, men nære nok til at vi gjerne leverer og eventuelt henter igjen. Hvis du/dere vil vite mer om pusen vår (9 år gammel svart, kastrert hunn huskatt), kan du bare si fra her, så sender jeg deg en privat melding. 1
Veronica W Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2012 Jeg ser at dere ønsker en kattunge, men jeg prøver meg likevel... Jeg startet denne tråden i dag om vår pus som trenger et nytt hjem. Vi låner henne mer enn gjerne bort en stund dersom det kunne gitt henne muligheten for å få et nytt hjem. Vi bor ikke i Drammensområdet, men nære nok til at vi gjerne leverer og eventuelt henter igjen. Hvis du/dere vil vite mer om pusen vår (9 år gammel svart, kastrert hunn huskatt), kan du bare si fra her, så sender jeg deg en privat melding. Jeg er ikke negativ til en voksen katt! Send gjerne litt info om den, og gjerne et bilde på privat melding
KatteLatte Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Sibirkatter er for noen allergivennlige. Det finnes besøkshjem for sibirkatter rundt om i landet, hvor du kan komme på besøk en time for å kose med katten. Du kan også børste den og ta med pels hjem. Det står på sibirkattens venner at det er besøkshjem i Drammen. En sibirkatt koster noen tusen da, men det er vel verdt det hvis alternativet er å ikke ha katt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 En nabo med allergi har Sibirkatt, og hun tåler den mye bedre enn andre katter. Katter med lys pels er generelt mer allergivennlige enn katter med mørk pels. Et alternativ kan jo være å "låne" katten en uke eller to, samtidig som typen din skaffer seg allergitabletter? Det er mange ulike allergiprodukter der ute, og de fleste blir man ikke trøtt av en gang. (Det er i stor grad allergien som gjør deg trøtt, ikke tablettene).
Minya Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 (endret) Katter med lys pels er generelt mer allergivennlige enn katter med mørk pels. Da er katta vår unntaket til regelen, hun er hvit og alle allergikere jeg kjenner, reagerer på henne. Vi har derfor alltid ekstra antihistaminer liggende i tilfelle Endret 18. februar 2012 av Minya
Gjest Lille-pus Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Det hadde vært fint å sett noe bagrunnsmateriale som understøtter konklusjonen om at lyse katter er mer allergivennlige enn mørke katter Det er så mange rare, men velmente, påstander ute og går når det gjelder allergi mot katt. - og den som er allergisk kan jo bli aldeles surrete i toppen av å prøve å finne ut av dette. Neida, Lille-pus er ikke allergisk mot noe som helst (så langt hun vet....)
Veronica W Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2012 Vi har forsøkt oss på besøkshjem for sibirkatt tidligere, men gikk ikke da.. tror det avhenger veldig fra katt til katt... føler heller ikke det er noen permanent løsning å gå på tabletter fast heller... Ideelt hadde jo vært å få "låne" en pus en liten stund ja.. Men det er akkurat det jeg syns er vanskelig... De fleste vil jo gjerne selge dem, ikke kanskje mulig få de tilbake etter noen uker..
FangeLiv Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er allergisk mot katt. Og det verste for meg er den første timen når jeg møter en ny katt. Da reagerer jeg veldig, og har ubehag med pustebesvær, hosting, nysing og rennende nese. Etter et par dager sammen med katten blir reaksjonen gradvis svakere, og som regel til å leve med. Så det å være på besøk med en katt noen timer, behøver ikke å gi noe avgjørende svar på hvordan samlivet med katt vil bli på lang sikt. For øvrig har vi flere katter nå og det fungerer fint. Merker allegien en del, har blant annet fått noe kontaktallergi av den ene katten, med utslett på armene. Men det går greit. Et liv uten katt gjør den psykiske helsen verre, enn den fysiske blir med noen katter i hus. 1
Thorn Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Det er ikke bare rasekatter som kan være allergivennlige, det er stor forskjell på reaksjonene på mine to gateblandinger! Brodern reagerer i utgangspunktet på katt, men på ene katten min reagerer han kraftigere enn normal og på den andre reagerer han omtrent ikke i hele tatt. Begge mine er forøvrig mørke Det er jo kanskje en mulighet å besøke ulike fosterhjem for katter og se om det er noen han reagerer mindre på?
ninuska_ Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Jeg har en vanlig huskatt. Bor med allergiker og hennes kjæreste som er her nesten hver dag er hyperallergisk mot hund og katt. Allikevel reagerer ikke "sambo" eller typen hennes på pus! Heller ingen andre jeg kjenner Gjett om han elsker katten min - iblant mistenker jeg han kun er på besøk for å leke med han! Støtter siste forslag! Endret 21. februar 2012 av ninuska_
Veronica W Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2012 Problemet er bare å finne hjem man kan besøke for å kjenne på kattene da, eller få låne noen
ninuska_ Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Problemet er bare å finne hjem man kan besøke for å kjenne på kattene da, eller få låne noen Er det ikke vanlig å dra og hilse på katten man skal ta med hjem? Og jeg vet at mange har en ordning på at pus kan komme tilbake i løpet av en to-ukers tid om det ikke skulle gå. Det er bare å forhøre seg med Dyrebeskyttelsen? Hvis man finner dyrekjære mennesker så er jeg sikker på at de både forstår og tar tilbake katten - de vil kattens beste. Når jeg hentet min pus, sa de jeg skulle ringe når som helst om vi ombestemte oss. De har fortsatt kontakt med meg, ønsker oppdateringer på store hendelser, og sender sms for å spørre åssen herremannen har det i ny og ne. Endret 22. februar 2012 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå