AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg fikk helt syyyykt lyst på ananas (type fersk, ikke fra boks). Er dette noe eg kan spise mye av som feks mellom måltid eller snaks, eller er det grusomt mye kalorier og dritt i det? Er vell bedre a spise litt ananas enn sjokolade?
Ibanez Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 200 g fersk ananas: 102 kcal VG Dette fant jeg på nettet ved å søke etter ananas + kalorier. Så det anser jeg som "trygt" og vel så det. Dessuten er det sunt og godt og mye bedre en sjokolade.
Supraspinatus Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Ananas inneholder mye sunt, men det er en av de mer energirike fruktene. Hvis du har tenkt å gå ned i vekt er det ikke lurt å spise ubegrenset av f.eks ananas eller banan. Selv om de i utgangspunktet er sunne frukter. Spiser du mye ananas vil du også bli sår på leppene.
Gjest *Maja* Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Ananas er supert å snackse på Pleier alltid å ha terningsbokser i egen saft i kjøleskapet. Er et must etter trening og til mellommåltid. (er 120 kalorier per boks). Ananas er en god kilde til A- og C-vitamin. A-vitamin er viktig for synet og er med på å styre vekst og utvikling hos barn og unge. C-vitamin er en livsviktig antioksidant som beskytter cellene i kroppen mot skadelig nedbrytning. Dessuten inneholder ananas en fordøyelsesfremmende enzym, bromelain, som stimulerer og letter nedbrytingen av tungt fordøyelig mat. I tillegg skal ananas angivelig hjelpe blodet til å koagulere, være betennelseshemmende og sårlegende. Den skal også være appetitt-skjerpende. Og de som tenker på vekta, kan trøste seg med at ananas er kalorifattig. Frukten inneholder omkring 86 prosent vann, 10,1 g karbohydrater - og gir omkring 47 kcal per 100 gram spiselige vare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå