Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg kunne klare å ta 10 eksamner til våren (privatist) dersom motivasjonen er på topp og jeg jobber mot noe konkret!? Trenger gode karakterer og det er snakk om 10 eksamner +-... vil inn på sykepleien og jeg har såååå lyst, men jeg lurer på om det blir knapt. Jeg har allerede startet lesingen, for skippertak går ikke i dette tilfelle!

oioioi, ja, nei, kan dette gå?! er snakk om gym, matte, spansk, sosiologi, historie og den retningen der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på om alle kan tas samme år da? Mange privatisteksamener avholdes på samme dag...

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig går det! Du klarer alt du vil! Men les jevnt og trutt hele året, sett av tider til de forskjellige fagene og kom deg gjennom alt :) Som du sier: ikke skippertak! Lykke til!

Skrevet

Det Nora90 sa er viktig. Du kan ikke ta skriftlig eksamener på ulikt nivå (VK1, VK2, ....) i samme semester, da disse er sentralt gitt og vanligvis holdes samme dag (og ofte i samme lokale).

Ja, selvfølgelig går det! Du klarer alt du vil! Men les jevnt og trutt hele året, sett av tider til de forskjellige fagene og kom deg gjennom alt :) Som du sier: ikke skippertak! Lykke til!

Nå er eksamenene i mai/juni, så ikke akkurat et år. Selvsagt mulig, men ikke nødvendigvis særlig lett, særlig ikke om man man skal ha god karakter og eventuelt også jobber ved siden av.

Skrevet

Det Nora90 sa er viktig. Du kan ikke ta skriftlig eksamener på ulikt nivå (VK1, VK2, ....) i samme semester, da disse er sentralt gitt og vanligvis holdes samme dag (og ofte i samme lokale).

Nå er eksamenene i mai/juni, så ikke akkurat et år. Selvsagt mulig, men ikke nødvendigvis særlig lett, særlig ikke om man man skal ha god karakter og eventuelt også jobber ved siden av.

Ikke bare ulikt nivå. Men også samme. Jeg måtte ta økonomi på høsten og engelsk på våren fordi de alltid har eksamen på samme tidspunkt. Vet det er sånn med et par andre fag også ;)

Skrevet

Mange av hennes eksamener kommer til å være muntlige - da er det garantert at du ikke har to på samme dag.

Historie,religion, og de fleste fagene på vg2 nivå er muntlige eksamener.

TS, hvis du leser trutt og godt, greier du det.

Her er eksamensplanen for våren 2012, hvis du ikke har sett på den ennå. http://www.udir.no/PageFiles/44160/EksamensplanenV12.pdf?epslanguage=no

Skrevet

Jeg glemte forresten å si: Dette klarer du hvis du vil, AB! :D

Skrevet

Hvorfor meldte du deg ikke opp i noen til jul?

Og resten til våren?

Jeg har mange eksamener også, og jeg meldte meg opp i 4 til jul, og tar 6 til kommende våren :)

Skrevet

TS her. sjekker listen nå så ser jeg om det passer med datoer.

Det gikk litt fort i svingene i september så jeg rakk ikke å melde meg opp til jul, planen var jo egeeentlig det da.. Får bare gjøre mitt beste, har heldigvis en jobb nå der jeg kan ta meg perioder med fri.

Er det foresten noe sted på østlandet er de har opptak på høsten til sykepleie? jeg vet at høgskolen har 1mars, men jeg tar jo ikke eksamnene før mai/juni..?

Skrevet

Jeg klarte det dette vårsemesteret. Trodde jeg skulle dø,men jeg bestod alle. Du MÅ jobbe strukturert, sette opp en vanlig studiedag med god planlegging.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er det foresten noe sted på østlandet er de har opptak på høsten til sykepleie? jeg vet at høgskolen har 1mars, men jeg tar jo ikke eksamnene før mai/juni..?

Sykepleierutdannelsen er vel under samordnaopptak, og da skal du kunne ettersende eksamensresultater. Ta kontakt med dem og hør!

søknadsfristen 1 mars er jo for opptak til høsten!

Skrevet

Takk for tips!

Ja, jeg måå jobbe meget strukturert for å få det til. har akkurat sjekket listen over skriftlige og ser ut til at ingen kræsjer med forbehold om matematikken!

Er det noen som vet om matte 1p og 2p er én eksamen? eller må jeg ta en eksamen for 1p og en annen for 2p???? den kan ødelegge..

Skrevet

Takk for tips!

Ja, jeg måå jobbe meget strukturert for å få det til. har akkurat sjekket listen over skriftlige og ser ut til at ingen kræsjer med forbehold om matematikken!

Er det noen som vet om matte 1p og 2p er én eksamen? eller må jeg ta en eksamen for 1p og en annen for 2p???? den kan ødelegge..

Du må ta en for 1p og en for 2p.

Skrevet

og der sprakk det, da må jeg isåfall ta 2p til jul igjen neste år... og da kan jeg vel liksom godt bare dele det opp?

hmm...

Skrevet

Hvis du har hatt yrkesfaglig matte fra før av (1P-Y), så holder det at du tar 2P-Y :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...