Gjest scorpio Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg lurer egentlig bare på hva folk her inne synes om CG-jakkene? Selv digger jeg min, den er herlig varm og deilig å ha på når det er kaldt ute!
Gjest NozMonster Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 (endret) jeg liker de også, og har enkli ønsket meg det lenge, men jeg har hørt fæle rykter om mishandling av dyrene som den pelskragen er laget av, fra mange ulike kilder ( inkl. medier ) og det er jeg STERKT imot, og boikotter alt som har med Canada goose å gjøre .... forøvring så er jeg imot pels også uansett da.. Endret 19. oktober 2011 av NozMonster 2
Envy Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 jeg liker de også, og har enkli ønsket meg det lenge, men jeg har hørt fæle rykter om mishandling av dyrene som den pelskragen er laget av og det er jeg STERKT imot, og boikotter alt som har med Canada goose å gjøre Og deeeer sluttet jeg å ønske meg canada goose jakke, og går tilbake til det gode, gamle ønsket om en skikkelig dunjakke fra Bergans! 2
Gjest NozMonster Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 det er jeg glad for å høre envy! 2
Rainbow Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg liker dem ikke. Både pga det med pelsen, og fordi dunet inni er fra gjess som er ribba levende. Det var masse om det i media for noen år siden. De drar ut alle fjæra uten å drepe eller bedøve fuglene. Så jeg vil heller fryse litt enn å støtte dyremishandling. 4
Gjest Survival Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg respekterer ingen som er med på å produsere eller øke etterspørselen av Canada Goose jakker. Hvis man har et snev av omtanke for dyr og et snev av kunnskap om hvordan CG-jakker blir produsert, ville man unngått å kjøpe det. Og nei, det er ett fett om man kjøper en falsk eller en ekte. Når man kjøper en falsk CG-jakke øker man også etterspørselen etter merket, som igjen fører til flere produserte jakker, som der igjen setter enda flere dyr i fare for utnytting og mishandling. 3
Gjest NozMonster Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 (endret) fy fader så provosert jeg blir av å lese dette jeg skulle gjerne likt å finne disse fælte menneskene, og revet ut 30 og 30 hårstråd på dem på engang!! - .........forsatt like fornøyd med jakka di eller ts??? Endret 19. oktober 2011 av NozMonster 3
Envy Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg skjønner meg bare ikke på mennesker som tror de har en eller annen rett til å elevere seg over dyrene. Som om vi er overordnet Skal man først være rovdyr og bruke andre dyr til mat, klær etc, så gjør man det i det minste på en human måte, og gir dyrene et godt liv den tiden de lever! 1
Gjest scorpio Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg liker fortsatt jakka ja Såvidt jeg vet så kommer pelsen fra coyote-ulv som blir skutt for å kontrollere bestanden (altså den ville blitt skutt uansett, jakke eller ei). Pelsoppdrett er jeg imot, men ikke pels i seg selv. Og det er stor forskjell på å kjøpe falsk eller ekte, da de falske kan ha pels fra f.eks. schæferhunder osv.
Gjest Survival Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Scorpio, les deg litt opp på hva jakken egentlig inneholder. Jeg er sikker på at du får opp massevis av gode, relaterte artikler ved et enkelt googlesøk.
Nora90 Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg liker fortsatt jakka ja Såvidt jeg vet så kommer pelsen fra coyote-ulv som blir skutt for å kontrollere bestanden (altså den ville blitt skutt uansett, jakke eller ei). Pelsoppdrett er jeg imot, men ikke pels i seg selv. Og det er stor forskjell på å kjøpe falsk eller ekte, da de falske kan ha pels fra f.eks. schæferhunder osv. Hadde de bare blitt skutt hadde jeg ikke hatt noe imot CG-jakkene. Men dyrene blir fanget i smekkfeller. Bare se denne videoen: 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg glatt skaffet meg en. Prioriterer å holde meg varm vinterstid. Det spiller ingen rolle om jeg kjøper jakka eller ikke i forhold til dyrevern. Stine 1
Gjest Survival Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg glatt skaffet meg en. Prioriterer å holde meg varm vinterstid. Det spiller ingen rolle om jeg kjøper jakka eller ikke i forhold til dyrevern. Stine Og du tror at CG er det eneste merket på jakker som kan holde deg varm om vinteren? Da har du i så fall misforstått noe. Og at du ikke tar hensyn til dyrevern er helt greit. (Jeg er sikker på at det finnes en slags skjebne som senere kommer å biter deg i rævva uanset...) 2
Gjest scorpio Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Det med feller visste jeg ikke, men jeg synes uansett ikke det er SÅ ille, mennesker har jo brukt feller for å fange dyr i ganske så mange år. Synes ikke det er verre å gå med den jakka enn det er å spise f.eks. kylling, eller egg fra burhøns (dette er jo enda verre, de lider jo hele livet...) Coyote-ulvene får i det minste være fri store deler av sitt liv!
Envy Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg glatt skaffet meg en. Prioriterer å holde meg varm vinterstid. Det spiller ingen rolle om jeg kjøper jakka eller ikke i forhold til dyrevern. Stine Heia reinkarnasjon! Da håper jeg DU er den som blir torturert og drept på de mest bestialske måter i ditt neste liv. JEG prioriterer nemlig at alle levende vesner faktisk har krav på å bli behandlet med respekt, og ingenting er så uskyldig som dyrene. 2
Nora90 Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg glatt skaffet meg en. Prioriterer å holde meg varm vinterstid. Det spiller ingen rolle om jeg kjøper jakka eller ikke i forhold til dyrevern. Stine Er det ingen andre vinterjakker som er varme da? Bare spør, siden det virket som CG-jakkene er de eneste du mente var varme nok. Jeg kan jo forsåvidt komme med en liten personlig mening: Jeg er ei skikkelig frysepinne, men jeg synes CG er for varmt igjen. Kjempegod jakke hvis du skal være ute lenge og det er skikkelig kaldt, men hvis man hopper litt mellom kollektivtransport ol. så er det for mye. Man kan jo alltids ta en ekstra genser under hvis man fryser. I fjor klarte jeg meg tilogmed uten dunjakke, jeg hadde bare en vinterjakke fra Cubus. Og jeg vil bare legge til at vanligvis bryr jeg meg ikke om pels eller ei. Går ikke med pels selv, men synes andre skal hvis de vil. Jeg synes bare at vi skal kreve at dyrene blir humant behandlet. Derfor tror jeg at hvis flere hadde visst at CG holdt på med dyretortur, så måtte de begynne å ta livet av dyrene på en mer human måte...
Gjest scorpio Skrevet 19. oktober 2011 #17 Skrevet 19. oktober 2011 Heia reinkarnasjon! Da håper jeg DU er den som blir torturert og drept på de mest bestialske måter i ditt neste liv. JEG prioriterer nemlig at alle levende vesner faktisk har krav på å bli behandlet med respekt, og ingenting er så uskyldig som dyrene. Ok, dyr er søte og uskyldige, men naturen fungerer slik at noen er jegere og andre er vilt. Vi mennesker er tilfeldigvis på toppen av den kjeden, så jeg synes den innstillingen din var en smule ekstrem - men hver sin smak. Og ikke greit å si at du håper noen "blir torturert og drep på de mest bestialske måter". 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #18 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg visste at det var som å banne i kjerka når jeg sa at dyrevern ikke sto høyst i prioritert her. Ser også at noen dyrevernfolk ikke har den samme etiske sansen for mennesker, jf Envy. Stine 2
Gjest scorpio Skrevet 19. oktober 2011 #19 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg visste at det var som å banne i kjerka når jeg sa at dyrevern ikke sto høyst i prioritert her. Ser også at noen dyrevernfolk ikke har den samme etiske sansen for mennesker, jf Envy. Stine Enig, vi mennesker er liksom en laverestående rase. 1
Gjest Survival Skrevet 19. oktober 2011 #20 Skrevet 19. oktober 2011 Ok, dyr er søte og uskyldige, men naturen fungerer slik at noen er jegere og andre er vilt. Vi mennesker er tilfeldigvis på toppen av den kjeden, så jeg synes den innstillingen din var en smule ekstrem - men hver sin smak. Og fordi vi er på toppen av næringskjeden så skal vi bare torturere, flå og mishandle dyr så mye vi vil sånn at vi kan ha på oss merkejakke til vinteren? Snakk om dårlig emaptisk sans. Overraskende mange mennesker som har en manglende respekt for dyreriket og naturen. Når det finnes 1 million andre merker som bruker tekstiler som IKKE går utover dyr på den måten, hvorfor ikke velge et av disse merkene? Jo, fordi noen tror det er status å ha CG-jakke. Og ja det er kanskje blitt sånn at det er status. Alle kjenner til merket og alle kjenner prisen. Er nok der det ligger. Eller..? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå