Shiri Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Min lille tulle vil ikke ha pålegg på skiva! Hun er sjenerelt litt kresen på mat, men kan faktisk prøve det meste, men bare en gang! Hun spiser litt brød, men da må den være "naturell"! Er det noen som har hatt barn med samme "problem"? Jeg strever fælt med å finne noe som fenger til mat-pakka.Men fantasien og tia er litt dårlig, så gode tips mottas med takk
Mixelite Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Hva med middagsrester, grønnsaker, salat, frukt... Mao: Noe annet enn brødskive. 2
Gjest Adriane Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Min lille tulle vil ikke ha pålegg på skiva! Hun er sjenerelt litt kresen på mat, men kan faktisk prøve det meste, men bare en gang! Hun spiser litt brød, men da må den være "naturell"! Er det noen som har hatt barn med samme "problem"? Jeg strever fælt med å finne noe som fenger til mat-pakka.Men fantasien og tia er litt dårlig, så gode tips mottas med takk Det vil ikke vår 2-åring heller Men hun spiser gjerne pålegget og brødskiva hver for seg Jeg har begynt å bake fylte horn som jeg fryser ned. ar opp en pose med noen horn iblant, sånn at det noenganger er matpakka. Andre ganger er det f.eks rester fra middagen ja, eller vafler med brunost, en youghurt og frukt i tillegg til ei brødskive osv. Tror det viktigste er at det er litt variasjon. Er vel sånn med oss også, at vi blir lei av å spise det samme hver dag
Leanne Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Lag grove pizzasnurrer med pølser i, eller fylte horn med ost og skinke, matmuffins. Kanskje hun spiser det hvis "pålegget" er inni...
SummerJoy Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Min jente spiser knapt brødskiver, men knekkebrød er hun veldig glad i. Pålegg hun liker på er hvitost, leverpostei, prim, smøreost, skinkeost, fårepølse eller bare plantemargarin. Har pleid å legge ved cherrytomater, hun elsker det.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 når man lager fylte horn så burde det være grove. Så mye hvetemel for en 2-åring, eller hvem som helst, er ikke bra. 1
Gjest Adriane Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 når man lager fylte horn så burde det være grove. Så mye hvetemel for en 2-åring, eller hvem som helst, er ikke bra. Nå sa jeg forsåvidt ingenting om de er grove eller fine Jeg baker begge deler. Og de gangene det bakes fine horn, så er det jo ikke som om ungen stapper nedpå mange horn av gangen, eller for den saks skyld får horn i matpakka hver dag. Og så ekstreme mengder med hvetemel er det ikke i ETT horn heller at det er noe å rope om, vel (Hvis du syns svaret mitt virker nedlatende, så er det fordi jeg oppfattet kommentaren din som det samme...) 6
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Hvis det er snakk om avfallskjøtt a la skinke eller servelat og annet most-og-trykt-ut-av-kvern-kjøtt så kan jeg betrygge deg med at vesla vender seg ikke av med å ikke ha lyst på det.
Cata Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg likte heller ikke pålegg på skiva og vokste mer eller mindre opp på grovbrød og sjokolademelk . I matpakka til skolen var det knekkebrød som gjalt. Det fungerte det også. Selvsagt spiste jeg pålegg i perioder, men ofte vant den påleggsfrie varianten. Hvis jenta ellers får i seg mer varierte næringsstoffer via kjøtt/fisk/grønnsaker i middag så er det vel ikke så mye å stresse med? Gi henne en ostebit eller skinkeskive ved siden av så kan det godt være det glir ned det også.
Gjest Annaires Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Det er mye du kan ha med i matpakken da! Her er spyd med diverse en slager. Tomat, kjøttboller, paprika, agurk, diverse bær, kyllingnuggets, kyllingpølser(slike runde kuler), ost i terninger, salami Osv.. Jeg bruker å lage mange små, ned forskjellig på. Grove pannekaker, eller vaffler matpakkemuffins, grove horn med ost i, Fullkornspasta Hardkokt egg Havrefras, noen rosiner, solsikkekjerner pleier jeg ofte å ha i en lite boks med lokk. Trenger jo ikke bare være brød
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Vi har også hatt noen sånne perioder. Brødskiver uten pålegg blir lagt i nistepakken sammen med terninger av ost og skinke (f.eks). Da blir alt spist - bare hver for seg. Osten må jo ikke nødvendigvis ligge oppå skiva.
Gjest Wanted Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Prøv knekkebrød? Kanskje hun nå assosierer brødskive med å måtte ta av pålegget, men hvis hun får noe som ikke ligner på brød så skjønner hun kanskje ikke hva det går i, og dermed spiser hun begge deler? Ellers er jo idéen med fylte horn eller grove pizzasnurrer veldig god. Eller om du er mindre kyndig på kjøkkenet; gode, "gamle" middagsrester!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Hvorfor må man absolutt spise brødskiver? Bruk fantasien og finn på noe annet. Det er bare i Norge man spiser brødskiver til lunsj. Det er ikke noe alle må like.
Gjest Heloise Skrevet 21. oktober 2011 #14 Skrevet 21. oktober 2011 Hvorfor må man absolutt spise brødskiver? Bruk fantasien og finn på noe annet. Det er bare i Norge man spiser brødskiver til lunsj. Det er ikke noe alle må like. Enig. Brødet har aldri vært snilt mot meg, men det er så vanlig at alle tror det er så "sundt" og "bra". Æssj. Knekkebrød er mye snillere mot meg. Til og med som barn var jeg ikke glad i brød men det var ofte alt vi hadde.
Umuriel Skrevet 21. oktober 2011 #15 Skrevet 21. oktober 2011 Fireåringen min foretrekker brød med kun smør. Han elsker smør og trenger ikke noe annet pålegg. Han er egentlig ikke kresen på pålegg, han bare foretrekker brød og knekkebrød uten annet enn smør. Og det gjør egentlig jeg også
Shiri Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 22. oktober 2011 Takk for tips! Og nei, det er ikke noe problem at hun ikke vil ha brød! Hun spiser litt knekkebrød også, men det uten pålegg å! Mitt problem var egentlig at jeg har gått tom for ideer til matpakkka! Men tips fikk jeg, selv om noen kanskje hengte seg vel mye opp i grovt/fin mel, avfallskjøtt Er det mye små knuffing på dette forumet? Har lest en del, og på mer eller mindre alle innlegg er det noen som må komentere! Greit med litt, men det er faktisk ganske mye av det! Greit at alt ikke skal være rosen rødt og koselig, men litt tilbaken holdenhet kan kanskje skape litt bedre tone i noen innlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå