Gå til innhold

Høybråten er imot fri abort etter voldtekt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

dette kom frem i Dagbladet på søndag

Høybråten blir den nye lederen i Krf og statsministerkandidat

Han er altså av krf utpekt til å styre landet med støtte fra en liten gruppe mørkemenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

URL?

Alvheim, som selv er kristen og tidligere medlem av KrF, er ikke i tvil om at helseministeren vil snevre inn partiet. "Høybråten er ikke en mørkemann, men tett opptil. Han er moraliserende og vil reversere den liberale utviklingen i partiet".

Som andre KrF-ere mener han også at homofilt samliv er synd, og at abort burde vært forbudt. Høybråten går imidlertid et skritt lenger. Han mener en kvinne som blir gravid etter en voldtekt, skal bære barnet fram. Det bekreftet han i et intervju med VG tidligere i år.

Dagbladet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/12/07/385474.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjell Magne Bondevik avviser at Høybråten er konservativ. I gårsdagens Aftenposten rykket han ut med et varmt forsvar for sin partifelle.

- Noen forsøker å tegne et bilde av ham som ikke er rettferdig. (...) Politisk er han plassert i sentrum både i KrF og i norsk politikk generelt. (...) Han kjenner en sterk forpliktelse på partiets kristne verdigrunnlag

Er det ikke akkurat det som er konservativ? Nå kan en jo tolke det på de aller villeste veier siden alt er så relativt. Men med det som Kjell Magne selv sier om partiets kristne verdigrunnlag, og når Dagfinn selv sier at homofilt samliv er en synd og at abort etter voldtekt burde være forbudt, så finner jeg ikke noe annen beskrivelse enn konservativ.

Er det denne mannen vi vil skal ha møter med toppledere fra andre land på vegne av Norge? Noen vil helt sikkert ha han der, men jeg for min del håper han aldri kommer i den posisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kom frem i Dagbladet på søndag

Høybråten blir den nye lederen i Krf og statsministerkandidat

Han er altså av krf utpekt til å styre landet med støtte fra en liten gruppe mørkemenn

Til å begynne med: KrF kan ikke utpeke noen til å styre landet. De kan fremme et kandidatur.

Så: Nå har jeg fått lest artikkelen du viser til. Mye av det som kommer fram, er jo fra andres munn enn Høybråtens. Jeg er generelt skeptisk til hva mediene refererer til når kildene ikke er førstehånds. Syns Dagbladet med fordel kunne konfrontert Høybråten selv på disse punktene, i stedet for å bruke andres meninger og påstander.

Når det er sagt, så har Høybråten hittil vist seg å være en riktig gledesdreper. Siden Bondevik og Svarstad Haugland framstår som liberale i forhold til mannen, så er det bare til å krysse fingrene for at vi ved neste korsvei virkelig har et fungerende demokrati- og ikke en statsminister med bare 12 % av velgerne i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som er nesten helt sikkert er at han med sitt konservative kristne verdisyn vil kunne bringe KRF under sperregrensen og dermed ut av stortinget.

Synd, men sant.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere ikke bare kan akseptere at noen vil forby abort er for meg underlig....?

Det ufødte barn kan vel ikke noe for voldtekten?

Hvorfor oppnevnes det ikke en formynder for det ufødte barn, et slags verge når det viser seg at moren avviser barnet?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel egentlig ikke hva han mener, han må nesten få lov å mene hva han vil. Kanskje han kunne begrunnet det om han hadde fått muligheten, eller kanskje det er slik som media ofte gjør, legger til litt her og trekker fra litt der.

Men problemet her i hovedsak er vel at vi lever i et demokrati og da blir det udemokratisk at noen som prater for mindretallet av befolkningen skal ha såpass mye innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Det som er nesten helt sikkert er at han med sitt konservative kristne verdisyn vil kunne bringe KRF under sperregrensen og dermed ut av stortinget.

Synd, men sant.....

O ja, hvilken tragedie!

Spøk til side: Lite vil glede meg mer enn om vi fikk KrF ut av stortinget, veldig lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokkerende' date=' og et klart eksempel på sterkt kvinnehat.[/quote']

Helt enig, dette er kvinneundertrykking de luxe! Det er veldig skremmende at en slik mørkemann har så mye makt i dagens Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en stor forskjell på kvinneHAT og kvinneUNDERTRYKKENDE.

Han hater sikkert ikke kvinner, han er da gift og har barn.

Jeg er ikke enig med ham, men det er da ikke noe sjokk at noen mener at abort ikke burde være lov. Jeg har ingen problemer med at andre mener dette, me tar gjerne en diskusjon i og med at jeg mener noe annet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt satt ut egentlig når jeg leste denne artiklen om Høybråten :evil: . Vet ikke helt men han virker jo helt psyko. Maktsyk. Hakket verre en Bondevik. :o

Hvis vi noen gang skulle få en slik statsminister så blir det jo det samme som å stille tiden tilbake. Tror ikke det norske folk slipper det så langt.

Egentlig så er det ganske bekymringsfult at slike fanatiske personer i det hele tatt kan komme seg så langt opp i systemet. :x Når alt kommer til alt så har han jo blitt valgt fram dit han er idag.

Uansett så vil jag si at menn, som ikke engang vet hva det vil si å egentlig ta en abort, burde holde kjeft og overlate dette til de det gjelder!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, hvis vi noen gang får Høybråten som statsminister kommer jeg til å rømme dette landet!

Synes det er ille nok at han er helseminister jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han skulle bli statsminister kommer en anti-abortlov aldri til å gå igjennom på Stortinget.

Håper slike opplysninger om standpunkt i slike saker får flere til å stemme når det er valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er rart at så mange ser ut til å tru at det er eit diktatur innad i KrF, der det kun er éin mann sine meiningar som gjeld utan motforestillingar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...